PDA

Vis full versjon : B230A lav tomgang (500omdr), død tomgangsskrue



Aalsen
01/09/13, 16:48
Bytta til A gasser. Egentlig i mål, men tomgangen holder seg på den nest nederste streken uansett hva jeg gjør. Først gikk den ikke på tomgang, men skrudde inn CO skruen, så litt frem og tilbake til tomgangen ble stabil.
Tomgangsskruen på innsuget gjør ingenting. Det skjer ikke noe om jeg skrur den helt inn, eller helt ut.

Noen som vet hva årsaken kan være?



Kjørte 5,3mil langkjøring. Bruker 1,05 på mila. Er vel noe man må regne med på en gammal a-gasser..

Aalsen
03/09/13, 19:18
Hvis noen lurer, bytta plugger, bensinfilter, luftfilter og oljefilter (samt olje på motor, gir og diff) før jeg bytta gasseren. Har også bytta membran i a-gasseren.

Aalsen
04/09/13, 16:47
Ingen som vet hvorfor ikke tomgangsskruen påvirker tomgangen? Kommer det ikke luft gjennom der?

Batland
04/09/13, 17:03
Hvis man feilmonterer den svarte platen mellom forgasser og innsug, da får man det resultatet som du beskriver her.

Aalsen
05/09/13, 00:45
Hvis man feilmonterer den svarte platen mellom forgasser og innsug, da får man det resultatet som du beskriver her.

Aha. Jeg trudde det bare gikk an å skru på den platen én vei.. De to rørene som stikker ut av platen, skal de stikke opp eller til siden? Jeg ser på bilder at noen har de rørene mot torpedoveggen, mens andre har de rett opp?

Aalsen
05/09/13, 01:43
Jeg skrudde av luftfilterslangen og platen og startet motoren. Fremdeles ingen reaksjon når jeg vrir på tomgangsskrua.

Det er tre høl inn til forgasseren (ved siden av hovedhølet)
http://bloggfiler.no/aalsen.blogg.no/images/558445-12-1378341238885.jpg
Noen som vet hva disse tre hølene er til?

Hvis jeg legger tommelen over hølet til høyre mens motoren går, stopper den.


Hølet til høyre har gang til varmstartventilen, men den er da stengt når motoren går, og åpner seg når motoren er av for å slippe ut oljedamp o.l. De andre hølene ender i luftfilterslangen.
http://bloggfiler.no/aalsen.blogg.no/images/558445-12-1378341255768.jpg

Jeg skjønner ingenting. Noen ideer?