PDA

Vis full versjon : 760 panser går ikke opp



dollargliset
18/09/13, 16:15
Har da fått et nytt problem på prosjektet mitt. Skulle skifte batteri i dag men panseret gikk ikke mer enn 20-30 cm opp så var det bom stopp. Er dette vanlig feil som kan oppstå da den har stått i lengre tid? hvordan kan man løse dette?

kimar
18/09/13, 20:31
Jeg er ikke den som har mest pelling her inne. Men vil tro at du bør sjekke hengslene til panseret.

dollargliset
18/09/13, 21:09
Ja du har nok rett i att det er hengslene, men problemet er at jeg ikke får panseret langt nok opp til at jeg kan se hengslene, vet heller ikke hvordan desse virker. har sprøytet på masse "middel" der hengslene er og får prøve igjen i morgen.

de_icer
19/09/13, 09:06
Henglslene på disse har en lei tendens til å trutne hvis de står for lenge av gangen og ikke blir smurt opp, har vært borti dette problemet flere ganger. Som regel klarer jeg å få de opp ved å åpne/lukke mange ganger (slik at panseret går litt lenger opp for hver gang) - men jeg har også greid å vri i stykker hengsler mens jeg har holdt på. Så mitt råd er å angripe det med tålmodighet og forsiktighet (samtidig som du må trø til litt for å komme lenger).

dollargliset
24/09/13, 00:45
Måtte skru av panseret, tømte omtrent en boks med rustløser på hengslene deretter brukte jeg jekkestropper og jekket dem opp samtidig som jeg slo dem framover. Tok ikke mer enn 5 timer......:)