PDA

Vis full versjon : Skraping i radio etter xenon/HiD montering



brynna
25/09/13, 21:01
Heading sier det meste. Noen som kan hjelpe for å løse dette problemet?

Daruu
25/09/13, 21:41
Med billige kinaballaster blir det ofte slik.
Tar gjerne imot tips jeg å hvis det er mulig å bli kvitt dette, uten å kjøpe andre ballaster :)

brynna
25/09/13, 22:05
Har hørt om kondensatorer, men her jeg seriøst ute i ingenmannsland

Svirre
25/09/13, 22:36
Er støyen fra xenonlysene der hele tiden mens de er tent så kommer det av dårlig støyfilter i ballasterne. Enten så må du bytte ballastere eller løse støyproblematikken med noe eksternt. Har selv vært plaget med dette på min forrige spiller, men etter å ha gått over til den jeg har nå så reagerer den hverken ved lyshorn eller konstant belysning. Ebay ballastere bruker nå jeg også.

ovlov86
26/09/13, 06:43
Kjapt tips, prøv å pakke inn ballastene i aluminiumsfolie. Hjalp på et sett jeg hadde.

Svirre
26/09/13, 14:10
Kjapt tips, prøv å pakke inn ballastene i aluminiumsfolie. Hjalp på et sett jeg hadde.

Skal prøves! Selv om jeg ikke merker noe på radioen så vil det fremdeles være støy på resten av ledningsnettet.

850GLTsilver
26/09/13, 22:21
Kjapt tips, prøv å pakke inn ballastene i aluminiumsfolie. Hjalp på et sett jeg hadde.

Bør være noe bedre enn alufolie.
My-metall eller en annen type magnetisk metall har klart bedre effekt.

Billige Kina-balaster burde vært forbudt.

ovlov86
26/09/13, 23:46
Bør være noe bedre enn alufolie.
My-metall eller en annen type magnetisk metall har klart bedre effekt.

Billige Kina-balaster burde vært forbudt.

Godt mulig det, men et par lag alufolie fjerna alle symptomer på det ene settet jeg hadde. Just sayin'.

brynna
27/09/13, 17:34
Hva om jeg monterer DAB radio? Vil det bli det samme "bråket"?

850GLTsilver
27/09/13, 22:35
Hva om jeg monterer DAB radio? Vil det bli det samme "bråket"?

Kan finne på å stråle inn på audiodelen ja. Og dermed samme bråk.
Men slike HF-innstrålinger er virkelig noen svin. Noen stråler inn i radiodelen, andre inn i forsterkere/audio-delen.
God avskjerming og jording er løsningen.
Drep stråling/støy der den oppstår.

locked
28/09/13, 20:14
Har lest meg fram til at den kan virke og tvinne pluss og minusledningen til ballasten tilsvarande som CAN_H og CAN_L.. Men har ikkje fått prøvd ut dette.

Haug1
02/10/13, 21:44
de fleste støyproblemer ordner seg ved å montere inn en liten kondensator "nærmest mulig" spilleren, ergo gjerne på iso kablene feks :)

Morgis
02/10/13, 22:13
Bytt ballaster til noen digitale.
De gamle coil-ballastene støyer mye og ahar høyt strømtrekk.

850GLTsilver
02/10/13, 23:27
de fleste støyproblemer ordner seg ved å montere inn en liten kondensator "nærmest mulig" spilleren, ergo gjerne på iso kablene feks :)

Støy fjernes aller best nær kilden for støyen, altså nær balastene.
Morgis har et godt forslag, men glem ikke at også de "digitale" balastene inneholder en trafo.
Har å gjøre med frekvens og kontrollsystem internt i balastene å gjøre.

brynna
03/10/13, 21:34
Fikk en opplevelse i dag... Tok tak i antenna med fingrene...ulyder i radio borte. Monterte større antenne og sikret at den var godt jordet i bilen.... skraping borte:D

Svirre
03/10/13, 21:36
Da var jordingsproblemet hos deg i antenna ;) Veldig ofte så er det slik. Har opplevd lignende med en annen bil, men ikke direkte det problemet der.

brynna
03/10/13, 21:43
Da var jordingsproblemet hos deg i antenna ;) Veldig ofte så er det slik. Har opplevd lignende med en annen bil, men ikke direkte det problemet der.

Tydelig at god jording både ved lykter og radio/antenne er viktig. Er kanskje ikke sikkert at "Kinaballastene" skal få all skyld her??? Var ikke lykter i den øvre prisklasse jeg monterte:p

Svirre
03/10/13, 22:37
Tydelig at god jording både ved lykter og radio/antenne er viktig. Er kanskje ikke sikkert at "Kinaballastene" skal få all skyld her??? Var ikke lykter i den øvre prisklasse jeg monterte:p

Må si meg enig der. Ga 42kr pr. balaster og jeg klager ikke. 2 av de har holdt i 7mnd nå, og kan ikke klage på det! Den 3. begynte sitt liv i tusenmetrene :p

850GLTsilver
08/10/13, 01:30
Fikk en opplevelse i dag... Tok tak i antenna med fingrene...ulyder i radio borte. Monterte større antenne og sikret at den var godt jordet i bilen.... skraping borte:D

Sjekk i tillegg at alle jordledninger (Strømjord) er 100% oppe og går, så du ikke trekker strøm gjennom den antennekabelen.