PDA

Vis full versjon : Volvo 240 lh.2.4 får ikke gnist !!



kristiansl
10/09/13, 20:07
Noe merklig med bilen min nå.

jeg har ikke fått starta den etter at jeg har lagt inn ny motor(FK) og lednings nett(lh2,4) pga at jeg ikke har fått gnist.

Merka noe rart ista at når jeg shimer bilen så tenner den ikke, men når jeg slepper av nøkkel (Tilbake til hakk 2) så gir den ifra seg en liten gnist..

Noen som har vært borte i dette før? skjønner ingen ting av dette her akkuratt nå:P

På forhånd takk

V90
10/09/13, 20:49
Ser du har to tråder om samme problemet... Men sjekk at du har riktig bakstykke til tenningslåsen. Er to typer...

En kompis av meg hadde samme problemet og da var det feil bakstykke som var årsaken. Fyret på første etter å ha byttet!

kristiansl
10/09/13, 21:15
Bilen gikk jo med det sluttstykke før da? :/

longnose
23/09/13, 23:48
Har akkurat vært gjennom samme problem ... Fikk ikke gnist men ga fra seg et gnist i hakk .
Men det er som V90 sier du har nok feil bakstykket eller så har du ikke kobla på riktig kabel til +15 på coil ( den blå ledninger ) du må ha en ledning som har strøm i hakk 2 og 3 til +15 på coil ...
Prøv å ta en ledning rett fra plussen på batteriet til +15 på coil ... Har du gnist da så er det enten feil kabel eller bakstykket som er feil ... Var hvertfall det som var mitt problem