PDA

Vis full versjon : Passform originale volvobremser, 302mm, S/V/C70



hgnubel
02/10/13, 16:46
Nye klosser og skiver foran:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/53.jpg

Her er klossen plassert innerst på slitebanen på skiven. Blir en ca 3-4mm rustfelle der, kanskje litt ytterst og litt innerst... er dette feil klosser/skive?

Tenkte å maskere og lakkere alt unntatt slitebanen, men det blir jo litt bortkastet hvis det uansett blir rust der. Frister å lakkere alt og ofre et sett bremseklosser på å slite bort lakken hvis det betyr at skivene kan leve litt mer enn to år og 30.000km som de jeg har hatt på til nå...

Morgis
02/10/13, 17:33
trodde dem brukte samme klosser.. samme kalipter.. bare flyttet lengre ut for å få større bremseomkrets

Christian
02/10/13, 17:38
Nye klosser og skiver foran:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/53.jpg

Her er klossen plassert innerst på slitebanen på skiven. Blir en ca 3-4mm rustfelle der, kanskje litt ytterst og litt innerst... er dette feil klosser/skive?

Tenkte å maskere og lakkere alt unntatt slitebanen, men det blir jo litt bortkastet hvis det uansett blir rust der. Frister å lakkere alt og ofre et sett bremseklosser på å slite bort lakken hvis det betyr at skivene kan leve litt mer enn to år og 30.000km som de jeg har hatt på til nå...

Nye bremseskiver kommer ferdig lakkert på hele skiva (avhengig av leverandør) og det skal ikke mer enn to-tre brems til før det er borte.
Du kan nok smøre på over hele skiva med god samvittighet.

hgnubel
02/10/13, 18:07
trodde dem brukte samme klosser.. samme kalipter.. bare flyttet lengre ut for å få større bremseomkrets

Ja, det jeg har hørt også. Bare lurte et øyeblikk på om de har kuttet ut 302mm skivene og gir alle som spør 305mm skiver fra P2-platformen eller lignende. Billigere for Volvo, mer rust på oss..

Jeg har jo hatt 302mm bremser hele tiden så det er ingen ombygging her.


Nye bremseskiver kommer ferdig lakkert på hele skiva (avhengig av leverandør) og det skal ikke mer enn to-tre brems til før det er borte.
Du kan nok smøre på over hele skiva med god samvittighet.

Du tror ikke det herper klossene? Kan jo være forskjell på lakk og lakk.

Planen min var caliperlakk for å få noe som er litt slagfast og ikke flaker av etter 100mil sånn som motorlakken jeg brukte på skivene bak..

850GLTsilver
03/10/13, 13:14
Nye bremseskiver kommer ferdig lakkert på hele skiva (avhengig av leverandør) og det skal ikke mer enn to-tre brems til før det er borte.
Du kan nok smøre på over hele skiva med god samvittighet.

Lakkert slitefelt?
Ikke Brembo i alle fall. Er lakkert på alle flater som IKKE skal mot bremseklosser/felger/nav,
samt et oljesjikt for å hindre lagringsrust på sliteflatene, men lakk?

hgnubel: Om du har tilgang på varmeskap, så ville lakkering med "hotpaint" være noe som ga best holdbarhet.
Du må bare varme opp hele skiva til et par hundre grader i en times tid før du kan montere de.
Og varmeskap er eneste sjanse til å få oppvarminga jevn nok til å unngå "wobbly" skive.

hgnubel
03/10/13, 15:24
Tja, de har tørkeskap i barnehagen... :p

Men nå er de i hvert fall gitt et strøk caliperlakk, så får vi se hvordan det går. Montering i kveld :)