PDA

Vis full versjon : Taklys virker ikke på 760



dollargliset
01/10/13, 22:43
Begynte og forske på taklyset på prosjektet mitt i dag. Sprayet på noe elektrogreier og fikk alle bryterene på taklyset til å fungere, men etter at jeg hadde fikset det røde lyset på kanten av døra sluttet taklyset å virke. Tok av bryteren inne i dørkarmen der var det to ledninger som var koblet sammen med kabelsko. Det jeg lurer på er om dette er rett at begge ledningene skal kobles sammen og rett på bryteren? bryteren på førersiden er forresten ikke lik som de andre sidene, på de andre sidene er det to ledninger som er koblet på hver for seg....er dette rett? håper noen vil oppklare dette for meg.

stresslessen
06/10/13, 23:47
Vet ikke om det er forskjell på 740 og 760 på dette området, men regner med at det er likt. Jeg byttet nettopp alle dørbryterne selv på min 740, nettopp fordi taklyset ikke virket. Da var det to ledninger inn på hver bryter, koblet hver for seg, og jordingen gjennom skruen til karosseriet. Jeg antar at det er en ledningen til kretsen som skal tenne det røde lyset i døra og en til kretsen som skal tenne taklyset, dette grunner jeg i at når du åpner ei dør, skal ikke det røde lyset tenne seg i hue og ræva rundt hele bilen.

Volvo skulle ikke ha mye for nye bryter, tror jeg ga ei drøy hundrelapp for fire stk. om jeg ikke husker feil. På min bil hjalp dette, umulig å se at bryteren var defekt visuelt, men hjalp med nye.