PDA

Vis full versjon : V70 2010 visker bakrute



runepv50
29/08/13, 21:10
Hvordan justere viskeren på bakruten slik at den ikke tar i lakken? den går litt for langt.

Stig-Arne
29/08/13, 21:36
Er vel en slakk i mekanismen her. Så pusseren må vel flyttes på splinsen

runepv50
29/08/13, 22:20
er det bare å løsne å flytte??

Rasp
30/08/13, 22:23
Dette har jeg også lurt på, prøvde å finne ut hvordan skru av viskaren på splines men fikk ikkje av det jeg tror er en topp som dekker skruen uten å ødlegge den

Runis
31/08/13, 00:39
du må bruke en liten flattrekker for å vippe av dekselet som dekker muttra som holder pusserarmen.deretter løsner du armen å flytter denn på splines som nevnt over.

FreddieAwD
01/09/13, 12:33
Hvis armen sitter noe j***lig, bør du bruke en ters på undersiden, la mutteren stå igjen,slik at ikke skruarmen på tersen, ikke lager merker på viskerakslingen,slik at du ikke får på mutteren igjen :-)

Rasp
02/09/13, 16:37
ja jeg makket litt med dette her, men etter litt knoting så løsna den til slutt å nå er viskeren rett :)

runepv50
03/09/13, 11:48
ja jeg makket litt med dette her, men etter litt knoting så løsna den til slutt å nå er viskeren rett :)


hvordan gikk du fram for å få dette til?

Stig-Arne
03/09/13, 15:29
Som oftest holder det å rikkle på pusserarmen så slipper den taket :)

runepv50: slett noen meldinger i innboksen så jeg får sendt deg en PM ;)

Rasp
04/09/13, 08:26
jeg hadde på litt rustløser for å få det til å trenge inni mellom så det skulle løsne lettere, etter 5 min så greidde jeg å få den løs, men forsiktig med rustløser så det ikke kommer på lakken

runepv50
04/09/13, 10:02
jeg hadde på litt rustløser for å få det til å trenge inni mellom så det skulle løsne lettere, etter 5 min så greidde jeg å få den løs, men forsiktig med rustløser så det ikke kommer på lakken

Hva med det første dekselet som en må fjerne? Noe triks for ikke å ødelegge dette?

runepv50
04/09/13, 17:58
Da har jeg flyttet på viskeren....

Først brukte jeg skrujern for å løsne det plast lokket. I ettertid ser jeg at meningen er å stikke en finger på baksiden, nede på høyre side og løsne lokket. Er en sånn tapp der.

Brukte en liten Tesj for å dra viskeren løs etter at mutteren var løsnet.

Dårlig patent med så fine splines. Virka som de var eiret. Dermed er mange av sporene eiret igjen. Mutteren var opprustet.

Rasp
04/09/13, 21:52
det var det samme hos meg(eiret splines å rusta mutter) jeg pirka ut det lille dekselet med erit lite skrujern, men kan no sei aha med opplysninga frå deg om å ta det bakom med en finger hehe, husker det til neste gang då:)