PDA

Vis full versjon : Vakum til turbomåler i instrumenthus. Hvor?



christoffera
02/10/13, 15:42
Turbo "måleren" i instrumenthuset virker ikke. Den beveger seg litt men får aldri maks trykk.
Jeg misstenker at det er en lekasje i vakumslangen. Mange av vakumslangene i motorrommet var morknet.

Men hvor på innsuget går den vakumslangen på? (T5 motor)

850GLTsilver
02/10/13, 17:32
Den går inn på det lille tårnet der ved gasspjeldet.
Skal man tro tegningen i VADIS, så er det på den øverste stussen fram mot front av bilen.

christoffera
02/10/13, 22:44
Stemmer det, jeg fikset det i sta :)

Så at stort sett alt av vacumslanger i motorrommet var super morknet. Så jeg får kjøpe en rull med vacumslange å bytte alt som er.

Nå er det mer liv i turbomåleren... Men mistenker fotsatt litt lekasje en plass. Skal nåla gå helt til endes ved maks gass? den går liksom bare til halvveis på det hvite feltet (trykkfeltet) ved bånn gass.

850GLTsilver
02/10/13, 23:23
Er ikke siker på hvor langt den skal ende opp, men det avhenger av hva slags trykk måleren er laget for å vise, samt det trykket du til enhver tid har.
Kan tenkes at det lekker der bak instrumentet også?

christoffera
03/10/13, 10:22
Ja er i grunn det jeg misstenker.
Hvordan tar man ut instrumenthuset på en 850? jeg ser ingen skruer. Må jeg ta av hele listeverket?
Må ut med det for å bytte noen instrumentlys uansett.

Har nettopp fått meg denne bilen så jeg er ganske grønn på 850. Er vant med 240 hvor alle skruer er synlige fra utsiden :)

mrstfu
03/10/13, 11:52
Ja er i grunn det jeg misstenker.
Hvordan tar man ut instrumenthuset på en 850? jeg ser ingen skruer. Må jeg ta av hele listeverket?
Må ut med det for å bytte noen instrumentlys uansett.

Har nettopp fått meg denne bilen så jeg er ganske grønn på 850. Er vant med 240 hvor alle skruer er synlige fra utsiden :)

Ut med høyttalergriller, ventilasjonsgriller i dash og de små defrosterhullene i dashbordet ut mot dørene, pluss o skruer fra instrumenthuset og opp i dashplata. 10-12 skruer må ut, i tillegg til airbag i dashplata o du har det. Ligger godt beskrevet begge deler i HowTo!! seksjonen på hovedsiden på forumet.
.

850GLTsilver
03/10/13, 12:54
Glem ikke å koble av batteriet FØR du løsner noen kontakter til eventuelle kollisjonsputer der i dash.