PDA

Vis full versjon : Felger og motor stålet fra lokale i bergen!



Jonas Soldal
18/09/13, 18:19
Natt til i dag (18/9) ble Martin/gl740turbo her på forumet frastjålet ett sett super DTM felger og ett sett med compomotive MO6 med blåe senterkopper, begge glassblåste pluss en B230 blokk med smidd innmat fra lokalet hans i salhus. Det skal ha blitt observert en mørk 940/960 sedan av en beboer i nerheten.

Om noen legger seg merke til noen som plutselig har fått seg ny motor og felger, eller får kalde føtter, vær snill og kontakt meg (jonas) eller martin på 94813905/97478717 :mad:

gl740turbo
18/09/13, 18:42
Belønning til de som kan få dette til rette igjen a kr 5000!!

Her er det som er vekk:

- B230 blokk som er ny maskinert og malt rød (Overdim borring)

- Motorstativ feste til blokk (Biltema)

- H-profil råder

- Nye Mahle stempler (Overdim)

- Ny høyeffekt oljepumpe

- Ny modeltilpasset Intercooler med uttak på midten

- Custom grenrør fra Ajdèn i Sverige

- Custom innsug fra KM-tecnigas

- Kimmit 80mm gasspjeld

- Grå alu reimhjul til motoren

- Sandblåste 18" superDTM felger (Ikke superDTM men de som er helt lik) Rondell?

- Sandblåste 18" Compomotive MO6

- Blå senterkopper til Compomotive

- Nytt måleur fra biltema med esken å alt

- Nye lagre til hele bunndelen (Glyco lagre i std. dim)

- Ny polert veiv

- Originale FK-råder i K1 eske

- Sandblåst bunnpanne


Dukker stadig opp noe mer!!

Ødelagte ting fra innbrudde:

- Mange ny lakkerte deler til prosjekt bilen min!!!

gl740turbo
18/09/13, 19:37
Custom innsug, Ajdén grenrør, modelltipasset intercooler til bil med AC er også vekk

Ble stjålet i natt eller natt til i går!!

Øygard
18/09/13, 19:45
Ska halda augene opne:)

Dei må ikkje sleppa unna!

hgnubel
18/09/13, 19:47
Fy faen så kjipt! Kjenner følelsen, dog i noe mindre skala. Skal holde øyne og ører åpne.

Løser ingen problemer med spesiallagde/bygde ting, men kan forsikring dekke noe verdier?

gl740turbo
18/09/13, 19:54
Bilder av det som er tatt:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1307.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1308.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1309.jpg

Madice
18/09/13, 20:29
Dritkjipt! Holder øynene oppe jeg og:)

Tor24
18/09/13, 20:38
Det 16v grenrøret til høyre på bildet over er du vel klar over at du har lagt igjen hos meg? :)

AleksanderK
18/09/13, 20:38
Følger denne! Jævla idioter!

gl740turbo
18/09/13, 20:38
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1335.jpg

gl740turbo
18/09/13, 20:47
Det 16v grenrøret til høyre på bildet over er du vel klar over at du har lagt igjen hos meg? :)

Ja :P

gl740turbo
18/09/13, 20:47
Bedre bilde av stjålte deler:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/68.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/1874.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1921.jpg

larset
18/09/13, 21:39
Jævla kjipt! Skal holde øyne og ører åpne.

emilhetty
18/09/13, 21:42
Bakdelen med å legge ut dette offentlig er at det er store muligheter for at tyven(e) ser dette og vil være mye mer forsiktig med å eventuelt bruke eller selge dette.
Ville slettet tråden og fulgt med i skjul.

gl740turbo
18/09/13, 21:48
Bakdelen med å legge ut dette offentlig er at det er store muligheter for at tyven(e) ser dette og vil være mye mer forsiktig med å eventuelt bruke eller selge dette.
Ville slettet tråden og fulgt med i skjul.

Ser dette som tapt, men alle delene kjenner jeg veldig lett igjen da jeg alltid har slik som dette i bakhode kan skje!!

gl740turbo
18/09/13, 21:50
Laget post på VCCN på facebook gjennom kontoen til madammen da jeg ikke har face.

