PDA

Vis full versjon : Martin.S sin Volvo 850R, luftfjærings prosjekt! SELGES!...... lurer jeg på.



Sider : 1 [2]

Martin.S
30/11/13, 22:48
Dere har fått et utrolig bra lokale ser det ut som!! :) Grattis med det.

Skulle virkelig ønske det var flere slike rundt om kring.

Blir gøy å se framgang på bilen snart. Ble sjukt fra med Ferrari-felgene!

Tror det blir et bra verksted ja.

Anngående felgene så må jeg nok koste på de en runde lakk. Er ikke helt strøkene også er vi så heldige at vi er naboer med noen som driver med pulverlakk på det nye verkstedet. Har alt vært å snakka med de, og det var vist ikke noe problem.


Gratulerer med lokale :)

Takk takk.


Det er jo så enkelt at hvis man ikke har sted å stå, så skrur man ikke. Hadde ikke jeg hatt værste, så hadde jeg satt bort skruinga.

Nei er ikke noe stas å stå i grusen å holde på.

Er forresten besøksmuligheter på Tirsdag Christian;) Kjenner jeg deg rett så er det av interesse. Blir litt flytting og installering.

Torra
01/12/13, 09:18
Må nesten bare skrive no shit så jeg får abbonert på tråden her :p Blir ei feit øse ;)

Kjetil Krømcke
03/12/13, 07:07
Det verkstedet der ser ut til å blir rått:) Kommer gjerne på besøk en gang :)

henrik940
03/12/13, 14:34
Det verkstedet der ser ut til å blir rått:) Kommer gjerne på besøk en gang :)

Da ere avgjort! VCCN-treff i verkstedet :D Jeg tar med småkaker

Christian
03/12/13, 15:11
Det er jo tysdag, så det er bare å møte opp. :)

Martin.S
03/12/13, 15:48
Tirsdag er fast dag! Vi kommer litt seint i dag Christian.

Hilsen Anders som venter hjemme hos Martin.

vangsfreaken
09/12/13, 03:52
grunnet en forkjølelse begynte jeg å lese tråden til anders (om den nydelige 945'n) igår, deretter leste jeg om 245'n hans, så fant jeg plutselig ut at du hadde en blank og fin 945, å da måtte jeg bare registrere meg her for å følge med på disse nydelige traktorene... ble riktig nok litt skuffa når jeg fullførte tråden å fant ut at du solgte 945'n, men denna ser faen meg grom ut :D skal definitivt følge med både her og alle andre eventuelle tråder dere har gående, må bare bli litt kjent med forumet.... :p dere har forsåvidt gitt meg en del inspirasjon for 745'n min også, må bare tilegne meg litt mer kunnskap og finansielle midler, så blir den kanskje grom den å :) er i tillegg forbanna misunnelig for både verkstedet (heldige dere som slipper å stå ute i -20 å skru...) og det at dere alle har råd til "sommerbiler", alt blir så mye lettere og morsommere når man ikke er avhengig av å bli ferdig på dagen så man kommer seg på jobb neste dag... :p
ble kanskje litt unødvendig langt dette, men måtte bare uttrykke hvor imponert jeg er etter å se hva dere har gjort med disse gamle bilene :p stå på videre, jeg skal følge med ;)

Martin.S
09/12/13, 22:34
Da ere avgjort! VCCN-treff i verkstedet :D Jeg tar med småkaker

Bare å komme det vettu. Alle er velkommene:)


grunnet en forkjølelse begynte jeg å lese tråden til anders (om den nydelige 945'n) igår, deretter leste jeg om 245'n hans, så fant jeg plutselig ut at du hadde en blank og fin 945, å da måtte jeg bare registrere meg her for å følge med på disse nydelige traktorene... ble riktig nok litt skuffa når jeg fullførte tråden å fant ut at du solgte 945'n, men denna ser faen meg grom ut :D skal definitivt følge med både her og alle andre eventuelle tråder dere har gående, må bare bli litt kjent med forumet.... :p dere har forsåvidt gitt meg en del inspirasjon for 745'n min også, må bare tilegne meg litt mer kunnskap og finansielle midler, så blir den kanskje grom den å :) er i tillegg forbanna misunnelig for både verkstedet (heldige dere som slipper å stå ute i -20 å skru...) og det at dere alle har råd til "sommerbiler", alt blir så mye lettere og morsommere når man ikke er avhengig av å bli ferdig på dagen så man kommer seg på jobb neste dag... :p
ble kanskje litt unødvendig langt dette, men måtte bare uttrykke hvor imponert jeg er etter å se hva dere har gjort med disse gamle bilene :p stå på videre, jeg skal følge med ;)

Hehe hyggelig å høre.

Martin.S
18/12/13, 20:50
Da er vi vel installerte på nytt verksted og kan endelig begynne å bygge bil igjen.

Ble en økt sammen med Øyvind i går, og vi fikk smidd sammen et nytt eksosanlegg. Ønsket å starte med det for å ha det på plass når bakbelgene til fjæringa skal plasseres. Lagde det så trengt inntil bensintanken som mulig å så nærme gulvet det gikk.
Valgte å lage det i 2,5" som det er orginalt. Av den grunn at jeg trenger den plassen jeg kan få og at det ikke skal trimmes så mye at jeg har behov for noe mer.

Tro frem kassa med rør deler og en Simons lyddemper vi hadde på lur. Disse har vist seg å være veldig bra. Demper vanvittig selv om de er små. Og er veldig holdbare med tanke på rust.

Fikk også testa den nye 2-søyler løftebukken;)

Har ikke noe særlig bilder underveis, men det er ikke så veldig spennende heller.

In action (beklager den gule arbeidsbuksa, kom rett fra jobb):

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/777.jpg (http://s825.photobucket.com/user/ogantenbein/media/DIV/850R%20eksos/IMG_9187_1024x683.jpg.html)

Ny og gammel eksos. Var moden den gamle;):

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/778.jpg (http://s825.photobucket.com/user/ogantenbein/media/DIV/850R%20eksos/IMG_9194_1024x486.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/779.jpg (http://s825.photobucket.com/user/ogantenbein/media/DIV/850R%20eksos/IMG_9197_1024x683.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/780.jpg (http://s825.photobucket.com/user/ogantenbein/media/DIV/850R%20eksos/IMG_9198_1024x319.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/781.jpg (http://s825.photobucket.com/user/ogantenbein/media/DIV/850R%20eksos/IMG_9199_1024x226.jpg.html)

Lydmessig ble det helt perfekt. Skal bli gøy å høre under belastning.

mrstfu
18/12/13, 21:00
Stas! Er det en gjennomstrømningsdemper? Har ca samme størrelse på 850en selv, og det ble MYE lyd:D Riktig nok en sugemotor.

Kast opp et lydklipp av tomgangen a!

Martin.S
18/12/13, 21:09
Stas! Er det en gjennomstrømningsdemper? Har ca samme størrelse på 850en selv, og det ble MYE lyd:D Riktig nok en sugemotor.

Kast opp et lydklipp av tomgangen a!

Jepp det er det. Er imponert over hvor bra de funker. Billige er de å.

Lyden ble helt perfekt på tomgang, ikke noe mere buldring enn at det høres litt småfrekt ut.
Vil tro den høres når man drar på. Blir som jeg hadde på 940n, akkurat samme oppskrift.

Laloba
18/12/13, 21:25
Kjempe bra må ha meg en tur til våren besøke dere på verkstedet.
Gull hule dere har fått dere

Øyvind G
18/12/13, 21:49
Dette bildet passer fint i tråden din Martin. ;)

http://i825.photobucket.com/albums/zz172/ogantenbein/DIV/Nytt%20verksted/IMG_9181_1920x1280.jpg

Martin.S
18/12/13, 21:57
Ja det gjorde det:)

Daniel V
18/12/13, 23:18
Jeg har helt motsatt erfaring med Simonseksos, Det jeg har hatt av Simons har rusta noe helt vanvittig, til tross for at jeg alltid har lakkert det før jeg har satt det på. :)

Laloba
18/12/13, 23:57
Tror orginal er ok da holder man komforten og kvaliteten Svenske t gule klubben sliter av performence avgas grunna støy og kvalitet..Siste derfra er stuss Carbon:-))

andersg
19/12/13, 15:42
Hvis du får noe ala lyden min Martin så er jo det perfekt. Brummer litt, og blåser noe jævlig ved pådrag. Ikke noe problem å fylle en tunnell med lyd for så å bli helt stille igjen.

