PDA

Vis full versjon : Resette SRS lampe på 940



Eskil95
13/09/13, 13:28
Klarte å ta av rattlåsen på 940n mens jeg hadde tannstanga nede, så nå lyser SRS konstant.. hvordan resetter man for å få lampa til å slukke uten å fjerne pæra?

volvoRsport
13/09/13, 14:01
Da har du vel mest sannsynlig klart å få et brudd?

mrsinder
13/09/13, 14:53
hvilken årsmodell har du? Hvis du har 95 eller eldre, Kan du gjøre det samme som jeg gjorde på min, da forrige eier hadde GT-ratt, som medførte at lampa lyste konstant. Klarte å resette den via Diagnosemodulen som sitter ved fjærtårnet på førersiden i motorrommet.

Fulgte denne fremgangsmåten.

http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalSRS.html

To clear fault codes other than 1-1-2 (indicating a crash sensor fault, which must not be cleared but rather returned to the dealer):

"Remember to read the codes three times before clearing.
Remove the selector lead from the side of "A" and insert it into terminal 5 of output box "B".
Turn the ignition "on" to key position II.
Press the button on box "A". Keep it pressed for at least 5 seconds.
Release the button. The LED lights.
Press the button again when the LED lights and keep it pressed for at least 5 seconds.
The codes are now cleared.
To check whether codes are cleared, repeat procedure A above. If codes remain, then the fault persists and must be repaired."

Hos meg var det litt dårlig kontakt, men etterhvert fikk jeg til å få frem feilen og slette den.
Du tar pinnen fra boks A i innstikk 5 i boks B og holder knappen inne i 1 sekund ca. Da skal det blinke 3 ganger. Hvis du får opp at du har feil i henhold til skjemaet på siden jeg linket til, vil denne komme opp.
Står forklart ganske greit hvordan du sletter koder her.

Eskil95
14/09/13, 07:56
Skal prøve å følge denne :) ja er en 1991 mod


Sent from my iPhone using Tapatalk 2