PDA

Vis full versjon : Tips/muligheter med fjernstyrt sentrallås 850.



_s90r_
31/05/10, 15:43
Hei.

Jeg har en 92 mod 850 med alarm og sentrallås. Men ikke fjernstyrt, har fått takk i releet som man bytter ut under med rattstammen som gjør at man kan bruke fjernkontroll på sentrallåsen.

Men,

Volvo får ikke tak i fjernkontrollen til 850 lengre, kun til x70.

Kan jeg bruke fra x70 på min?

Hvordan aktiverer man fjernkontrollen til bilen??

Hjelp motas me stor takk ;)

Morgis
31/05/10, 15:57
x70 kan brukes ja :)


To progam it, get in the car, close all doors. Turn the key off and on 5 times,do not start the car. On the 5th turn leave the ignition on and press the lock and unlock buttons

Morten-st
01/06/10, 18:08
Låner tråden din litt jeg.

Hvis man orginalt bare har normal sentrallås, uten alarm.
Hva må til for å få fjernstyrt og alarm? Dyrt?

mrstfu
03/06/10, 00:27
meget interessert, stiller meg bak morten-st her. bump.

Karsko1
03/06/10, 11:10
Jeg stiller meg også bak Morten-st;)

Noen her som kan gi oss tre et svar?

hgnubel
03/06/10, 20:00
Ganske sikker på at Volvo Guard II Alarm går til alle 850, men gjerne verdt å dobbeltsjekke for sikkerhets skyld. Var veldig enkelt å installere på min 1997-modell ihvertfall. Se her (http://forum.vccn.no/showpost.php?p=29801&postcount=3) for mer.

Alt du noensinne ønsket å vite om VGA I og II (http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AntiTheftSystem.pdf)

Løse fjernkontroller finner man enklest på ebay er min erfaring. Koster et par hundrelapper...

fstandal
09/06/10, 17:44
Har du prøvd med x70 kontroll? Jeg prøvde på min 92 mod med VGAII alarm nå, men jeg fikk det ikke til og fungere.

hgnubel
09/06/10, 18:18
Beklager, bare brukt den gamle typen.

Kenboy
07/07/11, 15:59
Kaster meg på denne. Har satt i relet, hornet og koblet på dioden. Men har en orange ledning med hvit kontakt fra releet til overs som jeg ikke skjønner hvor skal. Når jeg trykker på fjernkontrollen blinker blinklysene. Har prøvd å starte bilen og alarmen går og bilen starter ikke. Slår av alarmen og bilen starter.

Problemet er at fjernstyringen fungerer ikke på sentrallåsen og jeg aner ikke hvor den orange ledningen med den hvite kontakten skal.
Noen som kan hjelpe?

Morgis
07/07/11, 17:41
jeg bruker x70 kontrollere på min :)
lurte på om det var 2 releer til sentrallåsen. ett eget rele til deadlocken som hører med i VGAII systemet. mulig jeg husker feil

Kenneth D
07/07/11, 19:02
Låner tråden litt jeg også. Regner med at det er samme alarm type på min R,96 mod som din T5-R? Skulle hatt reserve fjernkontroll for fjernstyrt sentrallåsen, så tenkte å handle meg en til så da må jeg kjøpe for x70 da? Noen som har art.nr da?

Edit: Ser ut som jeg har VGAII system ettersom jeg har forstått den vedlagte pdf fila til hugnubel

mrstfu
08/07/11, 22:06
et lite sidespørsmål, jeg så noen nevnte at det var tilkoblet horn til sentralen, er dette kun til alarmgiving, eller er det mulighet for "frognergjøk", altså lydsignal på aktivering og deaktivering av alarm på VGAI/II?

Morgis
08/07/11, 22:16
mulighet for aktivering av lydsignal på lik linje som lyssignal ved låsing og opplåsing av bil.. lydsignal er deaktivert som standard.

Kenboy
09/07/11, 10:04
Kaster meg på denne. Har satt i relet, hornet og koblet på dioden. Men har en orange ledning med hvit kontakt fra releet til overs som jeg ikke skjønner hvor skal. Når jeg trykker på fjernkontrollen blinker blinklysene. Har prøvd å starte bilen og alarmen går og bilen starter ikke. Slår av alarmen og bilen starter.

Problemet er at fjernstyringen fungerer ikke på sentrallåsen og jeg aner ikke hvor den orange ledningen med den hvite kontakten skal.
Noen som kan hjelpe?

Ingen som har noen lure forslag?

newgarden
09/07/11, 13:04
har noen delenr på dette på volvo? jeg har en v70 98mod. med bare sentrallås (tror jeg) har ihvertfall aldri satt i gang alamen ihvertfall, og er ikke noe sirene i motorrommet.