PDA

Vis full versjon : Olje på V70 2002



Tor-Erik
02/10/13, 19:11
Hei

Hvilken olje anbefales det for min V70 2,4 D5 2002 modell, kan olje fra biltema brukes?

Og er det noen som kan fortelle hvor modulboksen for dørlås og vindus heis er.
Eg får opp feilmelding i vida på at vinduheis ikke virker pluss dørlåser, men alt virker som det skal, så tenkte kanskje det er fuktighet eller lign.

lars otto skiftesvik
03/10/13, 08:52
Mine kamerater på drosjene som har denne typen biler bruker castrol edge 0-30 olje grunnen til dette er att de tror denne oljen fører til mindre fare for avleiringer og koksing i motoren.En annen grunn er att volvo har skremt de slik att de ikke tør å bruke annet enn den anbefalte.
På drosjene er det hele tiden diskusjon om hvilken olje man skal bruke enkelte som har eldre biler og som mekker litt selv går over til billigere oljer uten att dette har ført til problemer som skyldes oljen.
Dersom du er av den nervøse typen så bruk Castrol edge 0-30. på drosjene regnes denne som sikker men den er dobbelt så dyr.

Jeg har 2 st. s80 på mine biler sitter modulene under bryterne i døren her bruker jeg en redskap for å vippe opp hele koblingsklysen i denne kan det komme fuktighet som fører til feil.

Torsen67
03/10/13, 09:38
Tast inn regnr ditt her og du finner oljen du trenger. Selv velger jeg å betale litt ekstra: http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9041421&contentId=7074859

Problemet med Biltema er at alt hos de skal hete nettopp Biltema. Den oljen de solgte i fjor kan være en helt annen produsent enn den oljen de selger i år.

850GLTsilver
03/10/13, 13:25
Har kjørt på Biltemaolje i mange mange år, aldri hatt vansker.
Og kjørelengden ligger på 7 siffer.
Koksing? Ikkeno i forhold til hva en kompis hadde, som alltid kjørte på Castrol.

Ola Hagen
07/10/13, 18:24
Olja betyr utrolig mye for motoren, men det kjem jo an på hvor ofte du skifter olje og kjører kort eller langt. Men du kan jo evnt prøve purple royal som alle skryter av? :)

http://www.qmi.no/sider-hovedmeny/motorolje.html

FolloAuto
07/10/13, 20:24
Kjører med Castrol 5W-40 på min D5.. Det funker greit, og er en billig olje fra Castrol som det ofte er tilbud på.
Ble anbefalt denne på Volvo faktisk, framfor 0w30.. Hvorfor vites ikke, men jeg sparer litt penger pr. oljeskift da!

eab
09/10/13, 22:11
Jeg har brukt den castrol edge 0-30 longlife olja på min 2002 d5, men skal begynne å bruke "vanlig" olje neste gang. Klarer meg fint uten svindyr longlife olje, bytter heller olje ved mer normale intervall.

Noen flere med innspill på 0w30 vs. 5w40?

Christian
10/10/13, 00:48
Jeg brukte Gulf Formula ULE 5w30 nå ved siste skift.
Vet ikke hva som var på den. Men den soter mindre nå.