PDA

Vis full versjon : Slange i motorrom B230fk



TBS
28/12/09, 15:07
Hvilken "funksjon" har slangen som går tvers over motorrommet? Den som er "kledd" med en skumgummi-lignende slange.. I den ene enden der den er koblet til slangen mellom lmm og turbo sitter det en kontakt. Er dette en slags ventil? Evt. funksjon på denne?

Slangen min har røket kutt av, og lurer på om dette kan være en årsak til mitt høye bensinforbruk....

jonass
28/12/09, 15:15
det er er slange fra veivhus ventilasjonen, du kan plugge uttaket fra turbo slangen slik at du ikke kjører med falskluft så skal det være greit

TBS
28/12/09, 15:23
det er er slange fra veivhus ventilasjonen, du kan plugge uttaket fra turbo slangen slik at du ikke kjører med falskluft så skal det være greit

Men den er jo koblet i en Y-kobling med en vacumslange fra innsuget ved veivhusventilasjonen. Og da vil den jo trekke falskluft der slangen skulle vært i Y-koblingen? Det suger i hvertfall i stussen der hvor slangen skal kobles på når bilen går på tomgang. Men ikke i stussen i slangen til turbo´n..

Har tenkt til å ordne med ny slange, så det er mest av nysgjerrighet at jeg lurer på hva den er til...

TurboHansen
28/12/09, 15:29
Sleng ut et bilde så er det lettere å se hva som er hva ;)

jonass
28/12/09, 15:30
ta og blokker den y-en. også lar du den tykke slangen bare gå i friluft også blokkerer du på suge siden av turboen.

slevjus
28/12/09, 15:45
Er det så lurt å la den gå i friluft? bure vell kansje være et filter på iallefall?

TBS
28/12/09, 15:57
Som sagt har jeg ikke tenkt til å plugge, men bytte til ny slange..

Har funnet ut at det som sitter med en kontakt på ved slangen til turbo´n er en varmer som skal hindre ispropper i ventilasjonen...

TeamBørnOut
28/12/09, 16:05
riktig :)

ChrML
29/12/09, 00:20
Veivhusventilasjonen bør med fordel få undertrykk. Det er ikke uten grunn at den originalt er plassert på sugesiden til turboen. Det er ikke bare for miljøets skyld sånn at gassene skal forbrennes. God ide å bare bytte slangen og la den være ;).

TBS
29/12/09, 00:26
Veivhusventilasjonen bør med fordel få undertrykk. Det er ikke uten grunn at den originalt er plassert på sugesiden til turboen. Det er ikke bare for miljøets skyld sånn at gassene skal forbrennes. God ide å bare bytte slangen og la den være ;).

Det tror jeg og:) Men lurer fortsatt på om det at den har vært ødelagt har noen påvirkning på motoren med tanke på forbruket. Tenker da på falskluft som den vil dra inn. Kan ikke skjønne annet enn at den må dra inn falskluft i slangen etter lmm...