PDA

Vis full versjon : Vanndammer i gulvet ved begge bakseter (1997 V70).



Nilsebu
27/09/13, 21:37
Har den siste tiden merket at det har vært til dels mye vann på gulvet bak passasjersetet. Tittet litt ikveld, og fant like mye vann bak førersetet. Problemet ser ut til å bli verre når det har regnet en del. Hvor er det best å starte feilsøkingen?

Takrailsa ble byttet for noen år siden, de har stått på lenge før dette begynnte å skje.

Takker på forhånd for hjelp :)

hgnubel
28/09/13, 06:03
Står bilen helt plant der dette skjer?

Skruene til railsene burde ha noe tettestoff på seg, mulig det har gitt seg med årene?

Takluke? Den dreneres jo ned i hvert hjørne, men du burde merke at det blir vått oppunder glasset da.

Agrostar
28/09/13, 06:21
Det er reint vatn, ikkje kjølevæske? Sjå om du finn nokon tegn på dørtrekka om vatn har runne ned der.

hgnubel
28/09/13, 07:44
...eller over dørterskelene.

Hvis jeg parkerer i en bestemt vinkel kan det samle seg regnvann i dørterskelen, og fylles det opp kan det sige litt inn under døren et bestemt sted. Hjelper sikkert å vaske og smøre dørpakningene :)

850GLTsilver
29/09/13, 12:27
Får vann inn i kupeen jeg også, det vil si fikk.
Da var det de ytre gummilistene som ikke tetta godt nok, sånn plutselig.
Fant ut at det skyldtes at jeg hadde hatt på takstativ, og en bitteliten bøy/strekk på lista hadde fått den ut av stilling.
Trodde i grunnen at doble dørlister skulle hindret noe slikt, men nei.

hgnubel
29/09/13, 13:34
Får vann inn i kupeen jeg også, det vil si fikk.
Da var det de ytre gummilistene som ikke tetta godt nok, sånn plutselig.
Fant ut at det skyldtes at jeg hadde hatt på takstativ, og en bitteliten bøy/strekk på lista hadde fått den ut av stilling.
Trodde i grunnen at doble dørlister skulle hindret noe slikt, men nei.

Måtte du bytte dem eller holdt det å rette dem opp? Lurer litt på hvor mye jobb detcer å bytte, om de er limt eller hva..

850GLTsilver
30/09/13, 16:37
Måtte du bytte dem eller holdt det å rette dem opp? Lurer litt på hvor mye jobb detcer å bytte, om de er limt eller hva..

Jeg strakk og dro i de til jeg fikk de på plass.
ikke limt, men sitter i et spor i døra. Og er din bil nær lik min, så er det sporet fullt av all slags dritt og møkk.
Tar litt tid å få på plass de, evt nye, etter å ha renset ut sporene før du setter på de igjen.
Beregn god tid, masse kaffe og kanskje litt hjelp av aldri så lite silikonfett? (Ikke spray eller såkalt stift)
Silikonfett i sporet gir de litt flex, og bedre tetting syns jeg.