PDA

Vis full versjon : 1989 B230FT går merkelig.



Mr. Myhre
31/05/10, 21:49
Hei!

B230FT motoren i min 1989 745 TIC går veldig rart. Vet ikkje helt hvordan eg skal forklare det, men bilen går helt strøkent på tomgang, og kan kjøre helt normalt, men så fort turboen begynner og lade så "stammer" den på en måte, klarer ikkje helt og forklare det, men den går ikkje bra, blir forbikjørt av alle slags biler om dagen, så dette må eg få gjort noe med kjenner eg :p

Har noen tanker om dette da,

- Turboen gåen? Ville nesten ikkje tru det, for vis eg ruser bilen opp i ganske høyt turtall, eller prøver å presse bilen igjennom rykkinga, så kommer den, og da går den som bare fy.

- LMM gåen?

- Vacuum feil?

- Tett bensinfilter?

Det kommer også en syk(!) ulelyd fra luftfilteret når turboen skal begynne og lade, det er et BSR Optiflow luftfilter.

Kjører også uten lambda nå, etter eg fikk montert 3" JT. Kan dette ha noe med saken og gjøre?

Mange muligheter her, men håper at noen her kan hjelpe.


Mvh

Holten
31/05/10, 22:58
Uten at jeg vet noe konkret hva som er feil, så ville jeg ihvertfall begynt med å montere lamda :) Bilen liker jo ikke å få for mye suppe!

pLetten
31/05/10, 23:00
Når du fjerner lambdaen vet ikke ECU verdiene på eksosen, og da går den i nødmodus og kjører på ett fabrikert oppsett og går på en veldig feit blanding. Ville fått på lambda som Holten sier, og prøvd igjen.