PDA

Vis full versjon : "klakk klakk" lyd fra bakaksling



Borstad
01/06/10, 20:27
Har i det siste fått en irriterende lyd i 740'en, den kommer med en gang bilen ruller og sier "klakk klakk klakk" helt til jeg bremser eller til nårr jeg svinger til høyre, da stopper det :p Tror egentlig det er hjullageret som har gått der etter en arti vinter, men vil høre litt hva dere mener. Er ikke særlig mye slakke om jeg jekker opp bilen å tar tak i hjulet, men så er ikke jeg en erfaren nok mekaniker til å si hva dette er.

Håper noen kommer med en god forklaring på hva dette er ..

asdf
01/06/10, 20:37
Er ikke bremseklosser bak som mangler no blekkbiter som skal holde de i posisjon da?

Borstad
01/06/10, 20:43
Er ikke bremseklosser bak som mangler no blekkbiter som skal holde de i posisjon da?

kan du beskrive litt hvordan disse ser ut? løftet opp bilen å kikket under for en stund siden, og siden dette er en 88 med bendix bremser så ser det ut som om 2-3 små blekkbiter henger fast i bremseklossene nårr du ser akslingen bakfra.

hva skal jeg se etter?

asdf
01/06/10, 21:33
Husker ikke hvordan det ser ut bak der, for å være ærlig. Husker bare jeg hadde en irriterende klakk-klakk-klakk lyd i en annen bil. Lyden fulgte hastigheten og viste seg å være et sånt klips som skal holde klossen.

Klarer du å høre hvor lyden kommer fra hvis du jekker opp hjulet og roterer for hånd da?

Borstad
01/06/10, 21:36
Husker ikke hvordan det ser ut bak der, for å være ærlig. Husker bare jeg hadde en irriterende klakk-klakk-klakk lyd i en annen bil. Lyden fulgte hastigheten og viste seg å være et sånt klips som skal holde klossen.

Klarer du å høre hvor lyden kommer fra hvis du jekker opp hjulet og roterer for hånd da?

Nei, hører ikke lyden i lav fart, må opp på ca 6-9kmt for at du starter å høre den.. å da kjører jeg med døren åpen og hører at lyden kommer fra venstre bakhjul.

Flateland
01/06/10, 23:53
har en klakk klakk lyd i 940'n min høyre framme da jeg kjører på humpete vei, jekkan opp et par turer menn tør ikke og rive å slite når jeg kunn har orginal jekk her oppi nor. lurer på hva det kan værra jeg, tar det opp nå siden vi er på klakk-klakk-klakk tema :)

kjellt
07/06/10, 09:20
har en klakk klakk lyd i 940'n min høyre framme da jeg kjører på humpete vei, jekkan opp et par turer menn tør ikke og rive å slite når jeg kunn har orginal jekk her oppi nor. lurer på hva det kan værra jeg, tar det opp nå siden vi er på klakk-klakk-klakk tema :)

Endeledd?
Kyllingbein?

Det klunger noe så inni helvette i min!
Men det er fordi foringene er borte på kyllingbeina! :P

Tronstad
08/06/10, 00:23
Endeledd?
Kyllingbein?

Det klunger noe så inni helvette i min!
Men det er fordi foringene er borte på kyllingbeina! :P

Eller så er det gåen demper!