Martin.S
19/12/13, 17:58
Jeg har helt motsatt erfaring med Simonseksos, Det jeg har hatt av Simons har rusta noe helt vanvittig, til tross for at jeg alltid har lakkert det før jeg har satt det på. :)

Hmmm, kan det være at jeg aldri har kjørt bilene med slik eksos på vinteren? Salt suger!


Hvis du får noe ala lyden min Martin så er jo det perfekt. Brummer litt, og blåser noe jævlig ved pådrag. Ikke noe problem å fylle en tunnell med lyd for så å bli helt stille igjen.

Ble som lydnivået i 940n, men med en sylinder til;)

André
20/12/13, 17:56
Kul eksos Martin :D nå erre bare å glede seg til vår og cruising med gul og rød :D håper jeg bare rekker å få gjort litt mer med den gule så den ikke ser ut som en xc70 i forhold til din :p

Martin.S
20/12/13, 19:55
Kul eksos Martin :D nå erre bare å glede seg til vår og cruising med gul og rød :D håper jeg bare rekker å få gjort litt mer med den gule så den ikke ser ut som en xc70 i forhold til din :p

Takk takk:)

Ja da må det senkes om du skal overgå meg hehe. Kommer nok til å bli riktig så lav når jeg får luft i systemet:p Eller rettere sagt tømt systemet for luft.

André
21/12/13, 11:01
Overgå deg er ikke mulig;) men skal bli så lav det er mulig å få den med coilovere uten at ting subber for mye ;)

Martin.S
21/12/13, 11:25
Overgå deg er ikke mulig;) men skal bli så lav det er mulig å få den med coilovere uten at ting subber for mye ;)

Høres bra ut. Har du coilovere på den nå eller?

SkjenneM
21/12/13, 13:04
Savner bilen sånn passe akkurat nå :) fortsatt gira på lykteviskerne? Fant dem her om dagen..

Martin.S
21/12/13, 13:17
Savner bilen sånn passe akkurat nå :) fortsatt gira på lykteviskerne? Fant dem her om dagen..

Ja er det om de er i bra stand:)

André
21/12/13, 13:26
Høres bra ut. Har du coilovere på den nå eller?

Nei sitter gule koni og h&r fjører der nå. men bestiller kw v3 litt utpå vårparten :cool:

Martin.S
21/12/13, 13:33
Nei sitter gule koni og h&r fjører der nå. men bestiller kw v3 litt utpå vårparten :cool:

Høres ut som en snadder plan.

Lars R
21/12/13, 20:56
feeeet fet fet fet fet FET bil! detta blir gromt! :) blir kult å se den tom for luft, og med de felgene! hva er innpresset på de felgene forresten?

Øyvind G
21/12/13, 21:17
feeeet fet fet fet fet FET bil! detta blir gromt! :) blir kult å se den tom for luft, og med de felgene! hva er innpresset på de felgene forresten?

Det står tidligere i tråden (http://forum.vccn.no/showthread.php?58379-Martin-S-sitt-Volvo-850R-prosjekt!-Nybygd-eksos!&p=797583&viewfull=1#post797583). ;)


Felgene stammer fra en F348. Dimensjonene er 7,5x17 og 9x17. Innpress på framfelger = 49. Innpress på bakfelger = 68. Så det må spaces litt.

Martin.S
21/12/13, 21:20
Stemmer som Øyvind skriver. Med spacere så havner jeg på ET 11 bak og ET 19 forran.


Fikk starta litt på selve byggingen i dag. Har begynt å tilpasse reservehjulsbrønnen, så alt som skal monteres der har noe å festes i.

ovlov86
22/12/13, 12:22
Bilder, mann!

Martin.S
22/12/13, 12:37
Bilder, mann!

Tok faktisk ikke noe bilder av det. Bare tilpassing av en plate som kompressorer og div skal festes i. Så fikk lagd den og sveisa fester i hjulbrønnen så jeg får skrudd det fast. Kommer bilder når litt mere ting er på plass.

andersg
28/12/13, 10:03
Fikk en snapchat-video av en bil som løfta seg selv? ;)

Martin.S
28/12/13, 13:02
Må ha vært filmtriks!

Martin.S
28/12/13, 13:59
Da var det tid for oppdatering her. Ble litt jobbing sammen med Øyvind i går.

Vi fikk bygd om fjærbeina forran, montert de og trekkt luftslanger bak til bagasjen.

Starter med litt bilder av noe annet jeg også har puslet litt med. Måtte ha en plate i reservehjulsbrønnen, jeg kan skru fast alle delene i.
Lagde en plate som passet helt tight i den høyden jeg trengte i OSB-plate. Denne ble senere strekt i svart skay:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1167.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7039_zps27fd3587.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1168.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7040_zpsa444e018.jpg.html)

Er litt usikker på layouten ennå, men det kommer til å bli noe i denne duren:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1169.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7045_zpsf416e469.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1170.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7042_zps6728ad2e.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1171.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7044_zps35feaebf.jpg.html)

Kommer en koblingsboks, en del mere kabler og mye slanger som også skal på denne plata, men det kommer jeg tilbake til etterhvert.

Så var det kommet til å parre disse:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1172.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7046_zps24cb6429.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1173.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7047_zpscdb8b94f.jpg.html)

Da måtte jeg lage to distanse-hylser får å få klaring til topplagringa. De ble veldig enkle å greie:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1174.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7051_zps422db595.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1175.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7053_zpsc2b2e5b5.jpg.html)

De ble igjen sveiset på monteringsplatene jeg kjøpte fra Bag Riders, og ting kunne settes sammen:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1176.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7058_zps22c8aa63.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1177.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7059_zpsca8f6ec4.jpg.html)

Da ble det sånn på bilen. Kunne bruke den orginale topplagringa, så det sparte oss for litt jobb:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1178.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7062_zpsd6466ea7.jpg.html)

Frambelgene løfter ca. 70mm. Har er jeg rundt 1 cm i fra max løft. Så den blir ikke skyhøy når jeg skal kunne slippe den så langt ned:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1179.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7054_zps4f54bc96.jpg.html)

Fikk testa en del opp og ned ved å bare koble slangene sammen med en t-stykke skrudd på en Schaderventil. Denne kjøpte jeg for å kunne fylle tanken med dekkfyllern, men funket utmerket til å teste med.

Eneste problemet nå er at vi ikke kan få belgene til å kolapse i bunn sånn som de skal. Så den skulle droppet ennå 1 cm helt tom for luft. Det skal forskes litt mer på og vi må montere belgene bak for å få et bedre inntrykk på høyden. Kanskje det er like greit at den stopper der den gjør nå. Er ikke ute etter en bil som stuker fremover.

Kommer mere bilder etterhvert som vi jobber.

ovlov86
28/12/13, 19:32
Faen så rått dette blir! :D

turb00le
28/12/13, 19:46
Meen. Jeg vil se bånn, ikke topp med belgene....

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Eternal Custom
28/12/13, 21:16
Loooookin gooood mister :-)

volvobrage
28/12/13, 22:01
Drit kult!:D

Liker at du skal skjule opplegget baki, men lager det strøkent så du kan showe med det når du vil:)

mrstfu
28/12/13, 23:17
Håper du lager individuell styring i hvert hjørne, sånn at om du skulle punktere, kan kjøre opp høyden i det aktuelle hjørnet litt, så man ikke ser høydeforskjell... siden du ikke får med deg reservehjulet lizm...

kremt.

ovlov86
29/12/13, 00:01
Håper du lager individuell styring i hvert hjørne, sånn at om du skulle punktere, kan kjøre opp høyden i det aktuelle hjørnet litt, så man ikke ser høydeforskjell... siden du ikke får med deg reservehjulet lizm...

kremt.

Eller så han kan kjøre sånn:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1197.jpg

Martin.S
29/12/13, 01:46
Faen så rått dette blir! :D

Takk takk.


Loooookin gooood mister :-)

Begynner å ta form. Mulig jeg må hyre deg til å se på fram belgene om jeg ikke blir klok på de.