AleksanderK
18/09/13, 22:06
Vi skal finne disse jævlene!!!

ellingsøyern
18/09/13, 22:12
Laget post på VCCN på facebook gjennom kontoen til madammen da jeg ikke har face.

du må nevne at du har lagt det ut på en uoffisiell side, sliter for så vidt med å kunne dele også.

gl740turbo
18/09/13, 22:16
du må nevne at du har lagt det ut på en uoffisiell side, sliter for så vidt med å kunne dele også.

Kan ikke facebook, men damen la ut på sin side og mange har alt delt så sprer seg nok etterhvert :)

sekse
18/09/13, 22:20
Min største frykt dette, håper tinga kommer til rette! Skal følge med så godt jeg kan iaff.

buster83
18/09/13, 22:23
Følger med og gir beskjed til alle bekjente. Håper det ordner seg.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

The Sven
18/09/13, 23:07
Bakdelen med å legge ut dette offentlig er at det er store muligheter for at tyven(e) ser dette og vil være mye mer forsiktig med å eventuelt bruke eller selge dette.
Ville slettet tråden og fulgt med i skjul.

Er det en bakdel? Bedre at de bruker og selger det fritt frem uten at noen har mulighet til å melde fra fordi de ikke vet det?

Jævla kjipe greier iallfall, skal ha dette i bakhodet om jeg ser noe.

gl740turbo
18/09/13, 23:23
håper ingen kjøper disse delene for jeg vil komme til å skru av delene fra den bilen delene evt dukker opp på... Håper faktisk tyven setter alt utenfor lokalet en natt for da tar jeg det inn også legger jeg penger til han der han satt delen. Jeg driter i tyvene sånn sett, jeg har mer verdi i de delene pga arbeidstid osv så han eller de skal også få penger så lenge alle delene er der!!!

skurk
19/09/13, 00:29
Skal holde en liten heads up.
Hører stort sett om det aller meste som kryper og går her i midtnorge hvertfall.

Til tross for det litt misvisende nicket mitt har jeg til dags dato aldri stjælt noe eller lurt noen.
Har blitt frastjælt noe en gang.
Hadde noen mistenkte som fikk pryl hver dag i en uke etter at ekstralysa mine forsvant.
Skjønte at dem ikke hadde tatt dem når foreldra dems ville anmelde meg for legemsfornærmelse.
Dro en kis ut av en bil på en bensinstasjon midt på dagen for en liten peptalk.
Var ikke borti bakken fra han letta fra setet til han landa på bakluka.
Han siste mistenkte grein så tåra spratt og morra hyla.
Lova den satans idioten dyrt og hellig at hvis han nærma seg verkstedet en gang til så skulle jeg hugge fingra a'n.
Hele familien hans fikk med seg hva han var mistenkt for :-)

En ting som hjelper på sånne folk.
Synd å si det men dem MÅ få kontinuerlig juling over lang tid!

Zeeker
19/09/13, 05:17
Håper delene kommer tilbake.
Deler denne i prosjekttråden min jeg.

volvobrage
19/09/13, 07:05
Skal følge med og gi beskjed om nåken av delane dukker opp for salg her i nærheten!!

C.Erstad
19/09/13, 07:57
Har delt den på Facebook. :)

gl740turbo
19/09/13, 16:54
Flett ny oljepumpe er også vekk pluss litt annet små ting for å få sammen en motor

Jan-Einar Jenssen
19/09/13, 20:06
håper dette resulterer i klippte fingre viss du finner ut hvem det er...

har lagt link i tråden min jeg å..

R-M-I
19/09/13, 20:29
MÅ jo være noen som har vert i garasjen før? Med mindre det er vinduer rett inn fra veien eller noe?

Sannsynligheten for at "folket" som har tatt tingene har visst hva de gikk etter er jo relativt stor? Sånt tar jo greit med plass, veier litt(blokka) osv. så virker jo planlagt..

Håper uansett at tingene dukker opp igjen.. Sinnsykt kjipt at visse folk ikke forstår forskjellen på mitt og ditt.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

gl740turbo
19/09/13, 21:04
MÅ jo være noen som har vert i garasjen før? Med mindre det er vinduer rett inn fra veien eller noe?

