PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer problemer



BVika
29/09/13, 18:59
Hallo..

Noen som har vært borti at dieselvarmeren ikke starter? 05 V70 2,4d.
Starter ikke på direktestart, og heller ikke på timer.
Sikringen under panseret er i orden.

Hva kan være feil her?

Takker for svar.

Ola Hagen
29/09/13, 20:41
diesel varmer sitter på venstre side, innefor støtfanger. Hører du ingenting av tennings forsøk eller lignende? Har du nok diesel på tanken?

Denne får du lest av feilkoder på volvo hvis du evnt ikke merker noen liv fra varmeren.

FroBe
29/09/13, 20:45
Hvis du kikker på trådene her eller søker i forumet finner du massevis av tråder om dette, inkludert link til nedlasting av reparasjonsmanual for dieselvarmeren.

BVika
30/09/13, 07:05
Har sett på flere av disse trådene, men der virker det som om de fleste merker liv i noen minutter eller sekunder. Min er helt død.. Full tank på bilen, så dette skal heller ikke være noe problem..
I displayet, ser det liksom ut som at den fungerer.. Står timeren på, og jeg kommer ut på morran, så står det dieselvarmer PÅ i displayet, og det samme om jeg tar direktestart..

Og nå merker jeg at jeg gjerne skulle hatt den i orden. :-)

Alfs80
30/09/13, 09:10
Kan være vannpumpa på varmeren som har tatt kvelden kan være flammevakt osv du må få lest ut feil koder så blir alt så mye lettere

FroBe
30/09/13, 09:27
Du får enten spandere på et besøk på et Volvo-verksted, eller finne ut om det er noen entusiaster i nærheten av deg som har VIDA/DICE og kan hjelpe med å lese ut feilkodene fra bilen din.

Alternativet er å demontere brenneren og se om du finner synlige feil.
Selv om du klarer å reparere eventuelle feil er bilens datastyring slik at brenneren ikke vil starte før alle feilkoder er slettet.

Hvis man da er avhengige av flere besøk på verksted for å sjekke og slette feil kan man fort spare inn kjøp av VIDA/DICE, det koster en tusenlapp fra Kina hvis man allerede har en PC som kan brukes til dette (krever Win ?? PROFESSIONAL)