PDA

Vis full versjon : V70 TDI stopper av og til



martis850
29/09/13, 17:47
Den stopper av og til men starter med en gang jeg vrir om nøkkelen rett etter den har stoppen. har også trøbbel med at den mister all kraft og låser se på 2000 RPM uansett om jeg gir full gass.

Trenger hjelp!

brynna
30/09/13, 19:10
Du har vel ikke en powerboks under panseret???

Hvis du har VAG motoren er dette et kjent problem hvis det er innmontert en KCR boks.

Ellers er det et hjelpemiddel å lese ut feilkoder ved slike feil

martis850
30/09/13, 23:50
Du har vel ikke en powerboks under panseret???

Hvis du har VAG motoren er dette et kjent problem hvis det er innmontert en KCR boks.

Ellers er det et hjelpemiddel å lese ut feilkoder ved slike feil

Hvor skal jeg isåfall finne denne boksen? har sett på begge hjernene. hvor andre plasser kan en boks være plassert?

850GLTsilver
01/10/13, 02:52
Hvor skal jeg isåfall finne denne boksen? har sett på begge hjernene. hvor andre plasser kan en boks være plassert?

Selve boksen er vel gjerne montert på torpedoveggen, mens kontaktene finner du nok rett på dieselpumpa. Er vel en 8-polt kontakt på disse bilene?

brynna
01/10/13, 05:54
De fleste velger vel å gjemme denne boksen for myndigheter og PKK kontroller???

Kontakten til pumpa (VAG) er festet til blokka i overgangen mellom blokk/bunnpanne på motorens venstre side (altså foran mellom motor og radiator). En ganske stor svart kontakt. Er det montert et T- stykke der med en kabel følger du den. Lett å se om det er originalkabler

martis850
01/10/13, 09:22
Takk for Respons! skal sjekke i dag.

martis850
01/10/13, 13:11
De fleste velger vel å gjemme denne boksen for myndigheter og PKK kontroller???

Kontakten til pumpa (VAG) er festet til blokka i overgangen mellom blokk/bunnpanne på motorens venstre side (altså foran mellom motor og radiator). En ganske stor svart kontakt. Er det montert et T- stykke der med en kabel følger du den. Lett å se om det er originalkabler

Har sjekket dette med ledningene. finner ikke noe annet enn det orginale. hva kan det da være?

brynna
01/10/13, 21:58
Les ut feilkodene. Du har noe å "gå etter" hvis det er registrert feilkoder.

Hvis ikke leter du nesten i blinde. (Kan hende det ikke er feilkoder registrert som kan løses med enkle virkemidler. Utover dette....anbefaler jeg verksted) hva nå det innebærer av kostnader:(

jerognal
04/10/13, 11:01
Lenge siden du byttet dieselfilter? Høres jo nesten ut som den får for lite diesel.....
Luft i systemet? En synder er ofte den lille plastventilen på toppen av dieselfilter...

martis850
04/10/13, 18:44
Lenge siden du byttet dieselfilter? Høres jo nesten ut som den får for lite diesel.....
Luft i systemet? En synder er ofte den lille plastventilen på toppen av dieselfilter...

Kjøpte bilen i sommer. vet ikke sist dieselfilter ble byttet. rart at d PLUTSELIG skal være at den går sinnsykt godt og ved neste gasspådrag vil den ikke i det heletatt. noen ganger stopper den.

brynna
06/10/13, 21:43
Dette er en vanskelig "materie"

Les ut feilkoder.