PDA

Vis full versjon : Taklys som tuller.



Jimmen
04/10/13, 23:50
Hei!

Taklyset tuller av og til, er ingen sammenheng i når det skjer.
Når jeg åpner en dør, så kommer kun fot lysene på.. Ingen taklys, Men om jeg slår de på manuelt går det.

Om jeg trykker på den midterste bryteren forran, som skal slå på alt av lys så slår kun fot lysene seg på.
Dette skjer bare av og til, og er fryktelig irriterende når jeg skal ha i barnesetet om kvelden!

Tips...? :)

TommyG
05/10/13, 00:13
Har du tilfeldigvis led pærer i taklysene?

FroBe
05/10/13, 07:24
Virker alarmen, eller har den røket slik det er vanlig på disse bilene?
Knappene på mitt taklys (og soltak) begynte å jukse da batteriet i alarmen lakk syre ned på kretskortet i sirenen.
De sitter på samme gren av CAN-busssen, og termineringsmotstandene sitter antagelig i sirenen.
En midlertidig løsning for å nullstille CAN-buss kommunikasjonen er å låse og låse opp førerdøra med nøkkelen et par ganger, men den permanente løsningen er å bytte sirenen.
Sirenen kan testes ved å slå på alarmen mens du sitter inni, for så å lukke opp døren innenfra.
Den trekantede panikk-knappen på fjernkontrollen styrer hornet, ikke sirenen.

Jimmen
05/10/13, 21:04
Hmm.. Ja, har LED pærer TommyG, tenker på?

For å være ærlig vet jeg ikke om alarmen funker, det skal jeg jammen sjekke ut.
Men, har jo funket før dette, helt tilfeldig at det skjedde.. Men nå har jeg aldri hørt alarmen, men skulle ikke hatt grunn for å høre den heller da..

TommyG
05/10/13, 21:23
Hadde akkurat samme på min forrige bil når jeg hadde led pærer i interiørlyset, men aldri når det sto glødepærer i.
Det er dimmefunksjon på taklysene, og jeg tror ikke de fleste billige led pærer er beregnet for dimming. Merkelig at det bare skjer av og til, men jeg tror nok det er der det ligger

RandomHero
06/10/13, 14:02
Ville prøvd å bytte til noen bedre led pærer.
Hatt noen billige led pærer i min S60 tidligere, som bare tullet, byttet til noen litt dyrere, og har ingen problemer lenger. :)

Jimmen
08/10/13, 15:30
Det skal jeg gjøre! ;)

Kanskje noen vet lengden på alle bananpærene i taket på V70?
Så får jeg bestilt nå idag.