PDA

Vis full versjon : Bytte kupefilter. 2 stk!?



Torsen67
11/09/13, 20:02
Skulle bytte kupefilter i kveld og ser at det er spor for 2 stk. Ett tykt og ett tynt et. Det tjukke var det som satt der. Skal det også være ett grovfilter? Dritten jeg kjøpte på biltema blir byttet inn da det ikke går an å bøye det når det skal skyves på plass. Noen som har link til begge filtrene?

Skulle også ta ut vifta, men kom ikke til de to nederste skruene som sitter bak lokket til hanskerommet. Noen som har noen triks her?

mstrandbo
11/09/13, 22:06
Hei.
Du skal kun bruke et filter om gangen, og hvilket filter du skal bruke bestemmes om du har IAQS (Interior Air Quality System) eller ikke. Luftkvalitetssystem, isåfall skal du bruke et "multifilter".


Multifilter with
Air quality sensor (option)
Some cars are equipped with a multifilter and
air quality sensor. The multifilter separates
gases and particles, reducing the volume of
odours and contaminants entering the car. The
air quality sensor detects increased levels of
contaminants in the outside air. When the air
quality sensor detects contaminated outside air,
the air intake is closed and the air inside the
compartment is recirculated. The multifilter also
cleans the air recirculating in the compartment.
When the air quality sensor is connected, the
green AUT LED lights in
8703250d
MAN

Ola Hagen
12/09/13, 04:57
kupefilter får du på hellanor også, de er greie på pris. Har mye man filter på lager.

Torsen67
12/09/13, 11:37
Ok, da er det vel multifilter jeg skal ha, det tykkeste innerste filteret, siden det satt der ifra før.

cortinaterje
15/09/13, 20:32
Skulle også ta ut vifta, men kom ikke til de to nederste skruene som sitter bak lokket til hanskerommet. Noen som har noen triks her?

Du må ut med hanserommet mener jeg å huske

Torsen67
15/09/13, 20:58
Nettopp, men det var de to nederste skruene som holder hanskerommet jeg ikke kommer til. Selve lokket til hanskerommet sperrer for disse to.