PDA

Vis full versjon : Problemer med vindusheis.



V50R
04/10/13, 03:44
Har en volvo v50 06 mod.

vindusheisen på førerdøren går ikke ned med bare 1 trykk på knappen/bryteren som den vanligvis gjør, det samme gjelder når man skal ha opp vinduet.
prøvde også og ha åpent vinduet for så og låse bilen og da skal jo alt av vinduer/takluke lukkes, men vinduet på førerdøren går da altså ikke opp uten og måtte gjøre det manuelt ved og holde inne kappen/bryteren.

er dette ett tegn på at motoren på vindusheisen må byttes?
noen som har erfaringer og dele?

AndreLuddvik
09/10/13, 13:09
Kan nesten hørs ut som at den har glemt "endeposisjons" instillingene sine. Har vært borti dette med VAG biler, da må det programmeres på nytt. Kan skje f.eks hvis du kobler fra elektriske ledninger i døren, m.m.

På VAG er det enkelt å programmere dette ved å holde knappen mot opp i noen sekunder etter at vinduet er kommet helt opp, og så samme ned. Da har den lært endeplasseringen på nytt. Hvordan det er i VOLVO side biler, vet jeg ikke.

Men sikkert noen som vet.

V50R
09/10/13, 21:55
takker for svar :)
fant ut av dette tidligere i dag, men setter pris på svar.
og holde knappen i noen sekunder har jeg gjort og det fungerte, nå kan den endeposisjon sin og det fungerer bare med 1 sveip så går ruta opp av seg selv.

virker som at det er nå trøbbel med heisen på vinduet, altså den sakseløfteren. for når jeg heiser opp vinduet så virker det som at det går skeivt.
men ble bedre etter at jeg plukka dørpanele og dekslet inn til sakseløfteren fra hverandre. fungerer greit men ikke helt optimalt enda.

Morgis
14/10/13, 10:21
ganske vanlig på nyere volvo virker det som.
Både min V70 og kamerats V50 har dette problemet. Ruten løfter seg skjevt.
Skal av med dørtrekkene å sjekke hva som forårsaker dette.

FreddieAwD
20/10/13, 14:59
Min løfter ikke skeivt i det hele tatt,men har dette endeposisjon problemet,men det kommer og går...Har ikke noe intervall på det, men siste 2 ukene har glasset gått som normalt...

gswede
20/10/13, 23:50
hadde samme problem som deg, fremme, høyre. Etter noen måneder bråkte heisen og gikk ikke til posisjon slik som før.
Sjekket pris, tror det var 4.500,- for ny vindusheis og montering, tror selve heisen lå rundt 3.300,-.
Gjør det på karossavdelinga, det er som regel billigere.

Fra jeg bestilte time for bytte, neste uke blabla...slutten heisen min å virke fullstendig.
Glad det skjedde med vinduet igjen. Ville bare ikke åpne seg mer.
Husker vindusheismotoren fikk seg en trykk en gang det var bunnfrossent og jeg ved uhell kom borti knappen idet jeg skulle ut å skrape. Akkurat som heisen "hoppet" over ett hakk, var ikke helt seg selv den heisen etter det
God som gull med ny.

Skal du ha tak i brukt finner du sikkert her (www.nbfbildeler.no/?AspxAutoDetectCookieSupport=1).
Best om du finner fra samme dør og ca samme årsmodell 04-06, før facelift modell.