PDA

Vis full versjon : bbl som erstatter for vanlig lambda



SirKim
25/09/13, 15:33
hei!

vet ikke om denne blir riktig postet, men prøver.
hvor kan jeg kjøpe komplett bbl (altså selve bbl og instrument med kabler osv) som oxo kan simulere smalbands verdier så jeg kan droppe den vanlige lambdaen å heller kjøre bbl mot orginalt sprut? noen som kan gi link til en som er bra? noen merker jeg bør styre unna? hva er "best" ?

larset
25/09/13, 16:15
Bruker kun innovate LC-1 på min 940, denne simulerer smalbands verdier og kjøres mot LH2.4 samt instrument.
Fungerer bra og veldig fornøyd selv, vet det er en del som kjører med disse.
http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php Ser de har kommet med en ny utgave nå LC-2
Kan også kjøpes på ebay.
Vet ikke hvor mye trimming du skal kjøre på motoren din? de har iallefall en type som heter LM-1 med datalogger.

catoers
25/09/13, 17:46
jeg skal montere LC-1 i helgen, har blitt anbefalt den =)

Sondre93
25/09/13, 19:30
Eg har dårlig erfaring med bruk av breidbåndslamda som lamda til sprut. Ofte får du ugjevn tomgang i starten(spesielt på varm motor) fordi bredbåndslamdane ofte er trege. Du får også ein ekstra potensiell feilkilde som kan være vanskelig og finne ut av(dårlig kontakt eller brent elektronikk for eksempel).

Mitt tips er å heller ha to lamdaer :)

SirKim
25/09/13, 21:17
takker for svar folkens :) ikke noe voldsom trimming her. er vel økt en 100hk bare. men lambdaen min er gåen, så tenkte å likegreit investere i ny bbl enn å kjøpe en brukt lambda til 850 som jeg ikke vet å lenge vil fungere.

men tusen takk for svar folkens :) har bestilt nå :)

Daruu
25/09/13, 21:25
Ofte får du ugjevn tomgang i starten(spesielt på varm motor) fordi bredbåndslamdane ofte er trege. )

Det er vel motsatt? At de korrigerer såpass ofte at tomgangen blir ujevn.
Dette kan man vel justere, ihvertfall på sånn jeg har ( http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php )
244'n funker forøverig helt fint med bare den

eab
25/09/13, 21:56
Det er slik han sier. LC-1 (og sikkert flere) bruker ganske lang tid på å "starte opp" når den mister strømmen. Ved kaldstart på lh2.4 er det ikke så stort problem, da hjernen uansett går i open-loop. Men er motoren varm så går den rett i closed-loop, men mangler signal fra lc-1 kontrolleren i opp mot 30sekunder etter start.

Har også irritert meg på dette med lh2.4 og lc-1.

SirKim
26/09/13, 08:05
er det noe som lager krøll mtp feilkoder da?
jeg har t5 i min, så min blir kobla mot motronic 4,3, men blir vel samma som lh2,4 :)

eab
26/09/13, 12:50
Du vil jo i praksis mangle signal fra lambdasonden i en liten periode. Lc-1 blinker bare 7.4, så mulig ecu får beskjed om at bilen går alt for fett i den perioden


Har ikke sett noen feilkoder på min bil, men den går som et dass når signalet mangler

larset
26/09/13, 14:20
Min bruker rundt 20-30 sek før den er klar ved kald oppstart, fra blinkende 7.4 til lysende 21.
Etter start bruker den bare noen sek før den er oppe å går. Står i manualen at man skal la lambdaen varme seg før oppstart, kjørt slik i 2 år og ikke hatt noen feilkoder pga lambdaen.

Truckdriver
28/09/13, 13:25
Du vil jo i praksis mangle signal fra lambdasonden i en liten periode. Lc-1 blinker bare 7.4, så mulig ecu får beskjed om at bilen går alt for fett i den perioden


Har ikke sett noen feilkoder på min bil, men den går som et dass når signalet mangler

En fordel med Inovate sine wbl controllere er at man kan programmere vilken volt som skal sendes ved bla oppvarming og feilkode. Prøvd å programmere oppvarmings output til rundt 1 volt eller så?
Om ECU får signal om at lambda er på 1 skal den jo i teorien ikke korigere bensin. Mulig at motorstyringen ikke klarer å tolke det flytende signalet som er standard som at sonden er undet oppvarming.

ClassicTurbo
07/08/14, 11:56
Løfter denne så det ikke blir så mange tråder om det samme.

Hvordan kobles den når en kutter orginal lamda?