PDA

Vis full versjon : Får ikke start på min b230a. Fiser ut av veivhusventilasjonen.



jabbajohn
29/08/13, 22:00
Hei, det har seg slik at jeg ikke får start på min b230a.
Tenningsrekkefølga er så vidt jeg vet riktig.
Den fiser ut av veivhusventilasjonen når jeg kjinner lenge nok og. Noen som har fjerneste ide om hva det kan være ?
Motoren har stått ute av bil og ikke vært startet siden Mai i år.(Stått tørt i garasje på en pall).

Lurer også på om noen kunne fortalt meg hva alle slangenipplene på A-gasser er til. Jeg vet hva som er bensin-nippelen og den til vakuumklokka på fordeleren.
Har også fjernet EGR-systemet om dett kan ha noe og si.
Har ikke fått justert hvor mange grader fortenning/ettertenning det skal vær. Men man skulle vel uansett fått start ?

jabbajohn
30/08/13, 10:49
Jeg lurer også på hvor man skal sette vakuumslanene som sitter på temp-sensoren eller hva det nå er under innsuget.

Team Tynner
30/08/13, 12:15
Har du flyttet på fordeleren?

jabbajohn
30/08/13, 19:14
Jupp det har jeg desverre.

Sendt fra min galaxy s4

Team Tynner
31/08/13, 17:10
Da er det ikke rart den ikke starter..Sett motor på tenningsmerkene sine,drei så motoren mot klokka til tenningsmerket på reimhjulet på veiven står på 10 graders merket på reg reim dekslet.Åpne lokket på fordeleren,rotoren skal nå peke rett mot ledningen til sylinder nr 1..Fin juster tenning med stroboskop lampe:)

jabbajohn
31/08/13, 17:26
Okey skal prøve på det da :) Må se om jeg får lånt meg en slik lampe :) Orker ikke å bruke 300 kr på ei for 1-gangs bruk :)

jabbajohn
31/08/13, 18:11
Prøvde og stille til så godt som mulig men det smelle ut av innsuget ser det ut som. Kom iallefall røyk utigjennom innsuget. Vet ikke helt om det var veivhuset som feis eller hva det kan vær

Sendt fra min galaxy s4

Team Tynner
31/08/13, 18:15
Register reima står rett?Og kammen var og på merket sitt før du stilte veiva på 10 grader fortenning?

jabbajohn
31/08/13, 19:35
Registerreima sto på iallefall og den stod riktig når jeg tok ut motoren. Så tror ikke det skal vær den.