PDA

Vis full versjon : Ekstralys XC70/V70

Aleks_
31/08/13, 16:25
Heisann

Sitter å leter etter gode løsninger for ekstralys til bilen.
Hva har folk her gått for, de som har ekstralys?
Kom gjerne med bilder! :)

Vurderer kanskje en LED-bar, for har såvidt sett en XC70 med dette, og det var ikke så ille.
Noen som kanskje har dette, eller eventuelt et bilde?

For ordens skyld, har sett gjennom denne http://forum.vccn.no/showthread.php?13532-Pene-løsninger-på-ekstralys-til-xc70&highlight=Ekstralys, men fant ikke noe hjelp i den.

Aleks_
05/09/13, 15:37
Snakket med Volvo idag angående montering av originalt ledningsnett til lysene, men gikk nesten i bakken når jeg fikk høre prisen. 7000,- kr skulle de ha, bare for å dra kablene frem og laste programvaren.

Noen her som har prøvd seg på noen andre løsninger for å få strøm frem til ekstralysene?

Hvordan blir det å prøve seg på "gamlemetoden" med å stjele strøm fra langlysene? Eventuelt lodde inn et rele, og ordne med styresteøm osv, pluss en bryter inne i bilen?

Tips? :)

autod
06/09/13, 16:00
Koble på gammel måten med rele. Har akkurat gjort det på min xc70 2010. Sparer litt penger på det

Morgis
12/09/13, 18:29
ligger relesokkel klar under hanskerommet, og tror også jeg så kontaktstykket lå der som man kobler kabelsatsen til ekstralysene på..
dette kan du isåfall gjøre enkelt selv.
Da gjenstår bryteren, mest sannsynlig har du et ledig lokk under klimapanelet i midtkonsollen. Der er det nok også en ledig kontakt.
Programmering koster som regel rundt 7-800kr.