Sannsynligheten for at "folket" som har tatt tingene har visst hva de gikk etter er jo relativt stor? Sånt tar jo greit med plass, veier litt(blokka) osv. så virker jo planlagt..

Håper uansett at tingene dukker opp igjen.. Sinnsykt kjipt at visse folk ikke forstår forskjellen på mitt og ditt.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

Har desverre troen for at jeg eller vi i lokalet kjenner den eller de som har vært her godt. Helt 100% sikker på de har vært her å snust uten at vi har tenkt over det mens vi har skrudd for vi har tenkt de er kjommier!!

Tor24
19/09/13, 21:16
Vel, det gjør det kanskje litt enklere å finne ut hvem det kan være? :)

gl740turbo
19/09/13, 21:26
Vel, det gjør det kanskje litt enklere å finne ut hvem det kan være? :)

Mulig men kan ikke trekke for store konklusjoner ennå.. Har en del tråder å sjekke først ;)

The Bear
19/09/13, 22:28
Mulig men kan ikke trekke for store konklusjoner ennå.. Har en del tråder å sjekke først ;)

Håpe du finne ut av da :) Politianmeldelse?

gl740turbo
19/09/13, 22:35
Håpe du finne ut av da :) Politianmeldelse?

De er opptatt med å ta folk som ligger 56km/t i 50sone midt på natten!!!

Måtte jo tvinge de ned for å ta fingeravtrykk..

skurk
20/09/13, 03:22
Mulig men kan ikke trekke for store konklusjoner ennå.. Har en del tråder å sjekke først ;)

Du skal ikke sjekke tråder,du skal sjekke garasjer!!
Lønner seg å lage masse leven i sånne saker.
Innrømmelser kommer ikke før man har "rista" litt i sånne folk.

Mistenkte noen for å ha forsynt seg med et bilbatteri en gang.
Så jeg jakta litt på dem og sannelig fant jeg dem.
De var full bil og jeg var alene,men de ringte politiet som etterpå ringte meg.
Fikk knust baklykt og bulka bakluka mi i "sammenstøtet" men det ble erstattet rimelig kjapt :-)
Batteriet dukka på mystisk vis opp etterhvert det også.

Handler ikke om hvor mange venner du har eller hvor stor du er.
Det handler mest om hvor sinnsyk og uberegnelig folk tror du er!
Og til dere som vet hvilken hendelse jeg snakker om,så er det ikke sant at jeg prøvde å sprenge bilen dems uka etterpå.
Det er 100% eventyr...har aldri gjort noe kriminellt i hele mitt liv!

Beklger OT!

gl740turbo
20/09/13, 05:48
Driver ikke med sånt i Bergen skurk her er alle pusekatter :p bare slapp av selvom delene er vekk SKAL vi finne de som stod bak!!!

gaupe
20/09/13, 07:51
La til link til denne tråden på Facebook også, gir ein del meir oppmerksomheit.

gl740turbo
20/09/13, 08:50
La til link til denne tråden på Facebook også, gir ein del meir oppmerksomheit.

Takk Gaupe :)

Aiky
20/09/13, 10:30
Får gale at folk kan gjøre noe sånnt...
Håper allt vender tilbake og den skyldige blir smokket.

skurk
20/09/13, 13:13
Driver ikke med sånt i Bergen skurk her er alle pusekatter :p bare slapp av selvom delene er vekk SKAL vi finne de som stod bak!!!

Bra vi er forskjellige.
Hvor jeg kommer fra herper vi mer enn gjerne for 50.000 for å få tilbake 50kr.
Ikke alltid nødvendigvis en bra ting.

Kommet noe nærmere delene dine da?

olstad87
20/09/13, 19:06
Finn svina å ring meg og skurk så skal dere få se hva vi i trøndelag bruker og gjøre med langfingrene folk :D dette har vi gjort før skurk ;)

gl740turbo
20/09/13, 19:26
Finn svina å ring meg og skurk så skal dere få se hva vi i trøndelag bruker og gjøre med langfingrene folk :D dette har vi gjort før skurk ;)

Bare å komme :) 5000kr til den som finner delene:)

buster83
21/09/13, 14:09
Er helt riktig at det ikke hjelper å anmelde det. Når felga mine ble stjålet då hadde jeg navn, adresse og telefonnummer til den skyldige og to som mest sannsynlig var medskyldig i det. Dem gjorde ikke en drit. Men du kan ta deg i rassen på at når han får juling (hvilket han får, for i min verden blir ikke den saken foreldet) så har nok snuten tid til å ta meg..

