PDA

Vis full versjon : Anlegg I C70, heilt dødt?!



daniel94
17/09/13, 21:55
Hei!

Anlegge i C70 en min er fuckt!, Kun en høytaller bak som spiller, sjekka koblinger/ledninger å ledninger bak til forsterker i bilen alt ser ut som det skal (innebygget forsterker original), skiftet spiller i bilen, men fynker fortsatt ikke, hørt at det kan ver "brent" komponenter i forsterker,

Noen som har erfaringer ang dette?

-Daniel

850GLTsilver
19/09/13, 22:57
Sjekka sikringene? To stk.

daniel94
20/09/13, 13:34
Sjekka sikringene? To stk.

nopp, sikringene i forsterker?

daniel94
20/09/13, 13:35
men trudde viss di va gått, så sko ingenting ha spillt??

850GLTsilver
21/09/13, 09:46
Kun en høyttaler bak?
Prøvd annen spilller, men originalforsterker sitter i.

Vel, forsterkeren din han ha daua på tre kanaler, slett ikke umulig.
Det kan være så enkelt som at pluggen på forsterkeren (den med mange ledninger) ikke sitter HELT på plass (sitter litt skjevt)
noe som kan gi slike symptomer.
Setter lit til den med kontakta på forsterkeren.

daniel94
22/09/13, 12:23
Kun en høyttaler bak?
Prøvd annen spilller, men originalforsterker sitter i.

Vel, forsterkeren din han ha daua på tre kanaler, slett ikke umulig.
Det kan være så enkelt som at pluggen på forsterkeren (den med mange ledninger) ikke sitter HELT på plass (sitter litt skjevt)
noe som kan gi slike symptomer.
Setter lit til den med kontakta på forsterkeren.

Spilleren er splitter ny.. har sjekka pluggen å alt ser ut som det sitter som det skal, men kan sjekke igjen. men tror konklusjonen min e at eg må strekke alt opp på ny me nye høytallere

850GLTsilver
23/09/13, 16:44
Spilleren er splitter ny.. har sjekka pluggen å alt ser ut som det sitter som det skal, men kan sjekke igjen. men tror konklusjonen min e at eg må strekke alt opp på ny me nye høytallere

Er enkelt å ohme alle fire høyttalerkablene fra forsterker ved å gjøre det på den kontakta som sitter i forsterkeren.
Kan også være aktuelt å ta ut høyttalerne for å sjekke at kabling sitter som den skal.
Nesten totalt usannsynlig at så mange skal miste kontakt samtidig dog.
Så swtart med å ohne fra hver utgang, og se om alt er OK derfra.

daniel94
23/09/13, 20:22
Er enkelt å ohme alle fire høyttalerkablene fra forsterker ved å gjøre det på den kontakta som sitter i forsterkeren.
Kan også være aktuelt å ta ut høyttalerne for å sjekke at kabling sitter som den skal.
Nesten totalt usannsynlig at så mange skal miste kontakt samtidig dog.
Så swtart med å ohne fra hver utgang, og se om alt er OK derfra.

Okkei, skal prøve det. takk for tips :)