PDA

Vis full versjon : Noen som kan kode avlese i Bergen?



piddil
02/10/13, 09:12
Engine check lyset mitt lyser, og hvis det er noen her inne som kunne hjulpet meg til å lese av, hadde jeg vært veldig takknemlig. Send eventuelt PM.

R-M-I
02/10/13, 10:04
Jeg har avleser...hvilken bil er det snakk om?

Hvor holder du til?


EDIT:
Feilkodeleseren\scanneren jeg har er en "generisk" scanner.. ikke volvo-spesial-sak, men leser nå ut det meste jeg har prøvd på i allefall.. resetter service-lys, leser\fjerner feilkoder, leser ut live-parametere osv.

FroBe
02/10/13, 16:59
En generisk scanner klarer vel ikke avlese mer enn motorkoder og verdier, det samme får man til med en smartmobil og en blåtann OBD-adapter (http://dx.com/p/elm327b-1-car-vehicle-mini-bluetooth-obd-ii-code-reader-scanner-supports-android-cell-phone-white-217582) til under kr 90 inkludert frakt til Norge.

Har man VIDA/DICE så kan man lese koder fra hele bilen, få veiledning i hva som kan gi feilkodene, og hvordan reparere dette. Dette må man ut med en tusenlapp for fra Kina, og man må ha en PC med Windows ?? Professional.

R-M-I
02/10/13, 17:19
Og du trenger mer? :)
Er vel å lese ut feilkodene og evt. slette dem som er poenget her antar jeg?

hgnubel
02/10/13, 21:52
Min ELM327 og Torque Pro på mobilen klarer å lese ut feilkoder på motor og gir, men ikke f.eks. noe relatert til abs. Så da ble det Vida/Dice på meg...

Holder til i bergen, og kan sikkert være behjelpelig med å lese ut koder, men er fastlåst på tid ut denne uken, og så forsvinner jeg hele neste uke.. men er det ikke kommet noen ordning på dette før 13/14. oktober kan jeg hjelpe :)

piddil
03/10/13, 16:25
Tusen takk som byr. Jeg har litt hastverk siden bilen er for salg på finn :-) Er det noen som har erfaring med kodeleseren på biltema?

Børge Vikebø
04/10/13, 10:58
de leser av de generiske kodene, altså i overflaten. Gir en pekepinn, men går ikke i dybden.

Torsen67
04/10/13, 12:08
En generisk scanner klarer vel ikke avlese mer enn motorkoder og verdier, det samme får man til med en smartmobil og en blåtann OBD-adapter (http://dx.com/p/elm327b-1-car-vehicle-mini-bluetooth-obd-ii-code-reader-scanner-supports-android-cell-phone-white-217582) til under kr 90 inkludert frakt til Norge.

Har man VIDA/DICE så kan man lese koder fra hele bilen, få veiledning i hva som kan gi feilkodene, og hvordan reparere dette. Dette må man ut med en tusenlapp for fra Kina, og man må ha en PC med Windows ?? Professional.

Får man slettet feilkode med denne? Jeg trenger en slik en i nødssituasjon kun til å slette feilkode. Feks når jeg tukler med dyser og bilen går i nødmodus.

FroBe
04/10/13, 12:28
Det skal gå an å slette feilkoder i motorstyring med mobil, men da jeg testet hadde jeg ikke fått fjernet feilen som gav koden...
Jeg brukte Torque Pro (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque) til Android, tror den koster kr 30, men det finnes også andre.
Blåtann-adapteren har jeg alltid montert i OBD-kontakten, dermed er det bare å starte appen hvis jeg vil sjekke noe i motoren.