PDA

Vis full versjon : visning med ombygd 854 til turbo og 4x4.



jimhojem
06/09/13, 22:07
Har da fått spontaninnkalling til stikkprøve visning rett etter ombygginga til T5 AWD, bilen er en org 2,5 10V GLE,
VIL eller KAN de henge seg opp i Mulitilink akslingen selv om mellomaksling og innmat i viscohuset er fjernet?
min mening er att de ikke har noe å klage på da bilen går som en original forhjulstrekk og bakstillingen henger jo bare "med", evnt bare turbomotoren de kan si noe på, men som jeg skal prøve å få gokjent.
Bilen er ikke lett nok enda til å prøve gokjenning av AWD.

850GLTsilver
07/09/13, 09:18
Avvik fra papirer du har sendt inn er IKKE bra uansett.
Og JO. De kan klage på strukturelle endringer på bilen, selv om disse strukturelle endringene egentlig er en forbedring.

Men du kan jo ha flaks og møte en BT-mann med forståelse og velvilje?

jimhojem
07/09/13, 15:27
Avvik fra papirer du har sendt inn er IKKE bra uansett.
Og JO. De kan klage på strukturelle endringer på bilen, selv om disse strukturelle endringene egentlig er en forbedring.

Men du kan jo ha flaks og møte en BT-mann med forståelse og velvilje?


håper for min egen del att han er det.. :P å overser det forhåpentlivis..
men må de ikke ve klage kunna påpeke svakheter for å ha noe å si på?
etter min mening er bilen 200% bedre å kjøre me multilink aksling iforhold til den originale da den sitter jo så utrolig mye bedre i svingen samt at du har bedre bremser..

skogy
07/09/13, 18:08
Får man plutselig beskjed om stikk prøve sånn helt uten videre da?

850GLTsilver
07/09/13, 18:33
håper for min egen del att han er det.. :P å overser det forhåpentlivis..
men må de ikke ve klage kunna påpeke svakheter for å ha noe å si på?
etter min mening er bilen 200% bedre å kjøre me multilink aksling iforhold til den originale da den sitter jo så utrolig mye bedre i svingen samt at du har bedre bremser..

Enig med deg.
Men enkelte av disse BT-gutta har sett det som sin oppgave i liv et å gjøre ting surt for andre først og fremst.
Og treffer man på en slik, så bryr de seg katta om alt er tusener ganger bedre enn hva som står i typegodkjenning og andre godkjenninger for aktuelt kjøretøy. Dessverre.

jimhojem
08/09/13, 00:48
Får man plutselig beskjed om stikk prøve sånn helt uten videre da?

tydelivis :P

jimhojem
08/09/13, 00:48
Enig med deg.
Men enkelte av disse BT-gutta har sett det som sin oppgave i liv et å gjøre ting surt for andre først og fremst.
Og treffer man på en slik, så bryr de seg katta om alt er tusener ganger bedre enn hva som står i typegodkjenning og andre godkjenninger for aktuelt kjøretøy. Dessverre.

ja de er så J***a firkanta i hue att det nesten er synd på de..

Aashome
08/09/13, 01:10
Er ikke mulig å utsette timen og si at bilen ikke er kjørbar da? Sånn at du evt får gjort bilen lett nok for godkjenning?

jimhojem
08/09/13, 15:17
Er ikke mulig å utsette timen og si at bilen ikke er kjørbar da? Sånn at du evt får gjort bilen lett nok for godkjenning?

tydelivis ikke.. MÅTTE bestille time innen den 13.sep..
men bilen har vert på 3 kontroller nå i år.. dette blir den fjerde, først var det eu gokjenning, så var det visning på BT for senkesett, så var det ettervisning på verksted for att det var fjernet, så måtte jeg faen meg tilbake til verkstede å vise den på nytt, pga att BT ikke kunne EU gokjenne bilen, så fikk den EU gokjent nå for 2 uker sia så får jeg innkalling nå til "stikkprøvekontroll".. høl i hue