PDA

Vis full versjon : over 400nm på automatgir (97" V70)



Nilsebu
30/05/10, 22:15
Har noen spørsmål angående automatgiren på V70en min. 2,0 LT som er chippet.

Har hørt at de ikke tåler mer enn 400nm. Er det ned og oppgiringen som ikke tåler det, eller hvordan fungerer det?

Hvis jeg feks bytter turbo å skulle styre på litt, går det ikke an å programmere giren til at den blokkerer på 400 nm. Den har jo blokk på de siste girene?

Og hvordan tar differensialen det når du spinner? Ikke at jeg gjør det hele tiden, men skjer en sjelden gang.

Nilsebu
02/06/10, 09:21
ingen som vet noe?

Tore
02/06/10, 09:39
Bare litt for nysgjerrig hets skyld: Din bil har vel orginalt ca 250NM og med BSR steg 3 kan du få 250HK/365NM.

Skal du ha mer enn dette må du vel gjøre en del andre saker enn bare chip? Fortell gjerne om dette (turbo, dyser, chip etc) :)

Om motorstyringen her er så avansert at man kan begrense motoren til 400NM aner jeg desverre ikke.

Morgis
02/06/10, 09:46
400nm på automat og framhjulstrekk høres ikke optimalt ut :)
Kassen liker det nok ikke, og å få plantet det momentet i asfalten er enda artigere å få til

Per Turbo
02/06/10, 10:06
Konverteren i automatkassa vil ikke like deg eller det du gjør.. så enkelt er det!

Og når den blir grinete, så har du resten av kassa mot deg også. På Volvo hører ikke trimming og automat så veldig godt sammen så da kan du lure på hvorfor jeg kommer til å bygge om til manuell kasse.. ;)

Nilsebu
02/06/10, 14:16
Takker for svar.

Bilen har vel originalt 240 nm. Chip har jeg + effektanlegg etter kat er planlagt. Så er ikke så veldig redd for å overstige for mye nm.

Men hvordan tar girkassen det hvis du får litt hjulspinn på tørr asfalt?

Morgis
02/06/10, 14:18
hjulspinn er da ikke noe problem å få til.. å unngå å få hjulspinn er problemet med 400nm på 1 framhjul

Tore
02/06/10, 14:28
Bilen har vel originalt 240 nm. Chip har jeg + effektanlegg etter kat er planlagt. Så er ikke så veldig redd for å overstige for mye nm.

Med BSR sin chip får du 331NM med steg 1. Vil ikke tro at effektanlegg etter kat gir så mye mer enn grom lyd og bra look, så du trenger neppe være redd for at du har tøyd stikken for langt. Det burde holde lenge om du kjører med hue. Om du ikke gjør det så klarer du ødelegge det meste selv om det er orginalt...