PDA

Vis full versjon : 92 mod 240 turbo starter ikke får ikke gnist !!! hjeelp HASTER!



kristiansl
04/09/13, 21:07
92 mod 240 med 940 turbo/ fk motor..
bilen har gått med motoren i flere år og så røyk en eksos ventil, så da måtte toppen og stempler og div ut.
når bilen da er satt sammen igjen så har den ikke fått gnist.. å det som er skifta er: tenningsmodul, svinghjuls sensor, hjerne, plugg kabler, coil..

noen som har noen råd eller som har vært borti det samma før??

mvh kristian.

kristoffer_v
05/09/13, 11:16
har du har sat svingjule riktig?
samme nommer på "hjernene" som det som sto der fra før evtuelt prøv den gamle :)

Etern1ty
06/09/13, 15:50
ville ikke tro han har hatt av svinghjulet for å demontere toppen...

vet og at det med svinghjulsensoren og posisjon på svinghjulet påvirker om dysene åpner eller ikke, vet ikke med tenning.

ville fått tak i et koblingskjema og begynne å måle.

kristiansl
06/09/13, 20:41
Har målt i hue og ræva nå!!!! Og det er verken gnist eller dysene åpner.. Må jo være en sammenheng mellom dissa to feila.. Hmm :///

V90
07/09/13, 20:10
Sjekk om forkoblingsmotstanden til dysene funker. Hos meg var denne defekt og dysene åpnet ikke...

Har du sjekket sikringer, samt begge hjernene?

Hva med bensinpumperelèet?

Vetle
10/09/13, 18:02
skjedd hos meg å... prøv en ekstra jordings kabel til topp bare sånn for å ha prøvd :)

kristiansl
10/09/13, 20:28
Blir gal av den hælvetes bilen her.. Nå har jeg tatt ut alt av el nett i motorom og målt inn til hjernene.. Og kontakt over alt, det kommer gnist av og til når vi har pelt av ledninga til fordeleren og lagt den i jord.. Det kommer gnist på hakk 2 på tenninga og så er det slutt på morroa.. :/ LEI.NO

kimove
10/09/13, 20:37
Du mister ikke spenninga inn på boksen da du vrir nøkkelen over i hakk 3 (startposisjon) ? Da må du hente spenning til boksene en annen plass

V90
10/09/13, 20:42
Har du riktig bakstykke på tenningslåsen?

kimove
10/09/13, 20:45
Har du riktig bakstykke på tenningslåsen?

Er det ikke et stikk som har spenning på rette trinnene uavhengig av hvilket bakstykke det er ?

Var ihvertfall det jeg fant ut i haynes manualen når jeg koblet motronic i min

kristiansl
10/09/13, 20:47
Det er det tenningsstykke som alltid har sitti her..

kristiansl
10/09/13, 20:47
Hva mener du med boksen? Og noen alternativ til å hente strøm?

kimove
10/09/13, 20:52
Hva mener du med boksen? Og noen alternativ til å hente strøm?

Spenningen fra tenningslåsen til styreenhetene

Denne må ha spenning på både hakk 2 og 3 (når du vrir om nøkkelen) det høres mest ut som du har hentet spenning fra feil stikk slik at styreenhetene mister spenning når du vrir over i hakk 3 (starthakket)

kimove
10/09/13, 20:58
Skulle ligget noen koblingskjemaer her men ser ut til at de er borte :(
http://forum.vccn.no/showthread.php?14-Koblingsskjemaer-El-skjemaer

Send en om til morges å hør om han kan legge de ut på nytt så kan jeg se på de

Btw da trenger jeg årstallet på bilen din eller helst regnr

kristiansl
10/09/13, 20:59
Ja skal ta og sjekke det :) har sjekka alt av ledninger i motorrom og jord og det er fint så.. Da får vi se om 20 min! Hehe

kristiansl
10/09/13, 22:01
Det er både + og - til begge hjernene.. Men kom til og tenke på, jeg har svinghjuls sensor.. Kunne jeg ha bygd om til fordeler med halvgiver eller hadde det blitt helt vilt for hjernene og sånt da??