PDA

Vis full versjon : Cruise controll problemmer 2001 xc 70 2,4 turbo



kennethb1986
04/09/13, 15:17
Hei

Har problemer med cruise controllen min plutselig :( når jeg trykker på knappen på rattet som det står cruise på: så vil ikke "cruise" tenne inni speedometerboksen under trip- tellern!!

jeg prøver og lete etter sikring eller relee i instruksjonsboka til bilen, men finner ikke den sikringen/relee som det står cruise Control på.


Noen som kan hjelpe meg?? tips`?

Børge Vikebø
04/09/13, 20:36
Har du noe abs-problem og kanskje? dersom ja, så vil ikke cruisecontrol virke. hadde feil i abs-modul og loddet denne opp, og da virket den igjen. Kan selvsagt være noe annet også.

FroBe
05/09/13, 06:18
Det er ingen egen cruisekontroll modul, det styres av ECM. Ryker de relevante sikringene 7, 8 og 23 er neppe bilen kjørbar.
Knappene på rattet går via en slepering, dette kan være et svakt punkt.

For å få lov til å aktivisere cruisekontroll så må signalene fra både ABS og ETM (gassspjeld) være 100% i orden, jeg har hørt snakk om at manglende cruisekontroll kan være et forvarsel på at ETM er dårlig (før det er så kritisk at det settes feilmeldinger). Alle 2001-modellene har ETM med svakheter (http://forum.vccn.no/showthread.php?37951-Noen-som-har-erfaring-med-XeMODeX-modifisert-ETM).