Drit kult!:D

Liker at du skal skjule opplegget baki, men lager det strøkent så du kan showe med det når du vil:)

Jepp det er litt av poenget. Tanken blir synlig da. Men har en litt annerledes plan på den.


Håper du lager individuell styring i hvert hjørne, sånn at om du skulle punktere, kan kjøre opp høyden i det aktuelle hjørnet litt, så man ikke ser høydeforskjell... siden du ikke får med deg reservehjulet lizm...

kremt.

Hehe.
Hver hjørne kan justeres hver for seg ja. Ser du på kontrollen jeg la ut bilde av så ser du hvordan det funker.

Eternal Custom
29/12/13, 02:26
Bare å skrike ut hvis det trengs vettu :-)
Men detta fixer du sikkert glatt :-)

Øyvind G
29/12/13, 10:05
Bare å skrike ut hvis det trengs vettu :-)
Men detta fixer du sikkert glatt :-)

Teoretisk sett så skulle bilen blitt lavere med tomme belger enn det den faktisk blir. Vi klarer å presse belgen lenger sammen for hånd enn bilen klarer når belgene er montert. Dette er rart, men jeg tror ikke det er så mye vi får gjort medcdet dessverre.

Eternal Custom
29/12/13, 10:54
Det kan være at noe stopper det? Slik at de ikke blir pressa helt sammen. Eller hvis de blir veldig skeive når de senkes så er det også vanskelig å få de helt sammen.

Martin.S
29/12/13, 12:03
Teoretisk sett så skulle bilen blitt lavere med tomme belger enn det den faktisk blir. Vi klarer å presse belgen lenger sammen for hånd enn bilen klarer når belgene er montert. Dette er rart, men jeg tror ikke det er så mye vi får gjort medcdet dessverre.

Jeg gir meg ikke helt ennå. Er overbevist på at det skal gå ann å løse det problemet.


Det kan være at noe stopper det? Slik at de ikke blir pressa helt sammen. Eller hvis de blir veldig skeive når de senkes så er det også vanskelig å få de helt sammen.

Ser ikke ut til at det er noe som stopper det. Og de er helt rette. Da blir det verre bak tror jeg. For der vet vi det vil bli litt sving på de.
Skulle nesten tro de skulle hatt litt smøring så de glir lettere sammen når de folder.

Daniel V
29/12/13, 12:22
Blir kult dette Martin! :) Jeg skal hjem fra en tur i Kristiansand søndag 12. Januar tror jeg, så da kan jeg jo ture innom å kikke litt! :)

The Sven
29/12/13, 13:47
Prøvd å kjøre bilen litt frem og tilbake og sett om den blir lavere da? Kan jo bare være samlet effekt av vridde bærebruforinger, friksjon mot bakken fordi sporvidden endres etc og at fjørbeinet blir litt i bend.

Martin.S
29/12/13, 18:06
Blir kult dette Martin! :) Jeg skal hjem fra en tur i Kristiansand søndag 12. Januar tror jeg, så da kan jeg jo ture innom å kikke litt! :)

Det er klart du kan. Si i fra litt nærmere eller send meg en melding på tlf, så får vi til det.


Prøvd å kjøre bilen litt frem og tilbake og sett om den blir lavere da? Kan jo bare være samlet effekt av vridde bærebruforinger, friksjon mot bakken fordi sporvidden endres etc og at fjørbeinet blir litt i bend.

Ja du har et poeng der. Men jeg skal forske litt mer på det.

Børge Vikebø
30/12/13, 12:17
Demperene du bruker, har de nådd bunnen, eller er det sånn at du klarer å presse belg/demper mer sammen for hånd?

Øyvind G
30/12/13, 17:19
Demperene du bruker, har de nådd bunnen, eller er det sånn at du klarer å presse belg/demper mer sammen for hånd?

Kanskje ikke så lett å forstå, men jeg prøvde å forklare det over her. Når vi har fjærbenet på gulvet, så vår vi presset fjærben + belg lenger sammen enn det bilen klarer når alt er montert. Både jeg og Martin veier rett i overkant av 60kg, så man skulle tro at også vekten av bilen skulle klart dette da den veier mye mer enn 60kg per framhjul.

Vi skal få sett litt mer på dette neste gang, men utifra det vi kunne se sist så er det plass nok overalt slik at bilen egentlig budrde hvert lavere når den er tom for luft.

vangsfreaken
30/12/13, 18:00
Eller så han kan kjøre sånn:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1197.jpg

her skal det ikke kjøres rundt hullene i veien, her skal det løftes over! :p

Børge Vikebø
01/01/14, 14:04
Mulig foringer og bærearmsvinkler/lengder gjør at momentet blir så lavt at den ikke presser helt ned? Får man det ned siste biten om man presser hvert enkelt hjørne?


Sent from my aiFåon using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

mrstfu
01/01/14, 16:35
Om ikke det stemmer, kan det jo være ventilen som slipper lufta ut, som ikke klarer å holde seg åpen når lufttrykket begynner å bli såpass lavt?

Eller er det en ren elektrisk solenoidventil?

Øyvind G
01/01/14, 17:40
Mulig foringer og bærearmsvinkler/lengder gjør at momentet blir så lavt at den ikke presser helt ned? Får man det ned siste biten om man presser hvert enkelt hjørne?


Sent from my aiFåon using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Har tenkt tanken selv, men uten pute (kun demper) blir bilen lavere ved hjelp av sin egen vekt.


Om ikke det stemmer, kan det jo være ventilen som slipper lufta ut, som ikke klarer å holde seg åpen når lufttrykket begynner å bli såpass lavt?

Eller er det en ren elektrisk solenoidventil?

Det er ikke koblet opp slikkelig. Koblet begge slangene sammen med et t-stykke og ut til en ventil (slik som du har på dekket) og fyllte luft i putene via den.

Martin.S
01/01/14, 19:54
Etter å ha søkt litt på bilder av andre volvoer med luft. Så ser jeg at både en veldig kjent s70 og de 2 andre 850ene jeg fant bilder av på nett som har air ride, så ser det ut til at de også ligger på samme høyde forran som jeg ligger på nå. Av den grunn at det ikke skal se helt dust ut bak når kanalen er rett. Det synes jeg er viktigere enn at man leggen nesa på bakken.


Men skaffet meg et nytt problem. Kjøpte noen snadder målere til trykk i tank og belger. Hvordan jeg skal koble meg inn på luftlinjene med de er verre. Hadde et håp om å gå direkte i ventilpakka så jeg slipper unødvendig mye skjøter. Men det er jeg ikke så sikker på lenger.

Øyvind G
01/01/14, 20:05
Etter å ha søkt litt på bilder av andre volvoer med luft. Så ser jeg at både en veldig kjent s70 og de 2 andre 850ene jeg fant bilder av på nett som har air ride, så ser det ut til at de også ligger på samme høyde forran som jeg ligger på nå. Av den grunn at det ikke skal se helt dust ut bak når kanalen er rett. Det synes jeg er viktigere enn at man leggen nesa på bakken.


Men skaffet meg et nytt problem. Kjøpte noen snadder målere til trykk i tank og belger. Hvordan jeg skal koble meg inn på luftlinjene med de er verre. Hadde et håp om å gå direkte i ventilpakka så jeg slipper unødvendig mye skjøter. Men det er jeg ikke så sikker på lenger.

Tror ikke det er noe problem Martin. En av mulighetene er å bruke T-stykker. Om du kobler deg inn under bilen eller inni er opp til deg.
Her kan du godt gå for litt tynnere slanger slik at du slepper å ha mange tykke slanger opp i midtarmlenen din. :)

Martin.S
01/01/14, 20:20
Fulgte med 1/8 slange og fittings som passer til disse. De selger heller ikke noen andre fittings som passer på målerne. Og det fantes ikke noe t-stykke som var 3/8-1/8 på bag riders. Så vi må kanskje lage noe smart. Men du ser det i morgen så ser du det lettere for deg.

Øyvind G
01/01/14, 22:25
Fulgte med 1/8 slange og fittings som passer til disse. De selger heller ikke noen andre fittings som passer på målerne. Og det fantes ikke noe t-stykke som var 3/8-1/8 på bag riders. Så vi må kanskje lage noe smart. Men du ser det i morgen så ser du det lettere for deg.

Rett over 3mm? Det er smått!
Vi finner nok på noe der.

