PDA

Vis full versjon : Klunkelyd i forstilling



furelia
27/09/13, 07:12
Har nettopp skiftet bærebruer på min -01 V70 da de var helt utslitt og bråkte en del. Så trodde at all ulyd nå skulle være vekke, men hører en klunkelyd på høyre side når jeg kjører over små ujevnheter. Lyden høres best når bilen er kald. Når jeg har kjørt et stykke, blir lyden så å si borte. Kan det være demperen som er gåen?

turbohjelle
27/09/13, 09:22
Kulebolt kanskje?

R-M-I
27/09/13, 09:29
fjærskåler eller fjærbeinslager?

Ola Hagen
27/09/13, 19:11
kylling beina? dom har du vel rørt ettersom du har bytta bærebruer.

furelia
28/09/13, 22:12
kylling beina? dom har du vel rørt ettersom du har bytta bærebruer.

Kylling beina skifta eg i samme slengen da eg skifta bærebruene. men blir nok å sjekke bærekulene og styrestag sjølv om dei vart skifta for ca. 30 000km sidan. trodde de skulle vare lenger enn det....

amcarduden
29/09/13, 17:42
Gummien under forfjærene som volvo ettermonterte på disse i sin tid. Enten har det aldri blitt byttet, eller så er de slitt. Kan være det som lager lyden.

Vatnehol
30/09/13, 15:30
Kylling beina skifta eg i samme slengen da eg skifta bærebruene. men blir nok å sjekke bærekulene og styrestag sjølv om dei vart skifta for ca. 30 000km sidan. trodde de skulle vare lenger enn det....

Om du har byttet ut med biltema deler så varer de ikke noen km lenger.

FolloAuto
30/09/13, 16:05
Har du kilder på denne påstanden din?
Har forstillingsdeler fra biltema selv, har virket som hakka møkk i over 50.000 km.

cortinaterje
30/09/13, 19:29
kylling beina? dom har du vel rørt ettersom du har bytta bærebruer.

Jeg har vært ute før at mutterne har løsnet fordi jeg har slurvet med tiltrekking. Det lagde en nesten uhørbar irriterende lyd ;)


;Har du kilder på denne påstanden din?
Har forstillingsdeler fra biltema selv, har virket som hakka møkk i over 50.000 km.
Min erfaring er at det er dårlig gummikvalitet i belgene på billigdeler fra bl. annet bilekstra og biltema. Varer bare 1-2 vintre.

Vatnehol
01/10/13, 16:13
Har du kilder på denne påstanden din?
Har forstillingsdeler fra biltema selv, har virket som hakka møkk i over 50.000 km.

egen erfaring. prøvd meste parten av understells deler der ifra til både s60 og s40. har vært sorgen. Men om ikke annet så får man alltids bytte det inn igjen uten problem.
Og som cortinaterje sier så er det elendig kvalitet på gummi på billige bildeler, dette er fordi det er fra kina og gummi'n de bruker der nede er elendig.