PDA

Vis full versjon : Elektrisk antenne - går ikke helt opp/ut



93_volvo960
30/05/10, 20:51
Har oppdaget at antenna ikke kommer helt opp/ut når jeg slår på radioen. Har prøvd å "røske" litt i antenna når den er på vei opp, men den stopper etter bare at første del av teleskopet er ute.

Noen som har opplevd dette? Er det bare rå makt som må til - prøve å "røske" litt mer når den er på vei opp? Har forsøkt å helle på litt olje på tuppen, tenkte at det kanskje kunne surkle og renne ned og gi litt bedre "glid" i håp om at det kanskje kunne hjelpe....men så langt uten resultat.

Luigi
02/06/10, 01:07
har opplevd at antenne pisken har sletna, da kjøpte jeg ny på BCB, er ganske ok og bytte, hør etter om motor går lenge etter at den har komment opp.
min motor går i ca 1,5 sek etter at den har kjørt antenna helt opp eller helt ned.

roarrr
02/06/10, 07:26
Har oppdaget at antenna ikke kommer helt opp/ut når jeg slår på radioen. Har prøvd å "røske" litt i antenna når den er på vei opp, men den stopper etter bare at første del av teleskopet er ute.

Noen som har opplevd dette? Er det bare rå makt som må til - prøve å "røske" litt mer når den er på vei opp? Har forsøkt å helle på litt olje på tuppen, tenkte at det kanskje kunne surkle og renne ned og gi litt bedre "glid" i håp om at det kanskje kunne hjelpe....men så langt uten resultat.

Hadde akkurat det samme problemet på min 940, da jeg hentet den i Mai.
Ingenting kom opp, da lånte jeg en skiftenøkkel, og løsnet en omdr. på mutteren ved antenna, og vips, så kom første ledd opp iallefall.

Et ledd ute, gir dårlig signal, så etter at jeg kom hjem, så sprayet jeg 5-56 ned i hullet, når første ledd var ute, og etter noen dager, så brukte jeg en liten tang, og røsket skikkelig, når første ledd var på vei opp, og pang !!
så kom ledd nr. to opp.

Sånn er det nå, men mistenker at det er enda et ledd som skal opp, så det blir nok mer røsking.

Utrolig at antennemotoren overlever årene med å prøve å få opp antennen, men det er nok kvalitets antenner på disse bilene.

Lykke til !!

Luigi
02/06/10, 17:53
tror det skal være 3 ledd, for antenna mi er sykt lang

93_volvo960
06/06/10, 20:16
Hadde akkurat det samme problemet på min 940, da jeg hentet den i Mai.
Ingenting kom opp, da lånte jeg en skiftenøkkel, og løsnet en omdr. på mutteren ved antenna, og vips, så kom første ledd opp iallefall.

Et ledd ute, gir dårlig signal, så etter at jeg kom hjem, så sprayet jeg 5-56 ned i hullet, når første ledd var ute, og etter noen dager, så brukte jeg en liten tang, og røsket skikkelig, når første ledd var på vei opp, og pang !!
så kom ledd nr. to opp.

Sånn er det nå, men mistenker at det er enda et ledd som skal opp, så det blir nok mer røsking.

Utrolig at antennemotoren overlever årene med å prøve å få opp antennen, men det er nok kvalitets antenner på disse bilene.

Lykke til !!

Har prøvd å spraye noen dager nå, men ser ikke ut til at det hjelper. Hører også at motoren stopper når ledd nr 1 er oppe, så det høres ikke ut som om at den forsøker på noe mer enn det. Har prøvd å røske i skikkelige når den er på vei opp, men det kommer ikke opp noe mer enn ett ledd. De andre leddene sitter ikke helt fast da, jeg kan holde i 1 ledd og samtidig vri rundt "knotten" oppe på toppen av antenna - og den går da rundt. Men opp - niks! Spørs om jeg nok må ha ny antennemast og motor. Skal gi den ett par forsøk til....:)

TeamBørnOut
06/06/10, 20:22
koster vell ikke så mye for ny på ebay eller lignende?

