PDA

Vis full versjon : B230Fk står fast



longnose
31/08/13, 22:44
Hallo, har en B230FK som jeg har hatt fra hverandre og bytta veiv og råde lager. Målte veiva med micrometer og sånn som jeg husker det så så det greit ut... Så satt i orginal lager. Dette gjorde jeg får et halvt års tid siden. Å når jeg satt motoren sammen så sveiv den rundt. Etter å ha satt motoren i bilen så skulle jeg stille inn motoren til 0 grader så merka jeg at den sto helt fast... Hadde ute motoren å løsna på "rammen" til veiva å etter å ha løsna nr 1 og 2 så løsna motoren. satt så inn motoren i bilen igjen. Åsså skulle jeg starte den så klikka bare starteren å hadde samme problem igjen. Tenkte litt raskt å så for meg at med reimer å alt sånn så er det bare å renne den igang for å få gang på motoren, men den låste seg forsatt.. Har nå tatt ut motoren igjen å åpna den men klarer ikke finne noe feil... Tenkte om jeg hadde satt alle "rammene til veiv og råder 180 grader feil men med det sporet som nr 5 må nedi så er ikke dette mulig å sette feil...
er det noen som har noe som helst peiling på hva som kan være galt ? Takker veldig for svar!!

Tinnsoldaten
31/08/13, 22:49
Har ikke satt lagerskålene feil vei da? Husker en kompis presterte å gjøre det, var ikke mye villig til å snurre den motoren heller.

longnose
31/08/13, 22:57
lagerene har jo et spor i seg i det ene hjørne... så dette må jo treffe ? så tror ikke jeg har gjort feil der men ved ikke...

ClassicTurbo
01/09/13, 20:11
Lagerbukkene som står feil vei? Er ikke så mye som skal til.

longnose
01/09/13, 20:34
Ja trodde det var det som var feil.. men på bukk nr 5 så skal den i et spor så den kan man ikke sette feil vei... Å regner med at alle tallene på bukkene skal stå samme vei ? så er så å si sikker på at de står riktig...

R.G
01/09/13, 20:48
er det ikke sånn hake på dissa lagerea som skal i kløvspor? i enden på baksida av lageret?

mins det var det på min

ClassicTurbo
01/09/13, 23:33
Kansje dumt spørsmål, men mye rare folk. Regner med du har brukt moment når du dro de til igjen

longnose
02/09/13, 12:27
hehe ja har det, men skjønner å du mener ;) men virker som om det er lagerene som er feil... siden bukkene kan man egentlig ikke sette feil vei ?

Berg Performance
06/09/13, 21:33
hehe ja har det, men skjønner å du mener ;) men virker som om det er lagerene som er feil... siden bukkene kan man egentlig ikke sette feil vei ?

Du har målt klaringene med plastigauge og oljet inn flatene før montering ?:confused: Som regel en liten brukerfeil når alt står i stein når man har skrudd sammen.. Skal bare ett lite gruskorn til før alt står fast, om resten ser rett ut..