Håper du finner ut hvem som har gjort det. Blit gjerne med på kronerulling for at jævlene skal få en lærepenge som ikke gror med det første.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

C.Erstad
21/09/13, 16:49
Bare å komme :) 5000kr til den som finner delene:)

Noe nærmere en løsning?

skurk
22/09/13, 04:50
Noe sjangse for at dem dukker opp i trøndelag da tro?
Fullt av degenerert avskum med lim på fingra som slæsker rundt på nav-kontorene rundt omkring.

Tor24
22/09/13, 08:46
Juling funker bare når man vet helt sikkert hvem som har gjort det, før det må man være smartere enn de som har utført tyveriet, hvilket i de fleste tilfellene ikke skulle være rare utfordringen ;)

OlaBoy
22/09/13, 09:31
Ska følge med i Telemark hvis det dukker opp noe :)

Hater folk som ikke kan la andres ting være i fred. Ser de trygda typene i byen her, kommer med dyre biler, svære flotte hjul, bra anlegg, spreke motorer osv osv. Og de som jobber tar det lang tid for å få tak i tilsvarende på ærlig vis. Det værste er at du sikkert veit godt hvem det er...


Sendt fra min iPhone

gl740turbo
22/09/13, 13:33
Delene kan dukke opp hvor som helst i landet da folk fra nord, øst, vest osv har vært å kjøpt deler i verkstedet ;)

gl740turbo
24/09/13, 14:24
Noen bilstereo forsterkere er også forsvunnet fra lokalet. Ett nytt sett med rådelagre er vekk.. Dukker stadig opp mer som er vekk!!!!

AleksanderK
24/09/13, 18:56
Begynner å balle på seg nå ja!
Roper ut igjen om jeg ser noe mer av tingene dine som er forsvunnet!

oar83
23/10/13, 13:12
Skriv ei oppsummeringsliste i første post over alle deler som forsvunnet, enklare å få oversikt.

gl740turbo
23/10/13, 13:28
Skriv ei oppsummeringsliste i første post over alle deler som forsvunnet, enklare å få oversikt.

Ligger nå i post 2 på første side ;)

Her er det som er vekk:

- B230 blokk som er ny maskinert og malt rød (Overdim borring)

- Motorstativ feste til blokk (Biltema)

- H-profil råder

- Nye Mahle stempler (Overdim)

- Ny høyeffekt oljepumpe

- Ny modeltilpasset Intercooler med uttak på midten

- Custom grenrør fra Ajdèn i Sverige

- Custom innsug fra KM-tecnigas

- Kimmit 80mm gasspjeld

- Grå alu reimhjul til motoren

- Sandblåste 18" superDTM felger (Ikke superDTM men de som er helt lik) Rondell?

- Sandblåste 18" Compomotive MO6

- Blå senterkopper til Compomotive

- Nytt måleur fra biltema med esken å alt

- Nye lagre til hele bunndelen (Glyco lagre i std. dim)

- Ny polert veiv

- Originale FK-råder i K1 eske

- Sandblåst bunnpanne

- bosch 044 bensinpumpe med AN-koblinger

- aeromotive bensintrykksregulator med AN-koblinger og manometer

Dukker stadig opp noe mer!!

