PDA

Vis full versjon : Får ikke turbotrykk på b230FT



cosse
01/10/13, 18:17
Hei, har nå endelig fått fyring på min B230FT som er nyoverhalt og satt i ein 240 :) Motor starter og går pent på tomgang :) Prøvde og kjøre en tur med den her om dagen og merka at jeg ikke fekk ladetrykk.. Måleren steig fra - 0,5 og opp på null så begynte den og fjuske og styre og ville ikke lenger enn det.. Skifta lmm og fjuskinga vart borte men mangler fortsatt ladetrykk, om du drar den veldig ut når du kanskje 0,1-0,2 om du er heldig men det tar lang tid og få den opp dit bare.. Fjerna dumpen da jeg merka at den sugde falskluft der men samme problemet ennå.. så hittil har jeg prøvd følgende:

Stille wg stag uten hell
Skifte lmm
ta vekk dump og sjekke for lekasjer på rørgate og cooler
ny lambda

Kan også fortelle at turbo, cooler og trykkrør stod i min 740 som jeg hadde før og jeg hadde aldri ladetrykk på den heller så lenge jeg hadde den! Turbon er ein ET turbo som skal ver overhalt av GIK turbo for ikke så veldig lenge siden.. Tok også av slangen inn på turbo og såg på turbon.. starta den opp og på tomgang gjekk den ikke rundt men begynte og snurre så fort jeg fikk litt turtall.. kjente på den med fingrene og da gjekk den lett rundt! :)

Noen som har noe formening om hva dette kan vere for noe?


NB! HAR FÅTT TURBO TIL OG SPOOLE, MEN FJUSKER FORTSATT VED LADETRYKK OG SOTER PLUGGER!

R.G
01/10/13, 19:07
ville sjekka wg opplegget.


i baklokket på turboen, spjeldet har ikke ramla av feste sitt? spjeld sitt bare nagla fast på lille arma inni der, og jeg har vært borti flere garrett turboer hvor denne har løsna og havna baki eksosen. kan muli se det om du skrur av downpipe og titter inn i baklokket på turboen, da skal du se lille arma spjeldet her festa på.

cosse
01/10/13, 19:10
tusen takk, skal sjekke det imorra! :) Noen andre som har noe ide om hva det kan ver? :)

cosse
01/10/13, 19:15
Glemte og legge ved at der er ingen forskjell om jeg napper ta slangen på wg!

R.G
01/10/13, 20:48
da kan nok svare ligge i det jeg nevnte vil jeg tro. for hvis wg er i orden og du napper slange skal det bli fullt trykk. og tyder da ikke på noen luft lekkasje siden bil går som normalt på tomgang osv og ellers bortsett fra att turbotrykket mangler.

Jonas Soldal
01/10/13, 21:00
Du har ikke hengt på actuatorstaget når wg er helt åpen da? Har sett på noen turboer at du klarer og snu armen til WG nesten 180 grader :)

cosse
01/10/13, 21:03
får sjekke litt imorra! :) takker for alle tips værtfall! :)

cosse
02/10/13, 11:07
demonterte dp og baklokk idag, så sann her ut! :)

http://i634.photobucket.com/albums/uu66/driftking321/IMG_0079_zps50ba784d.jpg (http://s634.photobucket.com/user/driftking321/media/IMG_0079_zps50ba784d.jpg.html)

http://i634.photobucket.com/albums/uu66/driftking321/IMG_0081_zpsfbcd7873.jpg (http://s634.photobucket.com/user/driftking321/media/IMG_0081_zpsfbcd7873.jpg.html)

http://i634.photobucket.com/albums/uu66/driftking321/IMG_0080_zps47190b0d.jpg (http://s634.photobucket.com/user/driftking321/media/IMG_0080_zps47190b0d.jpg.html)

cosse
02/10/13, 11:08
Burde jeg kjøpe ny wg? evnt. prøve en annen? fjæra i wg`n som kan vere slakk eller?

ellingsøyern
02/10/13, 11:53
sjekka at coolern ikkje er sprekt da?

cosse
02/10/13, 12:58
har spraya startgass rundt den ja, og har ikke lagt merke til noe..

Jonas Soldal
02/10/13, 15:35
Hvordan ligger klaffen i forhold til hullet i turboen da?

Jimmen
02/10/13, 15:52
Eeeeh, skal ikke turbo snurre når bilen er på tomgang?
Skal jo være ganske mange tusen omdreininga i minuttet bare på tomgang..

