PDA

Vis full versjon : B20 tikker fortsatt etter ventiljustering



Sappen
23/09/13, 21:25
Jeg justerte ventilene på min bestefars amazon pga tikking. Da jeg tokk av toppdekselet og så på klaringen var det nesten ingenting. Justerte den til 0,40 på kald motor. Startet oppmog den tikket like mye. Hva kan dette være? Kan det være slitte støtstenger eller lingnende pga av at detbhar gått trangt før?

Tinnsoldaten
24/09/13, 06:53
Du bør justere på varm motor. Det kan være slitasje i vippearmene, noe som gjør det vanskelig å justere på mål. Funker ofte å skru helt sammen og så en kvart omdreining ut igjen når det er litt slitt.

Batland
24/09/13, 07:34
Jeg justerte ventilene på min bestefars amazon pga tikking. Da jeg tokk av toppdekselet og så på klaringen var det nesten ingenting. Justerte den til 0,40 på kald motor. Startet oppmog den tikket like mye. Hva kan dette være? Kan det være slitte støtstenger eller lingnende pga av at detbhar gått trangt før?

Bruk skyvelæret og sjekk hvor mye hver enkel ventil trykkes ned. De vanlige motoroljene som man får kjøpt i dag gjør at kammene på støtstangsmotorer blir nedkjørt.

Joakim-G_R
24/09/13, 08:11
Gjettolær?

I.H
27/09/13, 22:19
på b20 en jeg hadde i min 144 så justerte jeg 0,25-0,20 alt etter hva jeg syns passa meg. dette var på kald motor ikke en tikke lyd etter på

kermitt
27/09/13, 22:48
Jeg justerte til 0.30 på varm motor og bytta til en god Yankee olje med SJ merking som Batland anbefalte i en annen tråd. Motorn ble helt stille og gikk perfekt etter en justering av forgasser.