Ødelagte ting fra innbrudde:

- Mange ny lakkerte deler til prosjekt bilen min!!!

skurk
28/10/13, 16:29
Any progress?
Er jo ikke lett å omsette dette uten at en eller annen forumbruker får vite om det.
Det er tross alt deler for helt spesiellt interesserte dette her, som er temmelig lett å kjenne igjen.

gl740turbo
28/10/13, 18:03
Ikke kommet noe til rette ennå :(

Børge Vikebø
01/11/13, 22:04
Noget irriterende. Ikke hørt noe heller :/ Øynene er enda åpne.

gl740turbo
01/11/13, 22:40
Ja, noget er bare forbokstaven !!

gl740turbo
07/11/13, 21:51
her er bilde av slik felgene så ut, men disse på bildet er nok ikke de som ble stjålet men identisk:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/57.jpg

Øygard
17/02/14, 22:00
nåke nytt?

gl740turbo
17/02/14, 23:16
Dessverre ikke noen deler som er dukket opp, men har øyne etter ett par ;)

Hadde håpet at noen ville komme med delene mot 5000kr, men det skjedde ikke så har støtte på 10000kr nå for å få delene tilbake :)

Lillengen
18/02/14, 21:52
Dessverre ikke noen deler som er dukket opp, men har øyne etter ett par ;)

Hadde håpet at noen ville komme med delene mot 5000kr, men det skjedde ikke så har støtte på 10000kr nå for å få delene tilbake :)

utrulig surt at det stjeles så mye. men sånt må jo være kjentfolk? folk bryter jo seg ikke inn uten og vite at det er mulighet for gevinst!. du får skrike ut om det du skulle trenge hjelp til og få tak i nytt:P har en del kontakter.

gl740turbo
18/02/14, 21:56
utrulig surt at det stjeles så mye. men sånt må jo være kjentfolk? folk bryter jo seg ikke inn uten og vite at det er mulighet for gevinst!. du får skrike ut om det du skulle trenge hjelp til og få tak i nytt:P har en del kontakter.

Takk for det Jon :) Står litt stille med prosjektet pga av dette, men har fått god hjelp av tor24 her inne :)

Øygard
08/10/14, 21:57
Ingen ting som har dukka opp igjen?

gl740turbo
08/10/14, 22:23
Nei dessverre. Så alle må bare holde utskikk :) Ikke nøl med å sende bilder eller noe sånt om dere har misstanke om dere ser delene. Ikke så lett for dere å kjenne igjen delene men det gjør jeg veldig enkelt med bare ett bilde f.eks.

Send til 97 47 87 17 om dere ser noe i motorrommet på treff. Følg gjerne med på andre bilmerker med volvo motor ;)

Svirre
08/10/14, 23:43
Holder øyne og ører oppe. Har en rimelig bred kontaktkrets på østlandet når det kommer til Volvo- deler så skal informere de jeg kommer over :)

gl740turbo
08/10/14, 23:49
Belønningen til den som tipser meg til mine deler tror jeg den personen blir glad for. Prosjekt bilen min har stått i ro 1år nå pga av dette og jeg betaler nok for å få denne tragedien ut av verden!!!

Svirre
08/10/14, 23:51
Verdien for deg ligger nok med i anskaffelser, tid og svette for å komme dit du er i dag, eller var. Er utrolig surt at noen ikke klarer å holde finga unna...

gl740turbo
08/10/14, 23:53
Det gikk mye mer utover syken enn jeg skulle tro. Er noen år med hardt arbeid og lange netter som har forsvunnet ja :(

Svirre
08/10/14, 23:55
Synd slikt skjer. Holder øyer og slikt oppe :) er jo rimelig ofte inne på finn.no og slike kjøpnog salgs-sider på face, så hvis jeg ser noe mistenkelig så vil jeg gi beskjed :)

Lasse R
09/10/14, 11:59
Ser det er lenge siden, men håper du får noe nyss i dette etterhvert. Det er utrolig kjedelig.. Har du prøvd å dele det på diverse volvo kjøp og salg sider på facebook?

C.Erstad
09/10/14, 12:15
Du er sikker på at det ikke er samme mann som stjal R-fangeren på bilen som vi snakka om?

Lasse R
09/10/14, 13:16
Jeg skal holde øyne oppe. Jeg skummer igjennom det meste i norge og sverige hver dag

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52389134&searchclickthrough=true&searchQuery=volvo%20240

Ikke sikkert det stemmer med det du har, Men jeg gir deg linker når jeg finner noe som ligner

Svirre
09/10/14, 13:41
Jeg skal holde øyne oppe. Jeg skummer igjennom det meste i norge og sverige hver dag

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52389134&searchclickthrough=true&searchQuery=volvo%20240

Ikke sikkert det stemmer med det du har, Men jeg gir deg linker når jeg finner noe som ligner

Det er Kauto som selger sine her på forumet.