850GLTsilver
02/10/13, 17:45
har spraya startgass rundt den ja, og har ikke lagt merke til noe..

Startgass rundt coolern?
I den hensikt å se om den lekker?

Husk at det normal skal være trykk inni der da.
Og turboen snurrer villig med på tomgang også ja.

R.G
02/10/13, 18:45
comp og turbin hjul er skikkelig sammen skrudd ja? sånn att fks comp hjule står rolig på tomgang og eksos går rundt?


men eksos skal klare å drive rundt turboen på tomgang.

bøye deg nedi der å se om eksosvifta går rundt å på tomgang:p

cosse
02/10/13, 18:51
Klaffen ligger bra på hullet den! :) Har brukt startgass rundt cooleren ja, men også tatt den ut for og se om den er sprekt og kunne ikke finne noe!

rart at min turbo står stille på tomgang da.. ser at grenrør har vært sveisa en gang før men tviler på at det er de som gjør det.. ikke samme grenrør som stod på min 740.. Hadde akkuratt samme problem med min 740 som sagt men gadd aldri og sjekke det!

Martin.S
02/10/13, 19:11
Høres snodig ut at turboen ikke roterer på tomgang. Du har sjekka at den ikke er så slakk at det bare er å kaste den?

Bare for å skyte inn, har du sjekka at registerreima står riktig? Har egentlig vanskelig å se for meg at bilen i det heletatt ville gått om reima står så ute av kurs, og registeret er så vridd at den ikke lader. På en måte motsatt av Launch controller/antilag system. Skyter fra hofta jeg nå allså, men det er kanskje verdt en titt.

ellingsøyern
02/10/13, 19:20
Høres snodig ut at turboen ikke roterer på tomgang. Du har sjekka at den ikke er så slakk at det bare er å kaste den?

Bare for å skyte inn, har du sjekka at registerreima står riktig? Har egentlig vanskelig å se for meg at bilen i det heletatt ville gått om reima står så ute av kurs, og registeret er så vridd at den ikke lader. På en måte motsatt av Launch controller/antilag system. Skyter fra hofta jeg nå allså, men det er kanskje verdt en titt.

kunne vært det, men han hadde jo akkurat samme problem på 740en..

cosse
02/10/13, 19:41
har ikke reg.reim deksler på den så vi stilte den på øyemål så kan ver at registere står 1 tann feil i værste fall 2! Men den går jo helt fint og normalt etter jeg skifta LMM.. eneste er at jeg ikke får ladetrykk :( Nei, det er ikke så mye slakke i den at den er søppel.. er egentlig ganske tight og fin, står en lapp fra GIK turbo på den så mulig den har vært overhalt en gang også (??)

cosse
02/10/13, 19:43
2 bekjente av meg som mener at lageret i turbo`n er gåent siden turbon står still på tomgang også.. han ene har veldig mye peil så tror det blir ny turbo her ja ..

Batland
02/10/13, 19:49
demonterte dp og baklokk idag, så sann her ut! :) /IMG_0081_zpsfbcd7873.jpg[/IMG][/URL]
Legger du ut noen bilder av turboen også?
Ser vingene på hjulene ok ut?

Anders Dybvadsskog
02/10/13, 20:22
Måjo være lagrene dette.. Eventuelt at når de overhala turboen at de har stramma ihop den for mye? Alså stramma staget igjenom på hjulene.

cosse
02/10/13, 21:13
Skal slenge ut noen bilder til deg imorra jeg Batland! :)

Bjørseth Racing
02/10/13, 23:10
Hvis registeret er feil merkes dette med en gang. Min erfaring med bare en tann feil er at motoren virker normal når man ruser , men har veldig dårlig drag under pådrag.

cosse
03/10/13, 07:10
Hmm, får skaffe reg.reim deksler og prøve og få det 100% først da!

cosse
03/10/13, 09:05
Den går som en b230a igrunn :p men at registere står 1 tann feil vil det påvirke ladetrykket da?? Og at turbo ikke går rundt på tomgang?

850GLTsilver
03/10/13, 13:05
Den går som en b230a igrunn :p men at registere står 1 tann feil vil det påvirke ladetrykket da?? Og at turbo ikke går rundt på tomgang?

Neppe.

Men at turboen ikke surrer på tomgang peker 100% rett på feil i turboens lager.

Den tanna fgeil merker du først når du har fått snurra i gang igjen ;)

cosse
03/10/13, 13:31
Noen som har en ET turbo eller 13c å kvitte seg med da? :)