Martin.S
08/01/14, 22:17
Jaja får komme med litt nye bilder og info en fremgangen på dette prosjektet som viser seg å være mye jobb for å få det bra:p

Forbered dere på MYE bilder nå. Det er lenge siden forrige oppdatering!

Kjøpte meg et nytt problem med disse lufttrykk-målerne, de kunne ikke monteres rett i ventilblokka og jeg fant ikke noe T-stykke fra 3/8-1/8. Da måtte jeg lage noe selv.
Fant litt alu og spente det opp i dreibenken. Det resulterte i disse:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/485.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7097_1024x683_zps05fa0e68.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/486.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7096_1024x683_zpsc3896b5c.jpg.html)

Da var det problemet løst. Kommer tilbake til monteringen og bruken av disse.

Så var det til understellet. Det vil jeg si vi er ferdige med nå og jeg er fornøyd. Den er noe for stiv forran etter det jeg hadde håpet, men har en tanke om at demperne forran er for harde. Bilen var pinnestiv med fjærer og disse demperne også, så skal testes med noen andre dempere.

Bakmonteringa besto av mye prøving og feiling. Var av å på med belgene mange ganger for å få plasseringa perfekt så de ikke gnisser noen plass.

Her er belgen satt sammen med topp og bunnrør, dette måler 170mm kompremert. Da hadde vi et utgangspunkt å teste med:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/487.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7068_1024x683_zpsa19f4c0e.jpg.html)

Så ble det boret hull til luftslangen:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/488.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7075_1024x683_zpsce735909.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/489.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7072_1024x683_zps9b1bae2c.jpg.html)

Som man kan se så bruker jeg øvre orginale fjærskål ennå. Av den grunn at den passer så fint og at jeg må ha en plate for å tette røret på oversiden av belgen.
Tanken var å skru puta opp i det gjenga hullet i vangen for å feste den i bilen. Det ble ikke noe greier på. Så Øyvind og jeg kokte hodene sammen og fant en bedre måte.
Først måtte vi skru plata fast med en distanse hylse:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/490.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7088_1024x683_zps0476b28a.jpg.html)

Kappa bolten:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/491.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7090_1024x683_zpse2c39ab1.jpg.html)

Og sveisa på nye fester:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/492.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7102_1024x683_zps2a31adc7.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/493.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7103_1024x683_zps551b55c6.jpg.html)

Da kunne vi bore tvers igjennom rammevangen og sette inn en gjennomgående bolt igjennom braketten og skru det fast. Trygt å bombesikkert. Mye lettere å montere/demontere også.

Det var første modifisering av bilen, som jeg skulle unngå:p (er ikke det verste man kan finne på)

Så var det til neste.
Trengte litt mer plass for å få justert belgene bak så det ikke ble noe gnissing.

Måtte frese litt hullet i fjærskåla:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/494.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7070_1024x683_zps67b39ff4.jpg.html)

Det var jo ikke nok da. Da var det ikke annet å gjøre enn å sette vinkelsliperen i bakstillinga for å lage litt mer plass.

Mangla litt her:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/495.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7071_1024x683_zps4e6fd887.jpg.html)

Så kunne jeg utvide fjærskåla litt med nytt stål. Det vil fortsatt være fult mulig å montere orginalfjærer igjen;)

In action:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/496.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7076_1024x683_zpsd3f47339.jpg.html)

Her er resultatet:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/497.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7082_1024x683_zpseba7e193.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/498.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7083_1024x683_zps3d8d87e8.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/499.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7086_1024x683_zps9397c770.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/500.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7085_1024x683_zps2422cdf4.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/501.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7084_1024x683_zps7acbc7b6.jpg.html)

En siste lille justering av bunnrøret til puta, så var vi akkurat der den skulle være:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/502.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7078_1024x683_zps17503620.jpg.html)

Her er også et bilde som viser hvor luftslangene går inn i bilen. Slangene har vi stripset beskyttelse rundt over alt hvor det kan være mulighet for gnissing, hele veien fra forran til bak på utsatte steder:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/503.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7093_1024x683_zps69fc1e86.jpg.html)

Når belgene bak var boltet fast både oppe og nede. Og ikke menst testet en rekke ganger:p kunne vi begynne å se litt på problemet forran med at belgen ikke komprimerer helt.
Har jo vært innom en del teorier, som spendte bærearmer osv. Men vi fant det ut. Det var rett å slett innmaten i puta som stoppa i demperbeinet:rolleyes:
En 25mm hylse under puta løste det problemet. Da løfta den 10mm mer på topp også (Så den kan bli 1 cm høyere forran enn den er på bildene dere snart vil se).

Coilover mutterne var bare for å teste så de skal ikke brukes, men dere ser hylsa under belgen:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/504.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7141_1024x683_zpsad792ef8.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/505.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7149_1024x683_zpsf78a346b.jpg.html)


Så var det litt bilder av ferdig produkt da. Kjører fortsatt systemet med T-stykker og dekkfylleren/kompressoren i verkstedet- Fordi det elektriske og kompressorsystemet bak i bilen ikke er ferdig, men det funker like fint for testing:)

Dette er max høyde og det som blir innstilling 3 på fjernkontrollen:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/506.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7128_1024x683_zps2d01796f.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/507.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7129_1024x683_zps86b5c16f.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/508.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7130_1024x683_zpsb0fee486.jpg.html)

Så er det kjøre høyde, det blir innstilling 2:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/509.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7131_1024x683_zpsc110cdde.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/510.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7132_1024x683_zps28995697.jpg.html)

Så laveste innstilling 3:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/511.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7121_1024x683_zps084ffb5d.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/512.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7120_1024x683_zps9b5cf81c.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/513.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7116_1024x683_zpsf446c917.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/514.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7119_1024x683_zps4d6f95ee.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/515.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7122_1024x683_zpsf9d2821b.jpg.html)

5mm lavere forran enn bak målt på kanalen, da er den i vater. Sånn vil jeg ha det;)

Er så dristig at jeg byr på en liten film til slutt;)

Film. (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/MVI_7138_zpse54a7463.mp4.html?filters[user]=132885088&filters[recent]=1&sort=1&o=0)

Da er det bare resten igjen, veldig glad for at Øyvind.G er med på dette prosjektet, greit å være to hoder.

kjetil r
08/01/14, 22:25
Jeg får ikke sett filmen :/

sverre2210
08/01/14, 22:26
Dette blir utrolig bra, har gledet meg til at det skulle komme en slik oppdatering :D
Stå på videre :)

Marius Skau
08/01/14, 22:27
Ser sinnessjukt ut :D

Mene, video not work :(

Jonas Soldal
08/01/14, 22:29
Arbeidet ditt er bare helt fantastisk Martin!
Rått stuk på bilen nå :D
Her er det bare å bøye seg i støvet altså! :)

hgnubel
08/01/14, 22:30
Tøft! Jeg er kanskje litt for gammel til å helt se poenget med laveste posisjonen der, men det gjør da ikke noe :)

Spør kanskje fryktelig dumt nå, men er det slik at kompressoren til en viss grad vil kompensere om det oppstår en liten lekkasje?

Og rent praktisk, hvor lenge må den gå før du kan få bilen opp til kjørbar høyde når alt er kaldt og trykket er helt borte?

Martin.S
08/01/14, 22:30
Har satt teknisk suport på fil problematikken. Vi jobber på spreng.

Nå funker filmen:)

mrstfu
08/01/14, 22:30
No offence, men jeg syntes denne høyden var pen jeg:D

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/508.jpg

Martin.S
08/01/14, 22:34
Det fine da er at jeg kan kjøre med den sånn for deg og slippe den ned i bøllehøyde når du ikke ser på:p

Eternal Custom
08/01/14, 22:35
Detta ser jo knallbra ut :-) greit å kunne bytte tilbake til originale dempere å. Det toget har gått for min del hvertfall :-) hehe :-)
Stå på videre :-)

Øyvind G
08/01/14, 22:36
Flott update dette. Finner vi ut av hvorfor den er såpass hard som den er foran, så er vi i mål. :)
Ser frem til å begynne å koble opp. :D


Jeg får ikke sett filmen :/

Er på saken. ;)

Christian
08/01/14, 22:37
Den må ned foran!

