PDA

Vis full versjon : V50 som lekker vann på passasjerside bak



marius@foldoy.no
09/09/13, 11:33
Nå er høsten over oss og jeg har oppdaget at det kommer MYE vann inn på passasjersiden bak.(ja, vindu og dør er lukker ;) )

Jeg har sett over pakninger og de ser ihvertfall fine ut, noen som har noen tips til hvor det kan være evt. hvordan jeg kan finne ut hvor det kommer fra?

-Tommy
09/09/13, 12:40
Hørtes ut som et ødelagt AC "avløp". Vet hvertfall at det er et standard problem med vann på passasjersiden bak når dette blir ødelagt. Helt hvor det er og hvordan det blir fikset vet jeg ikke, men skal ligge en tråd på swedespeed om det mener jeg.

gswede
09/09/13, 12:43
Standard problem på disse dette.

Årsaker til lekk på passasjerside:
-Tett evnt løs drenplugg for AC
-Soltak dren tett

Årsak til lekk førerside
-Soltak dren tett

Har hatt alle sammen jeg, ac dren først, så soltak dren på hver side.
Samler seg voldsomt mye vann i bakre forbrønn.

På min bil er det drillet 4mm hull på laveste punkt i begge fotbrønnene bak. Så om det skulle skje igjen vil i det minste vannet dreneres ut av bilen. Til ville protester fra Bilia Karossavdeling.

Regn med muggdannelse i hele ventilasjonssystemet og dertil påkrevd rensing pluss nytt kupefilter.
Du kan greit avklare problemet uten å måtte ta ut hele interiøret som du ser gjort i tråden jeg linker til underst her.

http://forums.swedespeed.com/showthread.php?143494-Wet-rear-right-passenger-side-floor

marius@foldoy.no
09/09/13, 13:14
Standard problem på disse dette.

Årsaker til lekk på passasjerside:
-Tett evnt løs drenplugg for AC
-Soltak dren tett

Årsak til lekk førerside
-Soltak dren tett

Har hatt alle sammen jeg, ac dren først, så soltak dren på hver side.
Samler seg voldsomt mye vann i bakre forbrønn.

På min bil er det drillet 4mm hull på laveste punkt i begge fotbrønnene bak. Så om det skulle skje igjen vil i det minste vannet dreneres ut av bilen. Til ville protester fra Bilia Karossavdeling.

Regn med muggdannelse i hele ventilasjonssystemet og dertil påkrevd rensing pluss nytt kupefilter.
Du kan greit avklare problemet uten å måtte ta ut hele interiøret som du ser gjort i tråden jeg linker til underst her.
Ring meg gjerne på 46501509 om du trenger mer utfyllende info.
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?143494-Wet-rear-right-passenger-side-floor

Ser forresten at du bor på Tananger, jeg holder hus på Revheim. Send meg en sms om du vil ha adresse. Fort gjort å sjekke AC drenpluggen. Har alltid kaffe på lur :-)


Sweet :)

Siden jeg ikke har soltak så er det lite aktuelt med den fiksen, men AC plugg skal absolutt sjekkes. Sikkert derfor det er mye dugg på frontruta når bilen står i ro.
Heldigvis skal bilen på service med bytte av coupefilter og rens av AC :)

Ringer deg dersom jeg sliter ;)

gswede
09/09/13, 13:28
Den er god.
Om du kjører forbi Bilia på forus, sving rundt på baksiden på karossavdelingen og han sjekker ac drenpluggen på 2min.
Evnt kan jeg gjøre det. Husk at du må bli kvitt vannet under teppet (6-10liter!!!) før du kjører rens og filterbytte.
For sikkerhetsskyld ligger det i tillegg en kabelgate under teppet/skummet, som nå ligger under vann. Så å drille hull må gjøres med teppet tilbaketrukket. Kjedelig å drille gjennom kabelgata.

Enkleste er å ta ut baksetet, noen innstegslister og så kommer du til fotbrønnen i bakkant av teppet. Problemet er skumputa under teppet. Den kan ta uker å tørke.