PDA

Vis full versjon : Vibrering og risting i 1996mod volvo 945 turbo



Go40
04/10/13, 09:45
Hei

Har problemer med vibrering og risting når jeg kjører i ca 60-90 km/t, og spesielt ved pådrag i girene fra 2. og til 5. ved lavt turtall og når turbotrykket kommer.
Det er den vibreringen når man kjører på landevei i 60-90 km/t som er mest irriterende, men hvis man kommer opp i 100 og over kommer det nesten helt bort.

Det er en B230FT med dobbelmassesvinghjul og M90 kasse. Kjører på ca 1 bar i ladetrykk.
Har byttet mellomakseloppheng, men det ble ikke bedre..
Har også montert true track diff, men kan ikke forstå at dette skal ha noe med dette å gjøre..?

Noen som vet hva dette kan komme av? :)

samaron
05/10/13, 13:43
Husket du å merke posisjonene på mellomakslingen når du tok den av? Er den plassert feil så har du enda en mulig feilkilde nå.

Jeg har et lignende problem, får vibrasjoner ved belastning først ved ca 30-40 km/t som kommer tilbake ved 60 og opp til ca 100 km/t. Hører også durelyder bak sammen med vibrasjonene. I mitt tilfelle så er det feiljustert differensial som sliter seg selv ut. Kjører en original 1986 740 Turbo Intercooler.

Siden du har en original differensial, så har jeg en mistanke om den kan være en synder. Om bilen er senket kan dette også ha noe å si.