Øyvind G
08/01/14, 22:37
Detta ser jo knallbra ut :-) greit å kunne bytte tilbake til originale dempere å. Det toget har gått for min del hvertfall :-) hehe :-)
Stå på videre :-)

Greit å ga muligheten til å reversere det ja. Toget ditt har gått flere ganger. :p

Eternal Custom
08/01/14, 22:41
Frøktelig mange ganger au ;-)
Men er jo litt forskjellig type bygg og kan man si ;-)
Men air ride er å blir fett :-)

Øyvind G
08/01/14, 22:41
Den må ned foran!

Der er jeg uenig pga. da er ikke bilen rett lenger da den blir lavere foran iforhold til bak (målt på kanalen). Hver sin smak da. :)

mrstfu
08/01/14, 22:41
Det fine da er at jeg kan kjøre med den sånn for deg og slippe den ned i bøllehøyde når du ikke ser på:p

Hah, høres bra ut:D

Vil dog si meg enig med Christian, den må ned foran. Evt opp bak. Fordi hjulbuene er så mye høyere foran enn bak, ser den bare rævtung ut når man legger kanalen flatt... gjelder alle P80, egentlig.

ovlov86
08/01/14, 22:41
Kjørehøyda var pen. Bra jobba det her! :) Skal si rusten har spist greit på bakluka di! :D

Martin.S
08/01/14, 22:42
Den må ned foran!

Om noe skal pirkes på så må det var noe millimeter til forran ja. Bildene ble tatt før siste mod av demperbena. Så vi fikk 5mm til. Er ikke en umulighet å få til litt til. Men nå er den rett og da er jeg egentlig fornøyd.

Vi få se ann litt;)

Martin.S
08/01/14, 22:46
Hah, høres bra ut:D

Vil dog si meg enig med Christian, den må ned foran. Evt opp bak. Fordi hjulbuene er så mye høyere foran enn bak, ser den bare rævtung ut når man legger kanalen flatt... gjelder alle P80, egentlig.

Opp bak er utelukket iallefall;) Og det er på en måte sånn bilen er bygd som du selv sier. Og er det jo i grunn sånn jeg vil ha det. Men som jeg skriver det finnes muligheter for små justeringer ennå.



Kjørehøyda var pen. Bra jobba det her! :) Skal si rusten har spist greit på bakluka di! :D

Den bakluka har fått det ja hehe. Må diskutere litt med lakkern om dette er noe å reparere eller om jeg skal skaffe en ny.

Øyvind G
08/01/14, 23:05
Filmlinken fungerer nå. ;)
Klikk på det blå ordet film i bunn av updaten til Martin på forrige side.

The Sven
08/01/14, 23:34
Filmlinken fungerer nå. ;)
Klikk på det blå ordet film i bunn av updaten til Martin på forrige side.

Tror det må jobbes litt med den linken ;)

Marius Skau
08/01/14, 23:40
Funker fint hos meg :D

ovlov86
09/01/14, 00:37
Her og. Men funka ikke på telefonen.

Kjetil Krømcke
09/01/14, 00:59
Filmen virka her også, rått prosjekt forresten, men skal bakskjermene noe ut? ser ut som skjermen gnager på dekket.

Martin.S
09/01/14, 07:27
Skal ikke gjøre noe med skjermene nei. De skal beholdes orginale, så prosessen skal kunne reverseres med volans felgene og orginal fjærer. Den ligger bare på dekka når den er sluppet helt ned. For å få en tight passform. Det er hele vitsen.

Loggy
09/01/14, 08:23
Kan den kjøres på nederste nivå?
Tenker ikke Tour de Grusvei, men f.eks flyttes på flatt underlag?

oar83
09/01/14, 09:12
Ser og høyres ikkje slik ut med dei hjula... :)

Stilig prosjekt dette!

volvobrage
09/01/14, 11:26
Flott arbeid Martin!Nydeleg sveising!:D Kjekt og sjå så fine Mig sveisar, hos mange ender det ofte opp i klatting:p
T stykka og var jo nydelege, genialt og lage dei slik

Daniel V
09/01/14, 11:33
Sånn går det når man er sveiser :)

henrik940
09/01/14, 15:44
Tøft som bare det :D

Hvor lang tid bruker den fra topp til bunn, og bunn til topp?

Hassel
09/01/14, 19:28
Helt rått :) Akkuratt sånn man skal se det!
Liker at kanalen ligger rett :) Ser best ut det, ikke rånete :p
Men fy fader og det knirka i bakstillinga :p

Martin.S
09/01/14, 21:53
Kan den kjøres på nederste nivå?
Tenker ikke Tour de Grusvei, men f.eks flyttes på flatt underlag?

Nei det går ikke. Hviler på dekka bak når den er helt nede. Men skal ikke løftes mye før det er et hår klaring.


Flott arbeid Martin!Nydeleg sveising!:D Kjekt og sjå så fine Mig sveisar, hos mange ender det ofte opp i klatting:p
T stykka og var jo nydelege, genialt og lage dei slik

Takk takk:)


Tøft som bare det :D

Hvor lang tid bruker den fra topp til bunn, og bunn til topp?

Tja si det, hehe. Har ikke tatt tiden på det. Det er jo som i filmen da. Men når alt er koblet vil jeg tro den blir en god del raskere. Nå fyller jeg bare igjennom en dekkventil og det er ikke store gjennomstrømningen i den.


Helt rått :) Akkuratt sånn man skal se det!
Liker at kanalen ligger rett :) Ser best ut det, ikke rånete :p
Men fy fader og det knirka i bakstillinga :p

Takk:)

Det er ikke bakstillinga som knirker, det er dekket som blir klemt i hjulbua:p

Eternal Custom
09/01/14, 21:57
Ikke for å lage styr Martin, men jeg tror du burde gjøre slik at den ikke hviler på gummi'n. Men bare en snau mm over.. Med tanke på lakk osv.. Selv om den kun er borti når den står stille på laveste nivå.
Har sett noen tilfeller der det ikke har vært så heldig.. Men bare ett tips :-)

Martin.S
09/01/14, 22:02
Ikke for å lage styr Martin, men jeg tror du burde gjøre slik at den ikke hviler på gummi'n. Men bare en snau mm over.. Med tanke på lakk osv.. Selv om den kun er borti når den står stille på laveste nivå.
Har sett noen tilfeller der det ikke har vært så heldig.. Men bare ett tips :-)

Skal se på det. Er fader ikke bare bare å få plass til en stopper heller.

Eternal Custom
09/01/14, 22:06
I know ;-) sliter med det samme sjæl :-)
Men trur du burde gjøre det. Sånn at det ser ut som den hviler på gummi'n, men en liten mm over :-)
Det fixer du glatt vøtt ;-)

Håkon åttefemti
09/01/14, 22:14
Skamrått !! :)

Martin.S
09/01/14, 22:23
I know ;-) sliter med det samme sjæl :-)
Men trur du burde gjøre det. Sånn at det ser ut som den hviler på gummi'n, men en liten mm over :-)
Det fixer du glatt vøtt ;-)

Men er det bart metall som kan ruste du tenker på? Eller faren ved at det kan skje noe med systemet og bilen dropper i fart?

Eternal Custom
09/01/14, 23:01
Kan vel ikke skje så mye med systemet. Så sant det ikke ligger å gnisser no sted, men det gjør det jo ikke.
Så er vel det at det kan ruste ja. Det blir jo bittelitt bevegelse i den bua når du slepper'n nedpå. Og hvis det ligger litt grus eller no på kanten da så blir det jo skade. Og da vil det jo ruste etterhvert.
Men er ikke stor klaring som skal til da:-)
Kan jo være at det går helt fint også, men jeg personlig hadde nok ikke gambla på det. Hadde heller tatt litt forhåndsregler :-)
En liten gummistopper ett lurt sted hadde nok ikke vært dumt tror jeg da.

Øyvind G
09/01/14, 23:06
Kan vel ikke skje så mye med systemet. Så sant det ikke ligger å gnisser no sted, men det gjør det jo ikke.
Så er vel det at det kan ruste ja. Det blir jo bittelitt bevegelse i den bua når du slepper'n nedpå. Og hvis det ligger litt grus eller no på kanten da så blir det jo skade. Og da vil det jo ruste etterhvert.
Men er ikke stor klaring som skal til da:-)
Kan jo være at det går helt fint også, men jeg personlig hadde nok ikke gambla på det. Hadde heller tatt litt forhåndsregler :-)
En liten gummistopper ett lurt sted hadde nok ikke vært dumt tror jeg da.

