PDA

Vis full versjon : Volvo 850 2.5 fjusker



Håkon åttefemti
04/09/13, 20:29
Hei, har en 850 med 2.5 -10 motoren som innimellom plutselig begynner å fjuske å kutte på turtall. Skjer ikke så ofte, kanskje en gang i uken og skjer oftest når den har stått i noen timer også etter litt rusing av motoren går det over. når det først skjer så er det såvidt jeg klarer og holde liv i den men når jeg holder full gass så får jeg turtall på den tilslutt også blir det normal igjen. Har byttet plugger for ikke så lenge siden. Lurer på om noen vet hva jeg kan sjekke og mulig coilen er gåen?
Takker for innspill :)

daniel94
04/09/13, 22:16
Kan svive lavt på turtall viss det er hull i innsugs slangen og, hadde de på min.

Håkon åttefemti
05/09/13, 16:12
Mulig, men rart den går fint ellers da ? Er bare av og til det skjer :)

daniel94
05/09/13, 19:37
Mulig, men rart den går fint ellers da ? Er bare av og til det skjer :)

Ja, men hadde sjekket det for og vær sikker :)

Håkon åttefemti
05/09/13, 21:59
Ja, men hadde sjekket det for og vær sikker :)

Skal sjekke den :)

Byttet coil i dag men til ingen nytte :(

Håkon åttefemti
09/09/13, 20:46
Tok feilkode utlesning på bilen for et par dager siden og fikk feilkode 1-2-3 ECT signal, altså tempratur føler ? Ser ser også at når bilen tuller så går måleren rett til vers så er ganske sikker på at det er der er denne føleren som skaper problem :) Hva tror dere ?

daniel94
09/09/13, 21:42
Tok feilkode utlesning på bilen for et par dager siden og fikk feilkode 1-2-3 ECT signal, altså tempratur føler ? Ser ser også at når bilen tuller så går måleren rett til vers så er ganske sikker på at det er der er denne føleren som skaper problem :) Hva tror dere ?

Mye mulig, prøv å skift den :) Eg hadde vertfall gjort de så lenge du får den feilkoden opp :)