Logg inn

Vis full versjon : Greie dempere til 900?

turbohjelle
01/10/13, 15:55
Bare å flytte tråden hvis den er postet i feil kategori. Prøvde å søke litt om samme emnet også, men søking og leiting er visstnok ikke en av mine sterkere sider.

Ettersom godbilen har blitt nedgradert til bruksbil, og ene bilsteindemperen ikke tålte fjorårets vinter må jeg nå investere i noen nye, framme iallefall. Har ikke tenkt å legge ut så mye, og lurer på om noen vet om \ har erfaring med greie dempere til 900 serien (stv) som ikke er så gale i pris. Biltema sine er utelukket, og syntes bilstein blir litt for voldsomt igjen til en bil som brukes fra a-b-c. Skal brukes i kombinasjon med lesjøfjører hvis det på noen måte skulle spille inn.

Tinnsoldaten
01/10/13, 21:32
Lurer på det samme. Virker som om den gjengse oppfatning her er at ingenting annet en Bilstein er brukbart, men det er ei aktuelt å legge ut så mye på en halvskabbete brukis.

turb00le
01/10/13, 21:36
Lurer på det samme. Virker som om den gjengse oppfatning her er at ingenting annet en Bilstein er brukbart, men det er ei aktuelt å legge ut så mye på en halvskabbete brukis.

Helt riktig. Tenkte at det ikke kunne ha så mye å si jeg å. Bytta bort Bil med bilstein sprint til en med Monroe. Fytti katta for noen råtne dempere... Blir snart bilstein på den for å si det sånn....

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

skurk
09/10/13, 04:17
Har faktisk meget god erfaring med monroe reflex.
Hatt det hele veien rundt på et par biler tidligere og de satt som spikra på dårlig vei ved temmelig høy belastning.
Dempere MÅ ha 2-veisdemping etter min mening.
Stor forskjell på dempere med og uten.
Har gode kontakter gjennom div.verksteder og bildelsforhandlere så har hatt mulighet til å prøve ut og gi tilbakemelding på litt forskjellig opp gjennom åra.
Monroe er ikke like "solide" som bilstein,men i hysterisk fart på enormt dårlig underlag vil jeg nesten påstå at dem presterer hakket bedre.
Har testa monroe til bristepunktet og forbi.
Sprengte begge framdemperne på et "hopp" en gang,men da var belastningen mye høyere enn hva en veiregistrert bil skal tåle.
Begge lokka på fjørbeinshylsene sprakk og da er det helt klart misbruk :-)
Bilsteindemperne kan man faktisk banke gjennom dempertårna til fjørbeinet dønner i panseret uten at dem tar skade av det. (Gjort det også)
Har kommet til den konklusjonen at volvo med sellholm fjører,bilstein dempere,SAM stabstag og OZ eller pentafelger er skuddsikre saker for gale folk.
Kan også føye til at jeg er den eneste pedersens racing har hørt om som har fått de skrudde spacerne dems til å revne ved "normalt" bruk,hehe :-)
Bilstein koster litt ekstra,men jeg mener man har igjen for det.

Jan turbo
09/10/13, 16:31
Jeg har kjørt med Koni i 15-20 år på diverse 200 og 700 serie biler. Og de fungerer fint i mange år. Men ALT kan jo selvsagt mishandles i filler.

skurk
09/10/13, 23:12
Blir ikke klok på koni for å være ærlig.
Gir fin respons og alt det der,men får litt "kappafjær-følelse" etter min mening.
Funderer nesten på å gi koni en ny sjanse igjen,siden jeg er nødt til å ha nye dempere round bout før vinteren kommer.
Har endelig greid å sprenge en clubsportdemper forran nå.(ikke spørr en gang)
Eller skal man være gal og prøve øhlins?
Hatt det kun på MC før så dem veit jeg meget lite om.

Hovedvekten av kjøreglede vil jeg nesten si ligger i dekk,dempere og hjulstilling.
Kan kjøre mongofort på originale fjærer med feite dempere,riktig satt opp hjulstilling og brukbare dekk.