Da kan vi jo bare programere den litt høyere da. :)
Hvis det er en liten lekkasje så vil den jo dette helt ned, men da blir det jo ikke like ofte. Vi satser på å få et 100% tett system, men jeg som har jobbet med litt trykkluft vet at dette ikke alltid lar seg gjøre så lett når det er snakk om at bilen til tilder står over lengere tid (vinterlagring).

The Sven
10/01/14, 00:46
Stopper kan du jo ha både i belgen, rundt demperen eller bare en gummikloss mot bærebru etc, bare en tankerekke fra min side. Vet ikke hva som er enklest.

Eternal Custom
10/01/14, 06:50
Kan nok være en liten utfordring å få det 100% tett, men det skal jo la deg gjøre :-)
Kjedelig og farlig hvis den mister trykk under kjøring. Men du kan jo detta med trykk, så det blir nok ikke no problem :-)

Per Turbo
10/01/14, 15:35
Oij oij! Hur grymt som hälst! :D

Kult prosjekt dette pjokken ;)

Martin.S
10/01/14, 18:02
Oij oij! Hur grymt som hälst! :D

Kult prosjekt dette pjokken ;)

Hehe har ikke oppdatert der inne på lang tid. Er ikke den helt store pågangen.

Per Turbo
12/01/14, 17:21
Nei de er ikke så vasse på å svare der inne, men mange som leser enn som skriver.
Svenskene er litt sære sånn sett hehe..


Men flaks for meg som kan følge med her og da ;)

J-A-E
06/02/14, 20:54
åssen går det her da ??

Martin.S
06/02/14, 22:06
Det går en anelse sakte om dagen. Har vært opptatt med litt annet som også trenger oppmerksomhet også har jeg reist litt med jobben. Men plutselig skjer det noe igjen:)

André
19/03/14, 17:03
Skjer det noe mer her eller?? ;);)

volvobrage
19/03/14, 18:31
Det lurer eg og på!

Martin.S
19/03/14, 20:33
Ja da, noe har skjedd. Men har dårlig med bilder av det. Har styre med så mye andre ting på verkstedet og jobber nesten døgnet rundt så blir ikke den helt store pågangen jeg skulle ønske.

Så må ta i igjen nå, nærmer seg jo våren.

andersg
19/03/14, 21:46
Fått laga fester til tanken og luft er klart da, bare ledninger til styringa igjen, så kan den gjøres klar til lakk :)

volvobrage
19/03/14, 21:50
Blir det lakkering så den er klar til i sommar?

Martin.S
19/03/14, 22:03
Blir det lakkering så den er klar til i sommar?

Ja er nødt til å få noe ny maling på den, for at det skal bli noe greier på.

Christian
19/03/14, 22:34
Martin og jeg har vært travelt opptatt med andre ting..

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1982043_1401729466762428_1518761942_n.jpg

vangsfreaken
19/03/14, 22:49
jaså, opptatt med å leke i sandkassa? :p

Christian
19/03/14, 22:52
Jada, vi brukte tre dager på å flytte masse. :D

Øyvind G
20/03/14, 00:31
Jeg ser dere har fått bruk for Partner'en (motorsagen min). :D

Meget ryddig arbeid dere har gjort. Var en tur å så på Mandagen før grusen kom. Hvor gjorde dere av all jorden? Jevnet dere den ut eller fikk dere hjelp av "naboen"?
Synd jeg ikke fikk hvert med på hele jobben.


Nå er det faktisk mulig å kjøre biler ut og inn av verkstedet da. Det er jo bra for deg og det Christian. ;)

Christian
20/03/14, 00:48
Ja den saga var jo mye i bruk, var jo skvær tom for bensin, fikk såvidt sagt over et par kubber før den ga seg. :p
Skuffa bare alt ned skråningen, og banka det flatt og "pent" etterpå. Blei meget bra egentlig.

Fikk hjelp med grusen ja, ihvertfall første laget med grov pukk, men det er et lass til med finere grus som jeg tror martin har dratt utover.

andersg
20/03/14, 16:31
Har lagt duk og grov pukk, den fine grusen kom i går kveld :) Da er innkjørselen ferdig, bare en jævla rakejobb igjen med det siste gruslaget. Er 100kvm flate...

Martin.S
26/03/14, 18:38
I går var vi igang noen timer på R`en igjen. Fått på plass tanken med brakettene og festemekasnismen jeg har laget. Begynt på el-delen, plassering av komponenter og oppkobling.
Ser meget bra ut så langt, tror nesten den lader luft selv neste gang. :)

ovlov86
26/03/14, 21:04
Pikktjørs!

volvobrage
26/03/14, 21:13
I går var vi igang noen timer på R`en igjen. Fått på plass tanken med brakettene og festemekasnismen jeg har laget. Begynt på el-delen, plassering av komponenter og oppkobling.
Ser meget bra ut så langt, tror nesten den lader luft selv neste gang. :)
Spennande, gleder meg til bilder:)
Sugen på luft på amazonen min ein gang i framtida så er gøy og føle med her, du har gode og flotte løysningar på ting:)

Martin.S
26/03/14, 21:18
Hadde ikke med meg fotoapparatet i går, men skal dra innom å ta litt bilder. Kommer litt helhetsbilder når alt er koblet opp.

Øyvind G
03/04/14, 15:56
Teaser! ;)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/124.jpg (http://i825.photobucket.com/albums/zz172/ogantenbein/Mobilbilder/Filmklipp/20140401_231217.mp4)
(Dette er et filmklipp)

ellingsøyern
03/04/14, 16:18
linken fungerer ikke her:/

sverre2210
03/04/14, 16:19
Gromt ☺☺ blir spennende å se den ferdig :)

Anders Dybvadsskog
03/04/14, 16:20
Tøft:)

Øyvind G
03/04/14, 16:24
linken fungerer ikke her:/

Det gjør den her. Klikket du på bildet?

volvobrage
03/04/14, 19:00
Rått!!:D Venter spent på bilder:)

Bassan
04/04/14, 06:42
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/185.jpg

gl740turbo
04/04/14, 07:42
Dette var kult :) Bare å pøse på med bilder nå :)

Christian
04/04/14, 08:04
Bruk youtube!

ovlov86
04/04/14, 09:42
Håhåh, dritkult. :D

andersg
05/04/14, 15:06
https://www.youtube.com/watch?v=snJSNK9IVBo

andersg
05/04/14, 16:08
Her har du klippet med tankmåleren type defekt, Martin.

https://www.youtube.com/watch?v=wJUHDsKjAw4

volvobrage
05/04/14, 16:09
Får opp av videoane er privat, får ikkje sett dei:(

andersg
05/04/14, 19:32
Fixed!

andersg
11/04/14, 13:21
Første prøveturen, meget vellykka! Nydelig å kjøre og eksosen låt snadder.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/760.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/Mobile%20Uploads/20140403_223239_zpsjecmyxcl.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/761.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/Mobile%20Uploads/20140403_181822_zpsnxchyxbl.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/762.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/Mobile%20Uploads/20140403_181759_zpszs57m2ef.jpg.html)

The Sven
11/04/14, 13:28
Bare få senka den nå, så blir dette meget bra :)

volvobrage
16/04/14, 09:08
Ser veldig bra ut!:D Gleder meg til og sjå den med ny lakk:)Litt detalje bilder av luftsystemet baki?:)

Martin.S
16/04/14, 09:18
Fikk kobla opp siste rest i går, så nå er alt som det skal være. Skal få tatt litt bilder nå. Mulig det blir en prøve tur til auto-slalom til helga.

andersg
21/04/14, 10:57
Skal legge ut bildene fra Gardemoen etterpå :)
I går lå det en ny hvit A4 bak meg i Tønsberg, med stickerbomb-grusomheter her og der og svært Airlift-klistremerke på siden av frontruta. Dreiv med litt hev/senk-action på rødt lys. Hvorfor var ikke du der? ;)

andersg
22/04/14, 22:37
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1597.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/Mobile%20Uploads/20140419_140418_zps6ihs4vko.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1598.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/Mobile%20Uploads/20140419_140411_zps9l3napqk.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1599.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/Mobile%20Uploads/20140419_140353_zpsopefxfgl.jpg.html)

Martin.S
22/04/14, 22:45
Tok en del bilder av det meste i stad, skal legge det ut imorgen.

