PDA

Vis full versjon : Problemer med motorvarmer ved bruk av tidsur..?



bakhjul
03/10/13, 18:50
Hei,

Har problemer med motor/diesel varmeren min i en V70 2010. Når jeg stiller inn tidsuret er det ikke alltid den starter, men den starter alltid når jeg starter den manuelt. Noen som har vært borti dette?
Kan det hjelpe at jeg noen dager fremover starter den manuelt, at det skal brenne vekk eventuelt sot ol?

Jeg har hatt den inne på service og fikk dem samtidig til å sjekke hva problemet kunne være, de fikk denne feilmeldingen:

Avlese/nullstille feilkoder styreenhet har feilkode CPM-B1D2411 Glödstift. Generellt elektriskt fel. Kortslutning till jord, må bytte glødeplugg.
Med jobb og delene "Glödstift(VO 31348825)" og "Packningssats(VO 30767259)" skal de ha 3500kr for.

Er det bare å bestille jobben og få det gjort eller er det noe jeg burde prøve på selv først? Man har jo hørt så mye rart om verksted og sånn, så en tenker jo at det kanskje er mulig å gjøre det billigere på en annen måte! :)

SagaPer
03/10/13, 21:05
Fra side 127 i den svenske Pdf-utgaven av brukerhåndboken for V70/XC70 2009:

Bränsledriven värmare / Allmänt om parkeringsvärmare
Parkeringsvärmaren värmer motor samt kupéutrymme och kan startas direkt eller med tidur. Två olika tidpunkter kan väljas med tidur. Med tidpunkt avses här det klockslag då uppvärmningen av bilen är klar. Bilens elektronik väljer tidpunkt när uppvärmningen ska börja utifrån rådande yttertemperatur. Om yttertemperaturen överstiger 15 °C kan värmaren inte startas. Vid -10 °C eller lägre är parkeringsvärmarens maximala gångtid 50 minuter.