PDA

Vis full versjon : Merkelig problem med 940`en. Den bare "dør ut"



pLetten
30/05/10, 11:50
Har hatt noen tilfeller med en litt merkelig greie på 940`en min. Da jeg kjøpte den i sept. i fjor var det satt inn automat av tidligere eiger noe jeg har kjørt med frem til nå.

Problemet er det, at i noen tilfeller, veldig ofte i motebakke men har også forekommet på flat mark, med lav hastighet og lite pådrag, så virker det som motoren bare dør ut, og det hjelper ikke å gi mer gass, men om jeg slipper opp og gir gass igjen, så får motoren turtall igjen.

Trodde først dette var automaten som tullet seg og gjerne la inn feil gir eller at converteren ikke var helt med på mitt lag. Men nå har jeg bygget bilen tilbake til manuell, og dette har forekommet to-tre ganger etter det også.

Noen som har vært ute for noe lignende og har et tips? Er ingen feilkoder registrert heller.

ChrML
30/05/10, 12:38
Kan være en slange som skviser seg sammen og struper motoren for luft? Kan også være en bensinpumpe som ikke er helt bra.

pLetten
30/05/10, 19:49
Pumpen skal være ok. ingen trykkslanger/rør som er dårlige heller.

Dalaræcing
31/05/10, 19:56
Er det Dump på den a? ett lite tips:)

pLetten
31/05/10, 22:06
orginalt luftfilter og orginal ventil på turboen. lurer på om det kan være spjeldhusføleren som tuller seg. for når det skjer, kan jeg gi mer gass uten at det skjer noe. men slipper jeg den og gir gass igjen er det ikke noe problem lengre.

ChrML
01/06/10, 05:22
Plugg den ut og se om det blir bedre. Da skal den bare jage litt på tomgang noen ganger og ikke drive på sånn. Så vet du hvor feilen eventuellt er.

pLetten
01/06/10, 14:43
Plugg den ut og se om det blir bedre. Da skal den bare jage litt på tomgang noen ganger og ikke drive på sånn. Så vet du hvor feilen eventuellt er.

Ja det er ett alternativ.. lurer fælt på hva det er for noe ivertfall.. utrolig irriterende for har en bratt bakke opp fra der foreldrene mine bor med grus første stykket.. slår aldri feil at den kutter der og når jeg slipper gassen og gir gass igjen så må jeg enten trigge den litt på clutchen som da resulterer i MASSIV steinsprut over alt og så må jeg rygge ned igjen og prøve på nytt ^^