PDA

Vis full versjon : Oljelekkasje rundt registerreima på V70 2.4 Bad Karma



sideburns
05/10/13, 11:59
Kjøpte vår V70 2001 2.4 bensin tidligere i år, oppdaget etter diverse bremsefix en stor oljedam under bilen. Etter litt nærmere inspeksjon så jeg at det var mye olje spesielt rett under registerreima. Tok av registerreim dekselet og så at det var en del olje der men greide ikke helt å lokalisere hvor det kom fra. Prøvde så å starte bilen, og da rant det olje i strie strømmer, ser ut til å komme fra en av de to øverste reimskivene (den ene er tørr på innsiden, den andre ikke). Skulle vise dette til en mer kompetent person enn meg selv, og da vi startet på nytt kom det ikke noe olje der. Så det ser ut som om lekkasjen kommer og går.

Ser for meg at det enkleste her må være litt bensin og en fyrstikk, er egentlig drittlei av å mekke på denne bilen nå.. Men, uansett hadde det vært kjekt å vite hva som kan forårsake lekkasjen og om det er et kjent problem. Kan det være tett veivhusventilasjon eller en dårlig simmering rundt reimskiva, evt en kombinasjon. Eller noe helt annet ?

Takknemlig for alle råd

Shaiko
05/10/13, 12:28
Sitter simmeringer bak reimhjulene. Dem koster ikke stort og enkle og bytte. Men om registerreima di er full av olje så pass på. For det svekker levetiden drastisk på reima

sideburns
05/10/13, 12:34
Sitter simmeringer bak reimhjulene. Dem koster ikke stort og enkle og bytte. Men om registerreima di er full av olje så pass på. For det svekker levetiden drastisk på reima Å, takk. Finnes det noen beskrivelse av prosedyre for rep ? Og er det noe stoff jeg kan bruke til å gjøre det litt rent der uten å risikere at det går ut over reima etc ?

Shaiko
05/10/13, 12:43
Bremserens er fint. Men om reima allerede er full av olje så må uansett reima av for og få av kammhkulene om du skal skifte simmeringer. Da anbefaler iallefall jeg deg og skifte reim.

Er du litt usikker så burde du få hjelp av en som kan det, det er viktig at du setter veiv og kam aksler på merkene sine så du ikke surrer deg bort og bommer noen tenner. Da bøyer du ventilene. Så har motoren din vvt så vvt hjulet skal også stå riktig før montering igjen.

turboleif
05/10/13, 21:34
Like greit og skifte regreim, vannpumpe med en gang da. Og bunnpanne for den lekker sikkert. Og når man først er i siget med og skru så kan man jo også ta med veivhusventilasjonen.

sideburns
05/10/13, 21:57
Sitter simmeringer bak reimhjulene. Dem koster ikke stort og enkle og bytte. Men om registerreima di er full av olje så pass på. For det svekker levetiden drastisk på reima Tror ikke jeg går løs på registerreim osv sjøl. Er det vanlig med lekkasje i disse simmerringene ?

sideburns
05/10/13, 22:03
Like greit og skifte regreim, vannpumpe med en gang da. Og bunnpanne for den lekker sikkert. . Ja sikkert ikke dumt med bytte av vannpumpe. Men visste ikke at bunnpanne var problem. Noen som vet pris på bytte av reg.reim hos Volvo?