PDA

Vis full versjon : Cruise Control deaktiveres etter bremsing.



E.Winjum
09/09/13, 01:57
Hei,

Har ett problem med Cruise Controlen, og det er at etter nedbremsing så pleier som regel Cruise Controllen og deaktiveres slik at tegnet forsvinner i displayet og får ikke skrudd den på igjen :s Da må jeg stoppe bilen og starte på nytt, som heller ikke alltid hjelper... Noen som har vært borti det der før eller som har en liten anelse om hva det kan være? :s Bilen er en 07 V70N D5 163HK

FroBe
09/09/13, 05:58
Sannsynligvis feil med ABS-modul eller sensorene.
Cruise Control ligger i ECM, men er avhengig av ETM og ABS-moduler.
Hvis ikke disse er 100% ok så fungerer ikke Cruise Control, selv om feilen ikke er så alvorlig at det kommer opp feilmelding i displayet.

E.Winjum
09/09/13, 23:35
Hmmm, anti skrensen sitter vel også i den modulen? For den hender kobles ut og så funker den igjen etter en stund. Kommer da opp feil melding. Anti skrens tilf. avslått eller noe i den duren :P Vil det da si at jeg rett og slett bare må bytte den modulatoren om jeg vil ha det til å funke 100%? :)

Jakke
10/09/13, 04:41
Jeg får "Anti-skrens tilf. avslått" om vinteren etter litt lek :D Fullt rattomslag og litt gass på en parkeringsplass så kan jeg praktisk talt gå ut av bilen, den står bare og snurrer på en plass. Og etter der så slår antiskrens seg av. Så om jeg vil fjerne antiskrens uten å få varig feilkode på ABS (som må kobles ut), så er det måten :P Ikke at jeg gjør det, fant ut av det ved et uhell når jeg skulle prøve å snurre.

Men generelt sett så bruker vel antiskrensen å gjøre sånne stunt når den blir veldig forvirra, ala tilfellet mitt? Uten at det nødvendigvis er noe feil liksom

SFredrikstad
10/09/13, 08:46
noe av det samme problemet jeg hadde... fikk også opp en feilmelding om abs bremsene i displayet... fikk kjørt en diagnose og der lå der en feil på bremsepedal sensor. byttet denne og etter dette har jeg ikke hatt noe problemer... koster vel 10 kr. eller noe :)