PDA

Vis full versjon : Ombygging fra FD til FK. Ledningsnett



Marius Skau
03/09/13, 20:45
Hei.

Jeg ska bygge om 945n min med orginal FD til FK motor.

Så kommer spørsmålet. MÅ jeg bytte ledningsnett? Med tanke på dysemotstanden

roffenn
03/09/13, 21:31
Er vell bare og lodde inn dysemotstand, eller kjøre dyser så man slipper det. Kommer helt sikkert et bedre svar snart. ;)

Marius Skau
03/09/13, 21:33
Er vell bare og lodde inn dysemotstand, eller kjøre dyser så man slipper det. Kommer helt sikkert et bedre svar snart. ;)

Tenkt på det med og lodde inn dusemotstanden. Men finner ingenplasser på nettet der det står hvordan det gjøres!
Dyser som ikke trenger motstand har funket. Viss jeg ikke skulle på Biltilsynet og få det godkjent :/

skurk
03/09/13, 22:32
Får du det ikke godkjent hvis du bruker vanlige F-dyser da?
Er vel i grunn bare å sette over FK-hjernen og tut og kjør med F-dysene vil jeg tro.
Kan ikke i min villeste fantasi innbille meg at BT hadde blitt krakilske uansett hvilke dyser som står der.
Såå mye peiling på volvo kan dem umulig ha.

Marius Skau
03/09/13, 22:35
Får du det ikke godkjent hvis du bruker vanlige F-dyser da?
Er vel i grunn bare å sette over FK-hjernen og tut og kjør med F-dysene vil jeg tro.
Kan ikke i min villeste fantasi innbille meg at BT hadde blitt krakilske uansett hvilke dyser som står der.
Såå mye peiling på volvo kan dem umulig ha.

Jævli kjipt og kjøre for små dyser da :P
Får se om jeg kommer over nån dyser som ikke trenger motstandera jeg

skurk
03/09/13, 22:49
Hvis det kun er for at vesenet på BT skal bli hæppy, så er det sikkert ikke noe problem å hurken inn døra på 0,3 i ladetrykk og få dritten stempla i boka.
Så er det bare å frese hjem og bytte :-)
Ikke værdt det å lodde inn motstander for å få bruke de tarvelige originaldysene.
Bare jeg som får til å bruke dem + original BTR på 1,5bar,stor turbo,a-kam og alu-cooler på 95blyfri uten tenningsbank tror jeg :-)
(målern gikk til 1,5 og maxa den på 3000rpm.så ladetrykk er litt uvisst)

ramfjordkongen
18/10/13, 21:05
les den hær tråden http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-(oppdatert-02-03-10) så finn du ut kor du skal lodde inn motstand