I dag fikk vi bygd om forran ennå en gang. Så nå kom den de siste 20 millimetrene ned, ble strøkent.

Voldsomt knudrete bilder anders:P

andersg
23/04/14, 09:08
Photobucket mobil-edition takler ikke råtasskameraet på Samsungen...

Lars R
23/04/14, 15:44
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1597.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/Mobile%20Uploads/20140419_140418_zps6ihs4vko.jpg.html)

luftfilter smelta inn i grillen eller? :p

mrstfu
24/04/14, 08:23
luftfilter smelta inn i grillen eller? :p

Sterk motor krever mye luft, vett. Grillen ble vel rett og slett sugd inn.

elephant
09/05/14, 23:51
Faen å bølle kjerra di er!
Ække vits å være gjerrig på bildene. :D

Christian
09/05/14, 23:54
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1969394_1417454731856568_5969966508627937422_n.jpg

Hassel
10/05/14, 12:09
Fått den lavere nå ja ;) Gjorde seg veldig det :)

Martin.S
11/05/14, 17:41
Da kommer endelig litt bilder av ferdig installasjon.

Starter med ny rollo som jeg fikk tak i til bilen. Den gamle var ødelagt:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/651.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7151Custom_zps01635856.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/652.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7153Custom_zpsae28943c.jpg.html)

Deretter litt bilder av tank og tankfester. Finnes mye kjipe varianter av fester å få kjøpt, er også mange enkle måter å feste tanken på. Men jeg laget to "vugger" som tanken ligger i av tynnplater og festet tanken med skinnbelter. Beltene er kjøpt på dressmann og klippt til riktig lengde:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/653.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7156Custom_zps30f15dbb.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/654.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7161Custom_zps79ac202e.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/655.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7162Custom_zps7d3cdf67.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/656.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7163Custom_zps17e6e986.jpg.html)

Så litt bilder av leamikken:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/657.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7166Custom_zps5ead972f.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/658.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7164Custom_zps8527b67b.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/659.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7165Custom_zps87c3ad03.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/660.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7170Custom_zpsdba932d7.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/661.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7169Custom_zpsf8ce4019.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/662.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7168Custom_zps91c040b7.jpg.html)

Målerne ble plassert i hanskerommet, så lagde en enkel holder til de i alu. I samme finish som tanken:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/663.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7171Custom_zps2325b105.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/664.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7174Custom_zps9f418716.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/665.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7172Custom_zps5fc7d111.jpg.html)

Til slutt kontrollen:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/666.jpg (http://s1298.photobucket.com/user/MartinBS/media/Air%20ride/IMG_7176Custom_zpsf5ab6014.jpg.html)

Har ikke noen nye bilder nå som jeg har fått den enda lavere. Men det skal jeg få tatt når nye camberbolter forran kommer:)

Lars R
11/05/14, 18:23
Helrått!!:D tørr jeg spørre hvor mye totalen kom på av kronasjer for dette?:p

Martin.S
11/05/14, 18:32
Helrått!!:D tørr jeg spørre hvor mye totalen kom på av kronasjer for dette?:p

Har ikke helt oversikten lenger. Har også lyst til å kjøpe helt andre demperben forran etterhvert. Så da runder vi 20 med god margin.

henrik940
11/05/14, 18:43
Lækkert! Neste er vel mottaker på remoten, så du kan styre bilen via tlf ;)

Martin.S
11/05/14, 20:23
Felgene skal snart på lakk også. Lurer veldig på om jeg skal gå for en litt annen farge på de.

Enten litt lysere eller mørkere?

ovlov86
11/05/14, 20:28
Ville gått for mørkere. :)

Martin.S
11/05/14, 20:29
Ville gått for mørkere. :)

Ja er usikker selv. Da spørs det hvor mye mørkere. Er redd felgene skal se små ut om de blir for mørke.

ovlov86
11/05/14, 20:32
Ja er usikker selv. Da spørs det hvor mye mørkere. Er redd felgene skal se små ut om de blir for mørke.

Ja, må ikke bli altfor mørke. Kanskje bare en mørkere gråfarge.

andersg
11/05/14, 20:41
Få tak i noen bra forskjermer nå, så du kan få lakka bilen :) Du kan jo rocke looken i år, og bytte farge på felga til vinteren igjen?

Martin.S
11/05/14, 20:45
Få tak i noen bra forskjermer nå, så du kan få lakka bilen :) Du kan jo rocke looken i år, og bytte farge på felga til vinteren igjen?

Godt poeng det. Vil jo holde på litt i alle ender samtidig.

ovlov86
11/05/14, 20:54
Kjør uten framskjermer, så kan du senke enda mer! :p

Scania143
11/05/14, 21:17
Helt rått! Skulle vært luftfjæring på alle 850!

Hvordan har du/skal du få løst det med å få mere camber foran?

Skulle vært noen mm camber foran, Slik som bak.

Martin.S
11/05/14, 21:27
Helt rått! Skulle vært luftfjæring på alle 850!

Hvordan har du/skal du få løst det med å få mere camber foran?

Skulle vært noen mm camber foran, Slik som bak.

Har bestilt camberbolter på ebay som gjør det mulig å forrandre vinkel på nav i forhold til fjærben. Disse skal gi -3 - +3 grader camber.

Blir mer og mer negativ camber etterhvert som jeg senker den, ser ikke så ille ut i kjøre høyde. Så håper det gjør susen.

volvobrage
12/05/14, 11:40
Herlig!:D Fantastisk fin innstallasjon i bagasjerommet, liker at du ikkje har alt framme i det opne:)
Kul ide med beltene for og feste tanken:p

Korleis er bilen og kjøre med luftfjøringa?:)Har du testa den hardt?

Martin.S
12/05/14, 16:29
Herlig!:D Fantastisk fin innstallasjon i bagasjerommet, liker at du ikkje har alt framme i det opne:)
Kul ide med beltene for og feste tanken:p

Korleis er bilen og kjøre med luftfjøringa?:)Har du testa den hardt?

Takk takk.

Ja har da fått testa den. Er helt fint å kjøre med. Selvfølgelig litt stutt, men har fått noen test turer.

Øyvind G
12/05/14, 20:17
Jeg har et deksel og en bryter til deg. :)

Martin.S
12/05/14, 21:38
Jeg har et deksel og en bryter til deg. :)

Det blir deilig:)

ellingsøyern
03/07/14, 23:39
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10494865_10152716673273814_5825569670296257823_n.j pg

regner nesten med du har sett den, men den dukka opp på en FB-side..

Laloba
04/07/14, 15:34
Flott arbeid lagt ned her, blei stilig dette.

ovlov86
04/07/14, 17:45
Noe på gang med karossen da? :)

Per Turbo
16/08/14, 11:22
Dette er så deilig atte fy... :D
Digger det dere gjør med disse bilene deres nerri der ;)

Martin.S
29/08/14, 17:06
Vurderer å selge bilen nå desverre. Har ikke samme gløden for den lenger, og jeg har ikke like god tid lenger. Mye planer å prosjekter hjemme og en jobb som tar mye av tiden min.

For at denne skal bli ferdig bør deler av bilen lakkes eller aller best, hele. Luftfjæringa er helt ferdig å blitt testet på diverse turer og treff. Innvendig er bilen blitt meget bra og under er den fin nå.

Selges med så og si ubrukt sett Volans felger for de som vil gjøre den original igjen. Det er ikke noe problem, bare å bytte fjærer. Bygd smart og enkelt med tanke på EU-kontroll. Følger også med diverse nye deler jeg hadde kjøpt i sammenheng med lakkering, som lister, skvettlapper nye innerskjermer osv.

Selges for selvkost da den ikke er nylakket. Hadde tenkt meg mye mer for den.

Sjekker litt interesse her og tenker meg litt om før den eventuelt går på finn. Selv om erfaringene sier det er et tungsolgt forum.

mrstfu
29/08/14, 17:21
Leit å høre, Martin.. med lufta har du jo gjort den veldig personlig. Og bare for å spekulere: Ettersom den ikke er original mtp skjermer og understellet, klarer jeg ikke unngå tanken på at det blir vanskelig å selge den i utgangspunktet. Ser vel helst at du beholder den og gjør den helt ferdig, men det er vel ingen her på forumet som helst ser at en bil går til noen utenfor forumet.

