PDA

Vis full versjon : Kjøp av C70??



daniel94
03/09/13, 21:00
Hei!
Har en C70 2.0 LT som jeg har sett meg ud, 2001 mod, km:190.000,
Noe form for negitivitet med disse? Hva er lurt å sjekke,?
Kna nevne at registerreim/vannpumpe netopp er byttet

Takk på fårhånd, Daniel :)

Lundstrøm
04/09/13, 11:57
Di har ingenting med Volvo å gjøre så ikke finn på å kjøpe det :P

ovlov86
04/09/13, 13:12
Di har ingenting med Volvo å gjøre så ikke finn på å kjøpe det :P

Den må du nesten forklare nærmere.


Til trådstarter; Les kjøpsguiden om 850/x70, står mye bra der.

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16760

apex_s2k
04/09/13, 13:24
Di har ingenting med Volvo å gjøre så ikke finn på å kjøpe det :P

Det var en særdeles informativ og god post. ;)

Til trådstarter vil jeg si at disse bilene har mye til felles med 1. gen V/S70. Og de er ikke kjent for å ha mye feil. Enest jeg vet om er at det er svakheter med ABS-modulen. Men jeg vil tro at dette er bedre på denne bilen enn de tidligere.
Rust og slikt er heller ikke noe stort tema så vidt jeg vet. Varmeapparatregisteret kan det være litt feil på (var det på tidlige V/S70). Men dette er kanskje en nyere og forbedret type på denne siden den er nyere. Men dette er ikke noe jeg vet.
Om bilen er fin, prisen er riktig og servicer/vedlikehold er bra, så ville jeg ikke hatt store motforestillinger for handel.
Bilder eller link til annonse?

MadAss
04/09/13, 15:42
2001 modellen har Can styring og derfor ikke noe særlig problem med ABS som pre 1999 S/V70 og 850.

Men 01 modellen har et elektronisk gasspjeld som har en svakhet. Kan være greit å vite at dette er skiftet, så slipper du iallefall å tenke på det.

Sent from my GT-I9100

daniel94
04/09/13, 15:43
Det var en særdeles informativ og god post. ;)

Til trådstarter vil jeg si at disse bilene har mye til felles med 1. gen V/S70. Og de er ikke kjent for å ha mye feil. Enest jeg vet om er at det er svakheter med ABS-modulen. Men jeg vil tro at dette er bedre på denne bilen enn de tidligere.
Rust og slikt er heller ikke noe stort tema så vidt jeg vet. Varmeapparatregisteret kan det være litt feil på (var det på tidlige V/S70). Men dette er kanskje en nyere og forbedret type på denne siden den er nyere. Men dette er ikke noe jeg vet.
Om bilen er fin, prisen er riktig og servicer/vedlikehold er bra, så ville jeg ikke hatt store motforestillinger for handel.
Bilder eller link til annonse?

Okkei :)) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43582642 den :) Men må prøve å prute litt! :)

daniel94
04/09/13, 15:44
2001 modellen har Can styring og derfor ikke noe særlig problem med ABS som pre 1999 S/V70 og 850.

Men 01 modellen har et elektronisk gasspjeld som har en svakhet. Kan være greit å vite at dette er skiftet, så slipper du iallefall å tenke på det.

Sent from my GT-I9100

Okei, skal hørre mde selger om han har skiftet det Eller vet om d har blirr gjort før han kjøte den :)

hgnubel
04/09/13, 15:52
Bare en liten sak, men denne har også det forbedrede øvre motorfeste som var en svakhet på tidligere modeller (97-98).

daniel94
04/09/13, 15:54
Bare en liten sak, men denne har også det forbedrede øvre motorfeste som var en svakhet på tidligere modeller (97-98).

Okkei, takk for svar :) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43582642 her bilen vertfall :)

hgnubel
04/09/13, 16:23
Okei, skal hørre mde selger om han har skiftet det Eller vet om d har blirr gjort før han kjøte den :)

Den henger under innsuget, så hvis du tar et bilde fra den siden luftfilteret sitter burde du kunne se delenr. Poster du det her kan kanskje noen sjekke det opp for deg hvis selger ikke vet. Erstatningene har et nyere partnr :)

daniel94
04/09/13, 16:25
Den henger under innsuget, så hvis du tar et bilde fra den siden luftfilteret sitter burde du kunne se delenr. Poster du det her kan kanskje noen sjekke det opp for deg hvis selger ikke vet. Erstatningene har et nyere partnr :)
Ahh okkei :))

Lundstrøm
05/09/13, 04:00
Den må du nesten forklare nærmere.


Til trådstarter; Les kjøpsguiden om 850/x70, står mye bra der.

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16760

Bare tuller med Daniel. Har en liten intern spøk med han :P Men personling mening ( ikke det att det har noe å si for hans eller andres valg ) Så syns jeg att C70 var en blooper fra Volvo. Men igjen, Min personlige mening :)
Sikkert gode biler som alle andre Volvoer :)

Robert H.
05/09/13, 22:26
Dersom det er byttet gasspjeld så har det Gul merkelapp.
De originale hadde hvit merkelapp.

daniel94
06/09/13, 08:31
Dersom det er byttet gasspjeld så har det Gul merkelapp.
De originale hadde hvit merkelapp.

Okkei :) takk får svar

larsverm
06/09/13, 20:09
Bare tuller med Daniel. Har en liten intern spøk med han :P Men personling mening ( ikke det att det har noe å si for hans eller andres valg ) Så syns jeg att C70 var en blooper fra Volvo. Men igjen, Min personlige mening :)
Sikkert gode biler som alle andre Volvoer :)

Akkurat. :D Hva man selv synes, er jo så sin sak, men en "ekte Volvo" dreier det seg om fortsatt her, om man så kan tvile litt når det gjelder enkelte andre modeller.

Jeg ble kanskje aldri helt overbevist av coupe'en selv, men etter hvert har jeg begynt å lure på om en C70 cabriolet kunne være noe for sommeren. :p

Loggy
06/09/13, 21:55
Akkurat. :D Hva man selv synes, er jo så sin sak, men en "ekte Volvo" dreier det seg om fortsatt her, om man så kan tvile litt når det gjelder enkelte andre modeller.

Jeg ble kanskje aldri helt overbevist av coupe'en selv, men etter hvert har jeg begynt å lure på om en C70 cabriolet kunne være noe for sommeren. :p

Er revet mellom c70 cab, amerikans pickup/excursion/suburban eller en V70N når jeg skal ha meg min neste bil :P

hgnubel
06/09/13, 22:19
Er revet mellom c70 cab, amerikans pickup/excursion/suburban eller en V70N når jeg skal ha meg min neste bil :P

Ja, for det spriker jo ikke i alle retninger :p

Loggy
06/09/13, 22:29
Ja, for det spriker jo ikke i alle retninger :p

Hjerte vil det hjerte vil ;)

Lundstrøm
11/09/13, 03:15
Gratulerer med C70 Daniel :D

daniel94
11/09/13, 06:51
Gratulerer med C70 Daniel :D

Takk :D