Lasse R
09/10/14, 14:46
Det er Kauto som selger sine her på forumet.

Ok:) men jeg slenger ut linker hvis jeg finner noe som ligner. Uten å anklage noen for noe:)

gl740turbo
09/10/14, 22:10
Du er sikker på at det ikke er samme mann som stjal R-fangeren på bilen som vi snakka om?

Hvem er det da? Ta kontakt på sms :)

R-M-I
10/10/14, 17:08
Hmm..
Kjipt at ting ENDA ikke har dukket opp...

Jeg følger også flittig med på de forskjellige salgsforaene rundtom.. Og gir naturligvis beskjed om jeg skulle komme over noe her.

Men..Denne personen som tydeligvis har stjålet andre ting.. Hadde det ikke vært like greit å bare nevne fullt navn? Så ingen andre trenger å bli frastjålet sine ting?

Revell
11/10/14, 14:04
KJipt :/ ett lite tips er jo og sjekke i motormiljøet i Hordaland om de kjenner noen som nylig har handlet deler eller holder på og bygge opp en volvo med grom motor :)

Børge Vikebø
11/10/14, 17:51
Sjekk opp med vedkommende dere har nevnt navnet til. Men hvis der ikke er håndfaste beviser mot vedkommende så er det unødvendig å nevne navnet. Sjekk tipset Martin, har ingen nyttig info på dette tidspunkt dessverre :(


Sent from my aiFåon using Tapatalk

FolloAuto
12/10/14, 22:43
har prøvd å sende pm til person i tråden som mangler deler. har en navngitt person som kan sjekkes opp. send meg pm pga blei sletta herfra av moderator.

gl740turbo
13/10/14, 15:29
Pm sendt

gl740turbo
11/11/14, 18:32
Trolig funnet en del av delene, men de er dessverre solgt videre til en uskyldig. Så nå er det bare å spørre litt rundt og til slutt finne ut hvor de kom i fra :)

Om noen føler seg skyldig er det bare å melde seg om vi skal unngå stor sak, men vist ikke så kommer alt for en dag :)

Lasse R
11/11/14, 18:33
Så bra.. Håper du finner den som står bak. Utrolig surt å miste så mye

gl740turbo
11/11/14, 18:39
Så bra.. Håper du finner den som står bak. Utrolig surt å miste så mye

Alt dukker opp tilslutt alltid, men tar som regel lang tid ;)

Madice
11/11/14, 21:47
Bra du nøster opp her! Er jo mer enn et år siden dette skjedde så er vel på tide:)

oar83
11/11/14, 21:48
Håpa du finn tak i den skyldige her. Er delene funne i Bergen omegn, eller lenger vekk?

gl740turbo
11/11/14, 22:12
Håpa du finn tak i den skyldige her. Er delene funne i Bergen omegn, eller lenger vekk?

Velger å holde det for meg selv per nå ;)

oar83
11/11/14, 22:16
Fullt forståelse for det. Viktigaste er at du er på riktig spor iallefall... (!)

Håpar du tar oppatt tråden med bilen, kjekt å sjå progresjon.

gl740turbo
11/11/14, 22:27
Fullt forståelse for det. Viktigaste er at du er på riktig spor iallefall... (!)

Håpar du tar oppatt tråden med bilen, kjekt å sjå progresjon.

Har kjøpt nytt hus og har endel å gjøre får det blir arbeid på 740ien, men den står nå trygt med alarm og kamera overalt. Fint med garasje like utenfor døren :)

Øygard
12/11/14, 19:09
Får håpa alt dukkar opp igjen då, bra at du endeleg er på sporet i alle fall :)

Børge Vikebø
12/11/14, 22:09
Si fra hvis du trenger en hånd :)

gl740turbo
12/11/14, 22:51
Si fra hvis du trenger en hånd :)

Huset tenker du på eller med bilen? :P

Her er alle med en hjelpen fot eller arm velkommen :)