PDA

Vis full versjon : LED pære guide



Stig-Arne
04/10/13, 18:15
Har slått meg det at det mangler en LED guide her på forumet.
Tanken min er i alle fall den at man kan samle alle tips om LED og bruksområde på en plass, slik at det blir litt lettere å finne frem.

Selv er jeg ute etter gode W5W LED pærer til parklysene på XC70en. Her har jeg forsøkt så mange typer nå, som ryker etter kort tid, at jeg så meg nødt til å bare bruke glødepære, noe som er litt trist egentlig, da ting ikke blir gjennomført.
Samtidig trenger jeg tips til LED pærer inne i bilen, idiotisk nok har Volvo satt LED i pærene nede ved beina til fører og passasjer, men hoppet over resten..

Så håper folk med erfaring med LED kan skrive noen ord her om følgende:
Hvilken type LED pære
Bruksområde
Pris
Kjøpested
Kjøpedato
Holdbarhet
Erfaring:
Link:

Gjerne også bilder som viser hvordan pæra lyser

Kan jo begynne jeg da:
Type: Mener å huske de heter S 8,5 35 mm
Bruksområde: Skiltlys og belysning bagasjerom
Pris: 100 lapp for 2 stk
Kjøpested: Biltema
Kjøpedato: Våren 2012
Holdbarhet: 1 1/2 år og still going strong
Erfaring: Gode pærer, lyser opp skiltet godt. Har også satt ei i lyset til bagasjerommet, men er litt for svak for formålet.

Alt i alt har jeg bare gode erfaringer med LED pærer ifra Biltema, av alle jeg har prøvd. På V70en jeg hadde, så varte to stk W5W pærer i parklysene fremme i over 2 år før de ga seg. Alle andre pærer har gitt seg etter en mnd eller to.

Type: H8 pære
Bruksområde: Grøftelys
Pris: 80 kr for 2 stk
Kjøpested: Dealextreme.com
Kjøpedato: August 2010
Holdbarhet: Fungert meget bra siden August 2010
Erfaring: Fungerer bra som kjørelys om dagen, men er bortkastet når det blir mørkt.
Link: http://dx.com/p/h11-h8-4w-68x3528-smd-blue-led-car-fog-headlamp-tail-light-bulbs-12v-2-piece-147299
Noe lignende, er så mange typer ute å går nå, så finner ikke igjen nøyaktig de jeg kjøpte

kospaang
04/10/13, 21:29
Erfaring: Fungerer bra som kjørelys om dagen, men er bortkastet når det blir mørkt.
En kar på YouTube som bytter en del lamper til LED, her 'tåkelys' http://www.youtube.com/watch?v=p0Bi8Lsoueg

/mvh

Morgis
10/10/13, 20:45
kjøper kun philips eller osram led pærer. eneste som holder