PDA

Vis full versjon : HJELP!!! bilen starter ikke....



morpheusbd
24/09/13, 21:49
hei. min v70 2.5 tdi 98 mod stoppa plutselig når jeg var ute og kjørte nå, skulle rygge inn på gårdsplassen og så begynte den og hoste og harke og så stoppe, starta den i gjenn og den gikk i et sekund eller 2 før samme skjedde i gjenn,
fikk dytta den på plass og prøvde og starte den etter noen minutter og da hører man at starteren slår inn men stopper med en gang.
den har godt med strøm, den har olje, og den var helt fin og kjøre for 10 minutter siden, skulle en tur på butikken og tilbake, (maks 5 min med kjøring)
dette er et veldig irriterende problem da bilen ikke starter,.

ps det er automat,.

noen som har noen tips?????

morpheusbd
24/09/13, 22:01
D5252T motor btw

morpheusbd
24/09/13, 22:21
fant ut problemet nå.... det er regreim havari:/ kan motoren fortsatt brukes etter at man setter på ny reim??

brynna
25/09/13, 05:08
fant ut problemet nå.... det er regreim havari:/ kan motoren fortsatt brukes etter at man setter på ny reim??

Du skal ha flaks hvis dette går bra ja. På vw`s T4 transporter/Caravelle (tilnærmet samme motor som din) er det 99,9% sjanse for at ventil(er) har hatt anslag i stempel etter at reima har hoppa over et hakk eller to. Da må det påregnes full overhaling og måling av skjevheter i kam +++
Det "hyggelige" kan være at det sannsynligvis er kun toppen som må overhales/byttes. Skrur du selv koster dette ca. 5 000,- Må du på verksted må du nok doble dette og kanskje litt til.

C.Erstad
25/09/13, 08:21
Har vert borti 3 stykker dette har skjedd på.
Sitt på ny reim og prøv.

Har gått ok på alle som eg vet om :)

brynna
25/09/13, 20:49
Har vert borti 3 stykker dette har skjedd på.
Sitt på ny reim og prøv.

Har gått ok på alle som eg vet om :)

Dette er jeg meget skeptisk til. Har ventilstanga fått en knekk av treffet i stempel har neste treff slått hull eller sprekk i stempeltopp

En klok mann sa engang: Det er lov å prøve.... Resultatet på prøven lar ikke vente på seg:)

morpheusbd
25/09/13, 21:00
Må nesten se Ann hva jeg gjør med den. Hvor mye kan en ganske hel og pen 98 v70 med ryki registerreim være verdt? Pent skinn interiør, automat kasse. Ikke no særlig rust. Pen i lakken.

Dan Bay-Johansen
25/09/13, 21:01
Å rive toppen er fort gjort på disse egentlig, grei forsikring ;-)

Sendt fra mobilen min.

morpheusbd
25/09/13, 21:02
Hva mener du?

brynna
25/09/13, 21:09
Han mener demonter toppen og sjekk om det er skader FØR du gjør MER skade. Er gjort på 2-3 timer å demontere. Måling av skjevheter overlater du til verksted

morpheusbd
25/09/13, 21:10
Aha. Hvor lang tid vil det ta og bare bytte motor ca? Har en som er mekaniker som hjelper

brynna
25/09/13, 21:11
Må nesten se Ann hva jeg gjør med den. Hvor mye kan en ganske hel og pen 98 v70 med ryki registerreim være verdt? Pent skinn interiør, automat kasse. Ikke no særlig rust. Pen i lakken.

Denne bilen er det vel verdt noen kroner påkost...??? Ser de forsvinner fort fra finn.no disse dieselbilene

morpheusbd
25/09/13, 21:13
Jeg for min del vil nok bruke noen lapper på og fikse/bytte motor. Bilen er sinnsykt god og kjøre, bruker lite suppe og alt.

brynna
25/09/13, 21:17
Aha. Hvor lang tid vil det ta og bare bytte motor ca? Har en som er mekaniker som hjelper

Er vel kanskje voldsomt å sette inn ny motor i denne bilen hvis du ikke har en motor du kan verifisere er i tilsvarende tilstand og kmstand som den originale.

Kan nevne at jeg gikk for motorbytte på sønnens VW Caravelle T4a etter et regreimhavari. Bytte motor gjorde jeg selv, overhale topp krever måleutstyr og spesialverktøy for å justere register og pumpe etter montering

morpheusbd
25/09/13, 21:18
Skal sjekke litt jeg om hva jeg gjør. Har ikke så mye peiling og penger så blir ikke lett hehe

brynna
25/09/13, 21:29
Skal sjekke litt jeg om hva jeg gjør. Har ikke så mye peiling og penger så blir ikke lett hehe

Har du litt peiling og litt penger kjøper du en delebil for 3-5 000 og skifter ut motoren. Få med deg mekanikerkompisen din på dette så er bilen "på hjula" igjen i løpet av en noe hektisk helg:)

Er vel uinteressant info... men... betalte 4 000 for delebilen (rep av sønnens T4a), tok ut motor og andre deler jeg trengte, leverte til hugger for 3 000. Billig motor. "Går som ei kule":)

morpheusbd
25/09/13, 21:36
Tenkt tanken på det egentlig. Hente v70 fra svergie og flytte over bare:)

brynna
25/09/13, 22:16
Var innom nbf.no og søkte på motor og hel bil. Stort utvalg. Skroting uaktuellt:)