PDA

Vis full versjon : Bremseveske lekasje, trenger tips!



Martin.S
31/05/10, 17:08
Har oppdaget at nivået i bremseveske beholderen har sunket litt den siste tiden, og i stad kom det et lite blink i varslingslampen. Etter en liten titt oppdaget jeg at det er den blokka under beholderen og pumpa som lekker. Kan se ut som det er både opp og nede. Så er det noen som vet om det er noe inne i den som tetter, som en o-ring? Eller er det bare konen på niplene, som i en calipper?

Legger ved et bilde så alle ser hva det er sankk om.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1977.jpg

jonass
31/05/10, 17:13
Det der er vel den som bestemmer hvor mye kraft som går til foran og bak.
Siden det allerede lekker så ville jeg bare prøvd og stramme om det er niplene som lekker, eller plukke den ut og inspisere.
Har ikke hørt om at disse er en vanlig feilkilde, så du kan nok trygt kjøpe en på skroten.

Martin.S
31/05/10, 17:37
Det der er vel den som bestemmer hvor mye kraft som går til foran og bak.
Siden det allerede lekker så ville jeg bare prøvd og stramme om det er niplene som lekker, eller plukke den ut og inspisere.
Har ikke hørt om at disse er en vanlig feilkilde, så du kan nok trygt kjøpe en på skroten.

Tenkte å prøve å dra den til. Har heller aldri hørt dette er noe kjent problem. Har en liggende så får bytte den om ikke annet funker, hadde vært fint å slippe å "åpne" systemet men.

Mne ingen som vet om det er noe inne i den som kan være feilkilde?

Christian
31/05/10, 17:40
Hadde et helvette uten like med den der på en 240 jeg hadde for noen år siden.
Det er en kule, i midten inni den, og en fjør på hver side av den kula. Slik at, hvis feks ene slangen på ene kretsen ryker, så vil det bli lekasje som fører til at kula glir over og stenger, som igjen dytter væska over i den andre kretsen.

Hvis den lekker må du bare prøve å skru til alle bremserøra som går inn til den, det er nok der det lekker.

Problemet som jeg hadde på min var at den hadde stått for lenge med 1 krets, slik at det hadde kommet dritt inn i den ventilen så den hadde satt seg.

JørnM_940
31/05/10, 17:49
Er ikke dette "kretsvarslerbryteren"? At det sitter en el. kontakt på andre siden av den i en plastplugg? Var borti at plastpluggen lak for noen uker siden på en 240.. skrudde den inn en halvomdreining så ble det tett:)

Christian
31/05/10, 17:50
Er ikke dette "kretsvarslerbryteren"? At det sitter en el. kontakt på andre siden av den i en plastplugg? Var borti at plastpluggen lak for noen uker siden på en 240.. skrudde den inn en halvomdreining så ble det tett:)

Jo. Det skal lyse ved lekasje.

Martin.S
31/05/10, 22:20
Ser ut som lekasjen kommer helt oppe på denne "blokka". Så burde jo være det øverste røret. Kan ikke si jeg har sett noe kontakt på den.

jonass
31/05/10, 22:21
Er ikke noen kontakt på min heller, regner med abs modulatoren tar seg dette

Martin.S
31/05/10, 22:24
Er ikke noen kontakt på min heller, regner med abs modulatoren tar seg dette

Jepp!

Jeg får vaske den ren og se hvor det begynner å lekke. Det som er faen er at all lakk forsvinner av det griseriet her. Godt det er lite som lekker og ikke en bremseveske sprut over halve motorrommet.

Christian
31/05/10, 23:57
Bremsevæske er hygroskopisk, så det er bare å spyle av med vann.
Bare sørg for at det er tett, så det ikke kommer vann inn i systemet.