Kan se om jeg har min liggende enda. jeg fjernet min. den 2meter lange chrom pålan syns jeg kledde 960n svært lite :P

93_volvo960
06/06/10, 20:56
koster vell ikke så mye for ny på ebay eller lignende?

Kan se om jeg har min liggende enda. jeg fjernet min. den 2meter lange chrom pålan syns jeg kledde 960n svært lite :P

2 meter!?! Jaja, men da tar den vel inn radiosignalene godt da! :D Hvis du har en liggende og slengende så kjøper jeg gjerne den! :)

TeamBørnOut
06/06/10, 21:05
skal lete på låven i morgen! :)

93_volvo960
06/06/10, 21:48
skal lete på låven i morgen! :)

Toppers!

Skulle gjerne hatt en låve - er begrenset med lagringsplass i en bygård "midt i Oslo-gryta".............

TeamBørnOut
06/06/10, 21:58
syns dere har nok jeg :P Rydder ut av boder i bygårder noen dager da og da. dere får stablet mye rart nedi dem :P

A.Finstad
07/06/10, 23:41
trur jeg har en elektrisk antenne til 740 liggendes, men den garanterer jeg ikke at funker :p bare å hente den for en 50 lapp eller noe :p

93_volvo960
08/06/10, 17:45
trur jeg har en elektrisk antenne til 740 liggendes, men den garanterer jeg ikke at funker :p bare å hente den for en 50 lapp eller noe :p

En 50-lapp skal jeg vel klare, kommer tilbake til det. :) Bilen står nå hos Bilia-doktor'n og venter på ny lambdasonde. :(

A.Finstad
08/06/10, 20:38
skaff deg en bredbåndslambda med simulert smalbåndslambdasignal, det kan bli ganske billig også hvis du gjør det riktig :p se på tråden til ChrML han har montert en "billig" brebåndslambda, men den funker like bra som noe annet på markedet ;)

TeamBørnOut
11/06/10, 06:29
fant ikke antenna! men skriker ut hvis jeg finner den!

93_volvo960
12/06/10, 15:34
fant ikke antenna! men skriker ut hvis jeg finner den!

Ja, jeg begynte nesten å skrike når jeg fikk vite prisen hos Bilia for å få en ny antenne.... fikset og ferdig til 2300,-. Så det var jo billig....... :eek:

Skal snart ut og farte, så jeg får se om jeg må få fikset det først når jeg er tilbake i slutten av juli. Finner du den i mellomtiden, så får jeg den vel for 2299,- da......? :D

TeamBørnOut
18/06/10, 07:16
Hadde vell ikke krevt annet en drivstoff eller en pizza gitt :D
Men her har du nye til en litt penere pris. da har du nok i 10år + :D
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bosch-Autojet-Type-Electric-Power-Radio-Antenna-Option-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aVolvoQ7cModelQ3a960 QQhashZitem35aa1a06fbQQitemZ230487099131QQptZMotor sQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_1653wt_93 9

49dollar + 22 dollar i frakt er jo ikke så ille.

93_volvo960
26/07/10, 23:23
Hadde vell ikke krevt annet en drivstoff eller en pizza gitt :D
Men her har du nye til en litt penere pris. da har du nok i 10år + :D
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bosch-Autojet-Type-Electric-Power-Radio-Antenna-Option-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZMakeQ3aVolvoQ7cModelQ3a960 QQhashZitem35aa1a06fbQQitemZ230487099131QQptZMotor sQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_1653wt_93 9

49dollar + 22 dollar i frakt er jo ikke så ille.

............og ankommet Norge - like hel som da den ble sendt fra USA. Gikk jo ganske fort også :)

Dog ikke så kurant å få montert da, ser ganske så lik ut, men det meste av ting og tang som skal skrues sammen passer akkurat ikke :confused: typisk!

:)