Lykke til:D

Martin.S
29/08/14, 18:43
Leit å høre, Martin.. med lufta har du jo gjort den veldig personlig. Og bare for å spekulere: Ettersom den ikke er original mtp skjermer og understellet, klarer jeg ikke unngå tanken på at det blir vanskelig å selge den i utgangspunktet. Ser vel helst at du beholder den og gjør den helt ferdig, men det er vel ingen her på forumet som helst ser at en bil går til noen utenfor forumet.

Lykke til:D

Vil ikke si det er noe problem å gjøre den original igjen. Bak er den bare valset, klart det er vanskelig å gjøre om, men livet er vel bedre uten kant uansett? Foran er kanten kuttet halvveis vekk (hvem gjør ikke det i disse dager?) og de kan byttes ut.

Det originale understellet kan bare monteres igjen, alt passer like fint ennå. Er en ettermiddagsjobb å fjerne luftslanger da, men. Håper en som eventuelt vil ha den fortsetter å bruke den på luft.

mrstfu
29/08/14, 18:46
Hvor mye vil du i tilfelle ha for den? Savner egentlig FWD litt, hadde jeg kommet over en gullgruve kunne jeg vært interessert.

Martin.S
29/08/14, 18:50
Hvor mye vil du i tilfelle ha for den? Savner egentlig FWD litt, hadde jeg kommet over en gullgruve kunne jeg vært interessert.

Det kommer ann på hvor mye du vil gi det;)

Vi kan snakke finans på PM om det skulle være av interesse.

mrstfu
29/08/14, 18:58
Starter på en femhundrelapp?:D

Nei, som sagt er det aktuelt om jeg plutselig skulle bli sittende på en grei sum. Selv om en stor del av familien begynner å blk gamle, er det både ett og to ledd, samt litt gjeld, mellom meg og penga:D

Men om du har en indikasjon på hva ønsket sum er, send meg gjerne en PM. Hender jeg kommer over folk som er interessert i en entusiastbil.

Martin.S
29/08/14, 19:02
Det er nok litt lite.

Og jeg tror den er solgt før noen av besteforeldra dine legger på røret.

Hadde tenkt meg rundt 85 000 for den sånn den står nå, da taper jeg litt, men ikke mer enn at jeg får sove om natta. Og er selvfølgelig åpen for fornuftige bud både over og under summen jeg ønsker.

mrstfu
29/08/14, 19:16
Tar med meg den videre, hender jeg møter både bekjente og kunder på jobben som er over snittet Volvointeresserte.

Daniel V
29/08/14, 23:43
Blir spennende å se hvordan responsen blir. Bilen er rå og unik, det eneste som er synd er at skaren av de som er interessert er nok smågutta med altfor lite penger, og som hvis de først skal ha en såpass dyr 850 kjøper en som er bra å både lakk og plåt. Snakker av erfaring der. 850-markedet for de litt dyre og spesielle bilene er ikke spesielt livlig om dagen. Snakker av erfaring der. :p Min var jo ikke akkurat lettsolgt den heller, enda det var jo en ferdig bil med alt utstyr bortsett fra Ferrarihjulene og luftfjæringen. :p

Kjedelig at det er sånn egentlig... 850 er blitt den nye 240, som er på vei ned mot bunnen før den kan begynne å stige litt igjen :)

Martin.S
30/08/14, 17:04
Vi får se;)

Hassel
30/08/14, 17:36
Blir spennende å se hvordan responsen blir. Bilen er rå og unik, det eneste som er synd er at skaren av de som er interessert er nok smågutta med altfor lite penger, og som hvis de først skal ha en såpass dyr 850 kjøper en som er bra å både lakk og plåt. Snakker av erfaring der. 850-markedet for de litt dyre og spesielle bilene er ikke spesielt livlig om dagen. Snakker av erfaring der. :p Min var jo ikke akkurat lettsolgt den heller, enda det var jo en ferdig bil med alt utstyr bortsett fra Ferrarihjulene og luftfjæringen. :p

Kjedelig at det er sånn egentlig... 850 er blitt den nye 240, som er på vei ned mot bunnen før den kan begynne å stige litt igjen :)

Men så er jo felga og understellet det som gjør denna unik og noe mer spennende enn din vil nå jeg påstå :)

Marius
30/08/14, 17:41
Men så er jo felga og understellet det som gjør denna unik og noe mer spennende enn din vil nå jeg påstå :)

ikke minst at det er en t5R

SkjenneM
30/08/14, 18:13
Nei en R! Er faktisk forskjell :)

Marius
30/08/14, 18:24
Nei en R! Er faktisk forskjell :)

litt mindre skjelden med andre ord :p

volvobrage
30/08/14, 18:43
Blir det nytt prosjekt?Isåfall ka?:)

Marius
30/08/14, 18:51
Blir det nytt prosjekt?Isåfall ka?:)

Martin har blitt bitt av 4x4 basillen Brage... skjønner han godt faktisk.

Hassel
30/08/14, 19:31
Martin har blitt bitt av 4x4 basillen Brage... skjønner han godt faktisk.

Var med idag! Utrolig mye morro selv uten av det går fremover :D

Martin.S
30/08/14, 19:57
Blir det nytt prosjekt?Isåfall ka?:)

Har noen tanker. Skal ha en annen volvo ja. Må ha noe å dra på treff med.

4x4 kjøringa er bare en hobby ved siden. Det er DRIT festlig, men slutter ikke med gammel volvo.

turb00le
30/08/14, 20:07
Ss242 har en veldig bra 965 til salgs...

Sendt fra en talatut

volvobrage
30/08/14, 20:12
Har noen tanker. Skal ha en annen volvo ja. Må ha noe å dra på treff med.

4x4 kjøringa er bare en hobby ved siden. Det er DRIT festlig, men slutter ikke med gammel volvo.

Høyrest veldig bra ut!:D

Øyvind G
30/08/14, 20:19
Nå er det ikke lenge til at Anders kan si "hva var det jeg sa".

Daniel V
30/08/14, 23:05
Men så er jo felga og understellet det som gjør denna unik og noe mer spennende enn din vil nå jeg påstå :)
Hva som en anser som spennende varierer jo fra kjøper til kjøper :) mitt poeng er bare at dyre 850er er tungsolgte. :) Martin vil sikkert få solgt den til det han vil hvis han bare venter på rett kjøper :) Det er jo en unik bil :) Det nytter ikke å sammenlikne den med den jeg hadde, for de var bygget i vidt forskjellig stil. :)

volvobrage
21/01/15, 13:07
Koffor selger du felgane?Planar om noken nye gromme?:)

Martin.S
21/01/15, 16:57
Planen nå er å lakke den og da blir den orginal. Kommer til å fjerne luft understellet og heller bare montere et moderat godkjent senkesett. Da frister bilen en større kjøpegruppe om jeg skal prøve å selge den igjen. Til nå har det bare vært useriøse folk og bytte forslag.

Prisen blir selvfølgelig en helt annen når den blir strøken.

volvobrage
21/01/15, 17:13
Planen nå er å lakke den og da blir den orginal. Kommer til å fjerne luft understellet og heller bare montere et moderat godkjent senkesett. Da frister bilen en større kjøpegruppe om jeg skal prøve å selge den igjen. Til nå har det bare vært useriøse folk og bytte forslag.

Prisen blir selvfølgelig en helt annen når den blir strøken.

Okei, så det er fastsatt at det blir salg?Då skjønner eg:)

Martin.S
21/01/15, 19:08
Nei får se om det blir noe lakk i første omgang. Da kan det være at jeg beholder den en stund eller selger. Hvem vet, tar det som det kommer.

Daniel V
21/01/15, 19:35
Du kommer til å beholde den når du får den lakka :D Da blir det jo en riktig flott, staselig og sjelden bil! :)

andersg
25/01/15, 12:18
Luftfjæring og felger ble solgt i går så... :)

sekse
25/01/15, 19:13
Da blir det lakk! :D For en bil dette blir da!

andersg
04/02/15, 12:05
Solgt?

Øyvind G
13/03/15, 17:27
Sitter å ser igjennom tråden nå og jeg må si det er litt synd den ble solgt. Får satse på at du finner en annen bil å pusle med. :)