sideburns
05/10/13, 11:59
Kjøpte vår V70 2001 2.4 bensin tidligere i år, oppdaget etter diverse bremsefix en stor oljedam under bilen. Etter litt nærmere inspeksjon så jeg at det var mye olje spesielt rett under registerreima. Tok av registerreim dekselet og så at det var en del olje der men greide ikke helt å lokalisere hvor det kom fra. Prøvde så å starte bilen, og da rant det olje i strie strømmer, ser ut til å komme fra en av de to øverste reimskivene (den ene er tørr på innsiden, den andre ikke). Skulle vise dette til en mer kompetent person enn meg selv, og da vi startet på nytt kom det ikke noe olje der. Så det ser ut som om lekkasjen kommer og går.
Ser for meg at det enkleste her må være litt bensin og en fyrstikk, er egentlig drittlei av å mekke på denne bilen nå.. Men, uansett hadde det vært kjekt å vite hva som kan forårsake lekkasjen og om det er et kjent problem. Kan det være tett veivhusventilasjon eller en dårlig simmering rundt reimskiva, evt en kombinasjon. Eller noe helt annet ?
Takknemlig for alle råd
Ser for meg at det enkleste her må være litt bensin og en fyrstikk, er egentlig drittlei av å mekke på denne bilen nå.. Men, uansett hadde det vært kjekt å vite hva som kan forårsake lekkasjen og om det er et kjent problem. Kan det være tett veivhusventilasjon eller en dårlig simmering rundt reimskiva, evt en kombinasjon. Eller noe helt annet ?
Takknemlig for alle råd